Σάββατο 29 Αυγούστου 2015

Τα σχολεία, τα 600 κενά εκπαιδευτικών στην Ηλεία, το 3ο μνημόνιο και τα μεγάλα λόγια του ΣΥΡΙΖΑ (της κυβέρνησης )

Τα σχολεία, τα  600 κενά εκπαιδευτικών στην Ηλεία, το 3ο μνημόνιο  και τα μεγάλα λόγια του ΣΥΡΙΖΑ (της κυβέρνησης )


Μια ανάσα πριν από την έναρξη του σχολικού έτους, και τα κενά εκπαιδευτικών, στην Ηλεία ξεπερνούν τους  600 δασκάλους  και καθηγητής.
Τα  κενά εκπαιδευτικών που παρουσιάζονται στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία της Ηλείας είναι πάνω από 400! Λείπουν 171 δάσκαλοι, 53 Νηπιαγωγοί και 49 των λοιπών ειδικοτήτων και  προστίθενται  130 οργανικά κενά.
Στην  Δευτεροβάθμια τα εκπαιδευτικά   κενά εκτιμώνται άνω των διακοσίων (200), καθώς με τα μέχρι τώρα στοιχεία, τα λειτουργικά κενά ξεπερνούν τα 100 και τα οργανικά τα 45, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί κατά πολύ λόγω της μη ολοκλήρωσης των μεταθέσεων και αποσπάσεων  .
Εκκρεμεί βέβαια η πρόσληψη του ελαστικά εργαζόμενου προσωπικού (αναπληρωτές-ωρομίσθιοι) καθηγητών  και δασκάλων ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες (σε οργανικά και λειτουργικά κενά), αλλά αυτές και θα καθυστερήσουν και δεν πρόκειται να καλύψουν τα κενά των 600 (και άνω) εκπαιδευτικών, δασκάλων και καθηγητών !

Και εδώ αναφύονται  κάποια ερωτήματα!
1.  Πως ακριβώς, θα λειτουργήσουν τα σχολεία μετά τον αγιασμό της 11ης Σεπτεμβρίου με 600 κενά ;
2. Ισχύει  η τοποθέτηση του Υπουργού (μέχρι χτες) Παιδείας, Αριστείδη  Μπαλτά για τα ζητήματα της εκπαίδευσης κατά την συζήτηση   προγραμματικών δηλώσεων στη Βουλή στις 8 Φεβρουαρίου που μεταξύ α\άλλων ανέφερε: «Η κατάσταση στην εκπαίδευση είναι τραγική. Παιδιά πεινάμε γονείς αυτοκτονούν, τα σχολεία δεν έχουν θέρμανση, οι δάσκαλοι λείπουν. Η πολιτική για την παιδεία δεν μπορεί παρά να ξεκινάει από την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής καταστροφής»
3. Πως θα συντελεστούν όλα αυτά, με το 3ο μνημόνιο, που περιορίζει τις κοινωνικές δαπάνες (και την θέρμανση στα σχολεία) και αυξάνει την ανεργία και βαθαίνει την λιτότητα(αυτοκτονίες και παιδιά με ολόκληρες οικογένειες να πεινούν); Πως;
4. Ισχύει  η τοποθέτηση του Αναπληρωτή Υπουργού (μέχρι χτες) Παιδείας Τάσου Κουράκη στις Προγραμματικές Δηλώσεις που μεταξύ άλλων τόνισε:
Τερματίζουμε την πολιτική καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων. Επανεξετάζουμε, όμως, τη λειτουργία σχολικών μονάδων που καταργήθηκαν στη βάση παιδαγωγικών και κοινωνικών κριτηρίων.»
-«Διερευνούμε όλες τις αναγκαίες προϋποθέσεις για να υλοποιήσουμε τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, στο μέτρο βέβαια των δυνατοτήτων κάλυψης των θέσεων εκπαιδευτικού δυναμικού με μόνιμες θέσεις. Το επαναλαμβάνω: με μόνιμες θέσεις.»
-«Διασφαλίζουμε την ποιοτική αναβάθμιση του δημοτικού και του ολοήμερου σχολείου. Τα έρημα χωριά χωρίς σχολεία και οι σχολικές μονάδες «μαμούθ» στις αστικές περιοχές, είναι εικόνες που δεν μας ικανοποιούν και δεν συνάδουν με τη σύγχρονη παιδαγωγική.»
Τι πραγματοποιήθηκε από όλα αυτά; Μήπως οδηγούμαστε στην μείωση των θέσεων σε πολυθεσία Δημοτικά Σχολεία σε σύμπτυξη  τμημάτων  και τάξεων ή και με το κλείσιμο σχολικών μονάδων ( Νηπιαγωγεία κλπ).
5. Μήπως  τελικά στο πλαίσιο των δεσμεύσεων του 3ου μνημονίου, θα «καλύψουν» τα  κενά στα σχολεία, (όπως και οι προηγούμενοι) με εντολες στους περιφερειακούς διευθυντές να «σφίξουν» τους μαθητές στα τμήματα, να «ελαστικοποιήσουν» τους εκπαιδευτικούς, να «ξεχειλώσουν» τις αναθέσεις μαθημάτων.

Υπάρχει κανείς να απαντήσει, ή  όλες τις απαντήσεις τις περιέχει (μάλλον ε;) το 3ο  (και το 2ο  και το 1ο ) μνημόνιο;

Το  3ο μνημόνιο που προβλέπει:
§  Νέο εξορθολογισμό (sic )  των τάξεων, των σχολείων ανοίγοντας  διάπλατα tο δρόμο  για αλλαγή στην αναλογία μαθητή - εκπαιδευτικού ανά τάξη, για νέες συγχωνεύσεις, συμπτύξεις τμημάτων, που θα προστεθεί στις ήδη εφαρμοζόμενες συγχωνεύσεις, την αύξηση του διδακτικού ωραρίου και την κινητικότητα.
§  Προωθείται ακόμα πιο αποφασιστικά η απλήρωτη εργασία - μαθητεία για τους μαθητές ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, για παιδιά κάτω των 18 ετών, ενάντια στα δικαιώματά τους για ουσιαστική μόρφωση.
§  Την επιτάχυνση της διαδικασία αξιολόγησης της Εκπαίδευσης με  βάση την αποδοτικότητα και αυτονομία των δημόσιων εκπαιδευτικών μονάδων και την αξιολόγηση και διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα και που επαναφέρει ουσιαστικά με έντονο τρόπο την κατεύθυνση για αυτονόμηση της κάθε σχολικής μονάδας, που θα λειτουργεί με ανταγωνιστικά κριτήρια, θα καταρτίζει τους δικούς της προϋπολογισμούς, θα προσλαμβάνει τους εκπαιδευτικούς της κ.τ.λ.

Μήπως η επιλογή του 3ου  μνημονιακού δρόμου από τον ΣΥΡΙΖΑ, δείχνει το δρόμο σε καθένα από εμάς  τον δρόμο του αγώνα ενάντια στο νέο μνημόνιο, να εμποδιστεί η εφαρμογή κάθε μέτρου που πλήττει το δικαίωμα του λαού και των παιδιών του να μορφώνονται, να ζουν και να εργάζονται με αξιοπρέπεια και δικαιώματα, και δείχνει τον δρόμο για μια άλλη Αριστερά; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου