Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016

Σε κατάσταση πολιορκίας

Σε κατάσταση πολιορκίας




Η Ευρώπη συμπεριφέρεται ως να βρίσκεται σε κατάσταση πολιορκίας. Υστερικές δηλώσεις κατά της Ελλάδας, ρατσιστικές επιθέσεις κατά προσφύγων από την ακροδεξιά, οικονομική αφαίμαξη των προσφύγων που ζητούν άσυλο για να πληρώνουν τα έξοδά τους, ενέργεια που θυμίζει τους ναζί έναντι των Εβραίων και ένας απροκάλυπτος πόλεμος κατά της Ελλάδας. Η  ακροδεξιά που κυβερνά ή συγκυβερνά σε πολλές χώρες, συμπαρασύρει και τα μετριοπαθή κόμματα, συνολικά η κατάσταση είναι  έκρυθμη με δική τους ευθύνη , αυτοί προκαλούν πολέμους, αλλά ποτέ στην ιστορία δεν ζήτησαν μια συγνώμη. Ούτε τώρα θα το κάνουν.  Οι ανισότητες στην ΕΕ οξύνονται , η ακροδεξιά είναι αποδεκτή από το μεγάλο ευρωπαϊκό κεφάλαιο και πλήρως αποδεκτή από τους μηχανισμούς των Βρυξελλών και οι συνέπειες είναι ορατές.

Η Ελλάδα έχει ελλείψεις, έχει υποχρεώσεις  προφανώς, αυτές καταγράφονται,  αλλά οι επιθέσεις κατά της χώρας μας δεν επιδιώκουν να βελτιώσουν τις συνθήκες υποδοχής και ταυτοποίησης των προσφύγων και μεταναστών, γιατί ακόμη και αν η ταυτοποίηση γίνεται αυθημερόν, οι ροές κάθε άλλο παρά θα σταματήσουν. Επιδιώκουν να αναλάβει το ελληνικό πολεμικό ναυτικό την διαχείριση της κρίσης, να απωθούν, που σημαίνει  να σκοτώνουν , να αναλάβει δηλαδή η Ελλάδα τον ρόλο του αποδιοπομπαίου τράγου της Ευρώπης και όλου του κόσμου.  Αυτό θα καταστεί ακόμη πιο φανερό μόλις ολοκληρωθούν τα hotspots. Γιατί μόλις ολοκληρωθούν θα ζητήσουν τα υπόλοιπα…. Από την πρώτη στιγμή είχαν επισημανθεί τα λάθη της κυβέρνησης που έκανε συμφωνίες , που δεν αντιδρούσε στο κλείσιμο των συνόρων, που δεν έθεσε βέτο στο κοινό σχέδιο δράσης ΕΕ –Τουρκίας αν  η Άγκυρα δεν συμμορφώνονταν, που δεν είχε ποτέ δικό της σχέδιο για το προσφυγικό.
Η έκθεση
Η έκθεση του Σώματος των Επιτρόπων για την αξιολόγηση της Σένγκεν για την Ελλάδα είναι ένα παραλήρημα που επί της ουσίας δεν έχει προηγούμενο στην Ευρώπη. Από τα ψεύτικα δάκρυα  των Επιτρόπων πάνω από τα φέρετρα των 1000 νεκρών στην Λαμπετούζα  το 2013 με κραυγές για τον ευρωπαικό πολιτισμό, φθάσαμε στην ανοιχτή πρόκληση προς την Ελλάδα.

 Ουσιαστικά , η έκθεση δεν διατυπώνει καμία πρόταση για την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης, αντίθετα, κανένας δεν λέει τι σημαίνει και πως στην πράξη φυλάσσονται τα ευρωπαικά σύνορα.

 Εντύπωση προκαλούν και οι άθλιες δηλώσεις του Επιτρόπου Αβραμόπουλου, ο οποίος στοιχίζεται με τις επιθέσεις των ανατολικοευρωπαίων, καθώς σημειώνει τις ελλείψεις της Ελλάδας στην φύλαξη των συνόρων , αλλά δεν λέει τι πρέπει να γίνει για να φυλάσσονται.
 Ούτε δηλώνει ούτε ο ίδιος, ούτε η Επιτροπή, ότι η απώθηση  που θα οδηγεί σε πνιγμούς παραβιάζει διεθνείς συνθήκες.

Τα λεγόμενα hot spots, δεν φυλάσσουν τα σύνορα, στέγη και τροφή παρέχουν.  
Όταν έχεις να κάνεις με ένοπλο εισβολέα , απαντάς με τα όπλα, είναι απλό.
Όταν έχεις να κάνεις με δύστυχους  και άοπλους ανθρώπους, με παιδιά, ηλικιωμένους και γυναίκες τι κάνεις?.

Τους πνίγεις είναι η απάντηση , έμμεση αλλά σαφής πλέον των Επιτρόπων.
Το είπαν πιο ξεκάθαρα οι Βέλγοι. «Απωθήστε τους» είπε ο Βέλγος υφυπουργός εσωτερικών στο Συμβούλιο Υπουργών τη Δευτέρα 26 Ιανουαρίου, δηλαδή πνίξτε τους.  Η διάψευση , μετά τις αντιδράσεις δεν  είναι πειστική. 
Και μόλις η Ελλάδα αρχίσει να πνίγει τους πρόσφυγες θα ξεσηκωθούν οι Βέλγοι , οι Γερμανοί, τα πανεπιστήμια , τα σχολεία, οι ανθρωπιστικές οργανώσεις και πολιτικά κόμματα και θα ζητούν την έξοδο της Ελλάδας από την Σένγκεν ή την ευρωζώνη ή και την ΕΕ γιατί είναι κράτος –δολοφόνος. 

Το Βέλγιο , άντρο των τρομοκρατών που αιματοκύλισε το Παρίσι και δεν μπορεί να ελέγξει τα σύνορά του στην εισροή τζιχαντιστών , ζητά ή απαιτεί από την Ελλάδα να δεχθεί 400.000 πρόσφυγες.

Και ο Έλληνας υπουργός Μετανάστευσης Μουζάλας , αντί να του ζητήσει να τους φιλοξενήσει στο Βέλγιο , δεν έδωσε καμία απάντηση όπως είχε υποχρέωση να κάνει.
Στο παραλήρημα αυτό ,  έρχεται να προστεθεί η φωνή του αναίσχυντου Ζαν Κλοντ Γιούνκερ ο οποίος απαντώντας στο αίτημα της επίσης αισχρής επιστολής του Σλοβένου πρωθυπουργού , θεωρεί λογικό το αίτημα να κλείσουν στην ΠΓΔΜ τα σύνορα με την Ελλάδα, με την συνδρομή μάλιστα της ΕΕ!!
Ο αχυράνθρωπος των πολυεθνικών και του Βερολίνου απειλεί ένα κράτος –μέλος της ΕΕ , την Ελλάδα με αποκλεισμό στο έδαφός της εκατοντάδων χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών γιατί πρέπει, λέει, να φυλάσσονται τα ευρωπαϊκά σύνορα, αλλά δεν ξέρει να πει πως θα γίνει αυτό. 
Η στάση του Γιούνκερ θα μπορούσε να αποτελέσει σοβαρό λόγο για την κατάθεση πρότασης μομφής, έτσι για να επισημανθεί το επίπεδο αθλιότητάς του.

Η Ελλάδα

Οι απειλές κατά της Ελλάδας είναι προσβλητικές για τον ελληνικό λαό. Ο ΣΥΡΙΖΑ νίκησε στις εκλογές γιατί δεσμεύθηκε ότι θα  υπερασπιστεί την αξιοπρέπεια του ελληνικού λαού, θα ενισχύσει  την εθνική κυριαρχία , θα διαπραγματευθεί.
Στο προσφυγικό , η Ελλάδα δείχνει σημάδια παραίτησης ακόμη και από την υπεράσπιση της αξιοπρέπειας της χώρας.
Είναι αδιανόητη η στάση της κυβέρνησης, στάση σιωπής στις απειλές και τους εκβιασμούς.
Αν η κυβέρνηση δεν μπορεί να μιλήσει σκληρά και να υπερασπιστεί τη χώρα απέναντι στις αθλιότητες Σλοβάκων, Τσέχων, Αυστριακών και πάσης φύσεως ρατσιστές και ακροδεξιούς, θα την υπερασπιστεί έναντι του ΔΝΤ και των ισχυρών της γης;

Σε λίγες εβδομάδες η κατάσταση θα είναι οριακή. Η προειδοποιήσεις για έξοδο από την Σένγκεν πρέπει να αντιμετωπιστούν σκληρά ή να αποχωρήσει η Ελλάδα με δική της πρωτοβουλία και να μεταφερθεί όλη η ευθύνη διαχείρισης του προσφυγικού στην Ιταλία, την Αυστρία γιατί αυτές θα είναι πλέον τα σύνορα της Σένγκεν .

Δεν είναι δυνατό η Ελλάδα, να είναι μονίμως εκβιαζόμενη  και μονίμως απειλούμενη.
Το κείμενο
 Δημοσιεύουμε στη συνέχεια το επίσημο σημείωμα της Επιτροπής για την συνεδρίαση της Επιτροπής, προκειμένου να τονιστεί η απουσία πολιτικής και το μαύρο μέτωπο που δημιουργείται κατά της Ελλάδας .
Βρυξέλλες, 27 Ιανουαρίου 2016
Ευρωπαϊκή Επιτροπή - Δελτίο Τύπου
Η Επιτροπή εξετάζει το σχέδιο έκθεσης αξιολόγησης Σένγκεν για την Ελλάδα
Το Σώμα των Επιτρόπων εξέτασε σήμερα και συζήτησε το σχέδιο έκθεσης αξιολόγησης Σένγκεν για την Ελλάδα, υπό το πρίσμα των σημαντικότερων διαπιστώσεων. Ο Μηχανισμός Αξιολόγησης Σένγκεν, που δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 2013, προβλέπει τον έλεγχο της εφαρμογής των κανόνων Σένγκεν μέσω επισκέψεων παρακολούθησης σε συγκεκριμένο κράτος μέλος από ομάδες εμπειρογνωμόνων των κρατών μελών και του Frontex υπό την ηγεσία της Επιτροπής.
 Το σχέδιο έκθεσης αξιολόγησης Σένγκεν για την Ελλάδα, το οποίο συνέταξαν από κοινού εμπειρογνώμονες των κρατών μελών και εκπρόσωποι της Επιτροπής, θα διαβιβαστεί τώρα στην επιτροπή αξιολόγησης Σένγκεν, η οποία θα διατυπώσει τη γνώμη της. Στη συνέχεια, η έκθεση αυτή θα εγκριθεί από την Επιτροπή με εκτελεστική πράξη. Ο επίτροπος Μετανάστευσης και Εσωτερικών Υποθέσεων Δημήτρης Αβραμόπουλος δήλωσε τα εξής: «Εάν θέλουμε να διατηρήσουμε έναν εσωτερικό χώρο ελεύθερης κυκλοφορίας, οφείλουμε να διαχειριζόμαστε καλύτερα τα εξωτερικά μας σύνορα. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να διαφυλάξουμε τον χώρο Σένγκεν μόνον εάν εφαρμόζουμε τους κανόνες που τον διέπουν.
Η Επιτροπή παρακολουθεί συνεχώς την εφαρμογή των κανόνων Σένγκεν σε όλα τα κράτη μέλη Σένγκεν. Το σχέδιο έκθεσης αξιολόγησης Σένγκεν για την Ελλάδα εξετάζει τη διαχείριση των εξωτερικών συνόρων κατά τη διάρκεια επίσκεψης αξιολόγησης που πραγματοποίησαν εμπειρογνώμονες των κρατών μελών και της Επιτροπής τον Νοέμβριο. Η έκθεση αυτή δείχνει ότι υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις στη διαχείριση των εξωτερικών συνόρων της χώρας. Γνωρίζουμε ότι, εν τω μεταξύ, η Ελλάδα άρχισε να καταβάλλει προσπάθειες για να διορθώσει την κατάσταση και να συμμορφωθεί με τους κανόνες Σένγκεν.
Απαιτούνται ουσιαστικές βελτιώσεις για να διασφαλιστεί η ορθή εφαρμογή της διαδικασίας υποδοχής, καταγραφής, μετεγκατάστασης ή επιστροφής των μεταναστών, ώστε να αποκατασταθεί η κανονική λειτουργία της Συνθήκης Σένγκεν, χωρίς ελέγχους στα εσωτερικά σύνορα. Αυτός είναι ο απώτερος κοινός μας στόχος.» Το σχέδιο έκθεσης - που δεν δημοσιοποιείται - βασίζεται σε αιφνίδιες επιτόπιες επισκέψεις στα ελληνοτουρκικά χερσαία σύνορα, καθώς και στη Χίο και τη Σάμο, το διάστημα 10 - 13 Νοεμβρίου 2015. Η έκθεση εξετάζει την παρουσία προσωπικού της αστυνομίας και της ακτοφυλακής στις περιοχές που ελέγχθηκαν, την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας ταυτοποίησης και καταγραφής, την επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων και τη συνεργασία με τις γειτονικές χώρες.
Η έκθεση, αν και αναγνωρίζει ότι οι ελληνικές αρχές υφίστανται πιέσεις, υπογραμμίζει ότι η διαδικασία ταυτοποίησης και καταγραφής παράτυπων μεταναστών δεν είναι αποτελεσματική, ότι τα δακτυλικά αποτυπώματα δεν εισάγονται συστηματικά στο σύστημα και ότι τα ταξιδιωτικά έγγραφα δεν ελέγχονται συστηματικά για τη γνησιότητά τους ούτε αντιπαραβάλλονται με σημαντικές βάσεις δεδομένων ασφαλείας, όπως το SIS (σύστημα πληροφοριών Σένγκεν), η Ιντερπόλ και άλλες εθνικές βάσεις δεδομένων. Με βάση αυτές τις διαπιστώσεις, το σχέδιο έκθεσης καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα αμελεί σοβαρά τις υποχρεώσεις της και ότι υπάρχουν σοβαρές αδυναμίες στη διενέργεια ελέγχων στα εξωτερικά σύνορα, οι οποίες πρέπει να εξαλειφθούν και να αντιμετωπιστούν από τις ελληνικές αρχές. Μηχανισμός Αξιολόγησης Σένγκεν Οι αξιολογήσεις Σένγκεν πραγματοποιούνται στα κράτη μέλη με βάση τόσο ένα πολυετές όσο και ένα ετήσιο πρόγραμμα αξιολόγησης. Οι επισκέψεις αυτές μπορεί να προαναγγέλλονται ή να έχουν αιφνιδιαστικό χαρακτήρα. Μετά από κάθε επίσκεψη, συντάσσεται έκθεση στην οποία εντοπίζονται τυχόν αδυναμίες και διατυπώνονται συστάσεις για διορθωτικά μέτρα, τα οποία πρέπει να υλοποιηθούν εντός καθορισμένης ημερομηνίας. Οι συστάσεις υποβάλλονται από την Επιτροπή στο Συμβούλιο για έγκριση. Στη συνέχεια, το αξιολογούμενο κράτος μέλος πρέπει να υποβάλει ένα σχέδιο δράσης το οποίο καθορίζει τον τρόπο αντιμετώπισης των αδυναμιών που εντοπίστηκαν. Προκειμένου να υλοποιήσουν τις συστάσεις, τα κράτη μέλη μπορούν να υποστηρίζονται από την Επιτροπή, τον Frontex και άλλους φορείς της ΕΕ με πρακτικά και/ή χρηματοδοτικά μέσα. Στην όγδοη εξαμηνιαία έκθεση για τη λειτουργία του χώρου Σένγκεν, της 15ης Δεκεμβρίου 2015, ανακοινώθηκε ήδη ότι, ανάλογα με τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων Σένγκεν στην Ελλάδα, ενδέχεται να προταθούν ειδικά μέτρα όπως προβλέπεται στα άρθρα 19α και 26 του Κώδικα Συνόρων Σένγκεν.
Διαδικασίες για την αντιμετώπιση εξαιρετικών περιστάσεων Εάν μια έκθεση αξιολόγησης Σένγκεν καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το αξιολογούμενο κράτος μέλος «αμελεί σοβαρά τις υποχρεώσεις του στο πλαίσιο των κανόνων Σένγκεν» και εάν υπάρχουν «σοβαρές ελλείψεις στη διενέργεια ελέγχων στα εξωτερικά σύνορα», η Επιτροπή μπορεί να προτείνει συστάσεις, που πρέπει να εγκρίνει το Συμβούλιο, σχετικά με τη λήψη διορθωτικών μέτρων για να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις που διαπιστώθηκαν κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης. Προκειμένου να διασφαλίσει τη συμμόρφωση με αυτές τις συστάσεις, η Επιτροπή μπορεί, βάσει του άρθρου 19α του Κώδικα Συνόρων Σένγκεν, να υποδείξει στο αξιολογούμενο κράτος μέλος να λάβει συγκεκριμένα μέτρα, όπως η ανάπτυξη ευρωπαϊκών ομάδων συνοριοφυλάκων, ή η υποβολή στρατηγικού σχεδίου το οποίο θα καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο το εν λόγω κράτος μέλος θα διαθέσει το δικό του προσωπικό και εξοπλισμό για την αντιμετώπιση των ελλείψεων.

Οι προτάσεις της Επιτροπής πρέπει να εγκριθούν από επιτροπή των κρατών μελών με ειδική πλειοψηφία. Το αξιολογούμενο κράτος μέλος έχει τότε προθεσμία τριών μηνών για να ολοκληρώσει τις διορθωτικές δράσεις. Σε περίπτωση που, μετά την παρέλευση τριών μηνών, εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις και τα μέτρα που έχουν ληφθεί δεν επαρκούν για την κατάλληλη αντιμετώπισή τους, η Επιτροπή δύναται να ενεργοποιήσει την εφαρμογή της διαδικασίας που προβλέπεται στο άρθρο 26 του Κώδικα Συνόρων Σένγκεν. Σύμφωνα με το άρθρο 26 του Κώδικα Συνόρων Σένγκεν, εάν τα μέτρα που αναφέρονται στο άρθρο 19α δεν είναι αποτελεσματικά, το Συμβούλιο μπορεί, με βάση πρόταση της Επιτροπής, να συστήσει σε ένα ή περισσότερα κράτη μέλη να επαναφέρουν τους συνοριακούς ελέγχους στο σύνολο ή σε συγκεκριμένα τμήματα των εσωτερικών συνόρων του(ς) ως λύση εσχάτης ανάγκης, προκειμένου να προστατευθεί το κοινό συμφέρον στον χώρο Σένγκεν. Η σύσταση του Συμβουλίου πρέπει να εγκριθεί με ειδική πλειοψηφία. Σύμφωνα με το άρθρο 26, και στις εξαιρετικές περιστάσεις που περιγράφονται ανωτέρω, οι έλεγχοι μπορούν να επαναφερθούν για διάστημα που δεν υπερβαίνει τους έξι μήνες. Το μέτρο αυτό μπορεί να παραταθεί για επιπλέον εξαμηνιαίες περιόδους μέχρι και δύο έτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου