Τετάρτη, 21 Ιουνίου 2017

Νέα υποβάθμιση του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα - Πύργος», Νέα κοροϊδία προς τους Ηλείους, Νέα απόδειξη της ανεπάρκειας το τοπικού πολιτικού συστήματος

Νέα υποβάθμιση του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα - Πύργος»,
Νέα κοροϊδία προς τους Ηλείους,
Νέα απόδειξη της ανεπάρκειας το τοπικού πολιτικού συστήματος  




Η είδηση είναι σοκαριστική, στυγνή και καταδικαστική για το αναπτυξιακό μέλλον της Ηλείας: Η Ευρωπαϊκή  Ένωση ζητά  για τον αυτοκινητόδρομο «Πάτρα - Πύργος»
να μελετηθεί το «σενάριο νέου οδικού άξονα με μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά» και της «μερικής αναβάθμισης του υπάρχοντα άξονα»
που σε απλά λόγια σημαίνει,

ερευνάται από την ΕΕ σχεδιασμός για το «Πάτρα - Πύργος»  χωρίς χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου ή αναβάθμιση του παρόντος οδικού δικτύου και

ζητείται από την ΕΕ  μελέτη για νέο μικρότερο έργο, δρόμος με μειωμένα τεχνικά χαρακτηριστικά(μικρότερη διατομή, λιγότερες  λωρίδες κυκλοφορίας, κατάργηση Ανισόπεδων Κόμβων και Διαβάσεων κλπ), 

με λογική συνέπεια  νέες μελέτες, νέες καθυστερήσεις, πιθανά νέοι διαγωνισμοί, κίνδυνος για την χρηματοδότηση του διαγωνισμού

και ένα έργο αντί αυτοκινητόδρομου να κατασκευαστεί κάποτε στο μακρινό μέλλον  μια βελτιωμένη κατάσταση της υφιστάμενης καρμανιόλας  που λέγεται «Εθνική Οδός Πάτρα -Πύργος»

Αν συντελεστεί και αυτό, τότε καλύτερα όλο το πολιτικό σύστημα της  Ηλείας (Βουλευτές, Δήμαρχοι, Αντιπεριφερειάρχες κλπ) Περιφερειάρχης και κυβερνητικοί (νυν και προηγούμενοι) να πάει να κρυφτεί, να μην πατήσει το πόδι στον Νομό Ηλείας ή να παραιτηθεί ως παντελώς ανίκανο.
  
Όπως προκύπτει από τρία έγγραφα που αναρτήθηκαν στις 19/06/2017  στη Διαύγεια και υπογράφει ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης, το υπουργείο προχωρά στην πρόσληψη τριών τεχνικών συμβούλων  για την εξέταση εναλλακτικών σεναρίων

×          «για νέο οδικό άξονα με μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά» και
×          «σενάριο μερικής αναβάθμισης υπάρχοντος οδικού άξονα»,
×          «υπολογισμός των καταργούμενων και προστιθέμενων έργων».
×          «επιμέρους υπολογισμοί για τα καταργούμενα τμήματα των Ανισόπεδων Κόμβων
(Αποσπάσματα από τα έγγραφα παρατίθεται στο τέλος του παρόντος σημειώματος .)




Βασική αιτία και επιχειρηματολογία είναι

ο μικρός κυκλοφοριακός  φόρτος (μικρή κίνηση οχημάτων) και  άρα και λιγότερα έσοδα διότι για να  χρηματοδοτηθεί ένα έργο από το νέο ΕΣΠΑ, θα πρέπει να υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η προβλεπόμενη αίτηση χρηματοδότησης συνοδευόμενη όμως από την Ανάλυση Κόστους Οφέλους (ΑΚΟ)

και διότι
η υποβληθείσα ΑΚΟ που έχει κατατεθεί και εξετάζεται από την Διαχειριστική Αρχή και τους Jaspers δεν ικανοποιεί… και για αυτό ζητείται νέα συμπληρωματική(εξού και η πρόσληψη τριών τεχνικών συμβούλων  για την εξέταση εναλλακτικών σεναρίων).

Συμπερασματικά,  το σενάριο  να οδηγηθούμε σε ένα  «δείγμα» αυτοκινητοδρόμου είναι πολύ πιθανό και αν τους έχει  μείνει( στο τοπικό πολιτικό σύστημα)  ο ελάχιστος πατριωτισμός και αξιοπρέπεια  πρέπει να κάνουν  τα αδύνατα δυνατά για να αποτρέψουν μια τέτοια καταδικαστική εξέλιξη για το μέλλον της Ηλείας.

Επίσης απολύτως σίγουρο  είναι ότι όλο αυτό ακόμη και αν ξεπεραστεί αυτή  ( που είναι δύσκολο και χρειάζεται ισχυρή προσπάθεια ) η καθυστέρηση για την έναρξη κατασκευής του του τμήματος «Πάτρα-Πύργος» της  «Ολυμπίας Οδού», θα είναι μεγάλη τόσο λόγω αυτής της εξέλιξης (σενάριο νέου οδικού άξονα με μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά), αλλά και λόγω ότι «σέρνονται» οι δημοπρατήσεις.

Από τα οκτώ τμήματα έχουν δημοπρατηθεί οι έξι –εκ των οποίων  στα τέσσερα έχει μειοδοτήσει ο όμιλος Καλογρίτσα, το πέμπτο κέρδισε η κοινοπραξία Ιντερκάτ-Ξανθάκης και το έκτο που δημοπρατήθηκε πρόσφατα η Ιταλική GD Infrastrutture πίσω από την οποία βρίσκεται ο κ. Πρόδρομος Εμφιετζόγλου της Μηχανικής) η 7η εργολαβία (Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας — Κάτω Αχαΐα) δημοπρατείται στις 25 Ιουλίου και εκκρεμεί η 8η .

Και όλα αυτά συντελούνται στην Ηλεία και σε βάρος της όταν δόθηκε στην κυκλοφορία ο  αυτοκινητόδρομος «Μωρέας»( κεντρικός οδικός άξονας της Πελοποννήσου), ο «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου»( Μαλιακός-Κλειδί ),  η «Ολυμπία Οδός»(Πάτρα - Κόρινθος) , η «Ιόνια Οδός» (Αντίρριο – Ιωάννινα) και ο αυτοκινητόδρομος «Κεντρικής Ελλάδας /Ε-65» ( Λαμία - Τρίκαλα).

Παντού δρόμοι, αυτοκινητόδρομοι  εκτός της Ηλείας…
Υποσχέθηκαν οι πάντες, κορόιδεψαν όλοι τους Ηλείους, τους εκλέξαν όλους οι Ηλείοι , τους υποστηρίζουν όλους… και ετοιμάζονται να τους ξαναψηφίσουν !

Υπόσχεση ο Καραμανλής  το 2008, ο Παπανδρέου το 2009, ο Σαμαράς  το 2012, ο Τσίπρας το 2014 και το 2017 (στην Αμαλιάδα )και το επανέλαβαν Σουφλιάς, Κ. Χατζηδάκης, Στυλιανίδης, Ραγκούσης, Ρέππας, Χρυσοχοΐδης, Σπίρτζης.
Δήλωσαν αμετακίνητοι  και ανυποχώρητοι  πως δεν δεχτούν αποκοπή του τμήματος «Πάτρα-Πύργος», ο περιφερειάρχης Απ. Κατσφάρας και  όλοι οι βουλευτές της Ηλείας  συνομολογούν και  αποδέχονται το κόψιμο και στις 12/12/2013  το ψηφίζουν οι βουλευτές Κ. Τζαβάρας, Α. Μαρίνος, Γ. Κοντογιάννης, Δ. Αυγερινοπούλου και Γ.  Κουτσούκος  και η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Έφη Γεωργοπούλου τσίμπησε και ψήφισε άρθρο 5.

Όλοι αυτοί διαβεβαίωναν και ο Κατσιφάρας (που παραβίασε απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου)  πως το έργο  «Πάτρα-Πύργος» θα παραδοθεί ταυτόχρονα με τον  υπόλοιπο άξονα της « Ολυμπίας Οδού».
Το είδαμε..
Και στην εποχή ΣΥΡΙΖΑ με τα λόγια τα ψεύτικα και τα μεγάλα το «Πάτρα-Πύργος» τελεί υπό δημοπράτηση, χωρίς υπογραφή συμβάσεων, χωρίς προσυμβατικό έλεγχο, χωρίς έγκριση από την ΕΕ, χωρίς τίποτα…  και μόνο με υποσχέσεις πολλές του Σπίρτζη και προσφάτως και του Τσίπρα.

Και το «Πάτρα-Πύργος»  που  παραμένει  «νεκρό», που σταματά έξω από τον Πύργο στα Χανάκια   και έχει «πνιγεί» η παράκαμψη του Πύργου και το «Πύργος-Ολυμπία» και το «Πύργος-Τσακώνα».

Και η Ηλεία βιώνει  τη απομόνωση της και την υπανάπτυξή της, άνθρωποι σκοτώνονται στις καρμανιόλες  ονομάζονται εθνικοί οδοί και η «Φάρμα των ενόχων-πολιτικό σύστημα της Ηλείας» κρύβεται και δεν μιλά…
Και τώρα ετοιμάζονται να το κατασκευάσουν μια καρικατούρα αυτοκινητοδρόμου …



Αποσπάσματα από τα έγγραφα
Τα έγγραφα αναφέρουν:
«Η ομάδα Jaspers κατά τη διάρκεια του ελέγχου της ΑΚΟ (Ανάλυση Κόστους Οφέλους )ενημέρωσε τη Διαχειριστική Αρχή και τη Δ.Ο.Υ. ότι απαιτείται, σύμφωνα με την πρακτική που εφαρμόζουν πρόσφατα οι Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για όλες τις χώρες για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, να αξιολογηθεί και συμπληρωματικό σενάριο νέου οδικού άξονα με μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά
«είναι απολύτως αναγκαίο να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες της πολυκριτηριακής αξιολόγησης του κόστους οφέλους του υποθετικού συμπληρωματικού σεναρίου μειωμένων γεωμετρικών χαρακτηριστικών και της περιγραφής και κοστολογικής εκτίμησης του εναλλακτικού σεναρίου της μερικής αναβάθμισης του υπάρχοντα άξονα.»

«Για να υλοποιηθεί η πολυκριτηριακή αξιολόγηση του κόστους οφέλους του υποθετικού συμπληρωματικού σεναρίου μειωμένων γεωμετρικών χαρακτηριστικών απαιτείται ο αναλυτικός υπολογισμός του κόστους του σεναρίου αυτού. Για τον αναλυτικό υπολογισμό του προϋπολογιζόμενου κόστους του υπόψη σεναρίου απαιτείται ο υπολογισμός του κόστους ανά ομάδα εργασιών για τις ομάδες: χωματουργικά, οδοστρωσία, ασφαλτικά, Η/Μ, σήμανση ασφάλιση όπως θα διαμορφωθούν με το νέο σενάριο καθώς και υπολογισμός του προϋπολογιζόμενου κόστους ενός εκάστοτε τεχνικού που προβλέπεται στην εγκεκριμένη μελέτη. Για τον υπολογισμό του προϋπολογιζόμενου κόστους των ομάδων εργασιών απαιτείται η επεξεργασία μέσω κατάλληλου λογισμικού τουλάχιστον 3.700 διατομών καθώς και επιμέρους υπολογισμοί για τα καταργούμενα τμήματα των Ανισόπεδων Κόμβων. Επιπλέον, ο υπολογισμός του κόστους ανά τεχνικό αφορά 7 Ανισόπεδους Κόμβους (Α/Κ), 13 Άνω Διαβάσεις (Α/Δ), 18 Κάτω Διαβάσεις (Κ/Δ) και 68 Κυβωτοειδείς Οχετούς»

«Συμπληρωματικό σενάριο μειωμένων γεωμετρικών χαρακτηριστικών:
-προσδιορισμός σεναρίου, περιγραφή, επιχειρηματολογία για υποστήριξη επιλογών (οδική ασφάλεια, λειτουργικότητα, επεκτασιμότητα, κατασκευαστικά θέματα κλπ).
-υπολογισμός κόστους σεναρίου με αναλυτικό υπολογισμό του κόστους ανά ομάδα εργασιών για τις ομάδες: χωματουργικά, οδοστρωσία, ασφαλτικά, Η/Μ, σήμανση ασφάλιση όπως θα διαμορφωθούν με το νέο σενάριο καθώς και υπολογισμός του προϋπολογιζόμενου κόστους ενός εκάστου τεχνικού που προβλέπεται στην εγκεκριμένη μελέτη. Για τον υπολογισμό του κόστους των ομάδων εργασιών θα γίνει επεξεργασία όλων των διατομών του έργου, υπολογισμός των καταργούμενων και προστιθέμενων έργων και θα συνταχθούν πίνακες προϋπολογιζόμενης δαπάνης για τις γέφυρες, τις Άνω Διαβάσεις (Α/Δ), τις Κάτω Διαβάσεις (Κ/Δ) και τους Κυβωτοειδείς Οχετούς.»

«Για να υλοποιηθεί η πολυκριτηριακή αξιολόγηση του κόστους οφέλους του υποθετικού συμπληρωματικού σεναρίου μειωμένων γεωμετρικών χαρακτηριστικών απαιτείται ο αναλυτικός υπολογισμός του κόστους του σεναρίου αυτού. Για τον αναλυτικό υπολογισμό του προϋπολογιζόμενου κόστους του υπόψη σεναρίου απαιτείται ο υπολογισμός του κόστους ανά ομάδα εργασιών για τις ομάδες: χωματουργικά, οδοστρωσία, ασφαλτικά, Η/Μ, σήμανση ασφάλιση όπως θα διαμορφωθούν με το νέο σενάριο καθώς και υπολογισμός του προϋπολογιζόμενου κόστους ενός εκάστοτε τεχνικού που προβλέπεται στην εγκεκριμένη μελέτη.»
«Για τον υπολογισμό του προϋπολογιζόμενου κόστους των ομάδων εργασιών απαιτείται η επεξεργασία μέσω κατάλληλου λογισμικού τουλάχιστον 3.700 διατομών καθώς και επιμέρους υπολογισμοί για τα καταργούμενα τμήματα των Ανισόπεδων Κόμβων. Επιπλέον, ο υπολογισμός του κόστους ανά τεχνικό αφορά 7 Ανισόπεδους Κόμβους (Α/Κ), 13 Άνω Διαβάσεις (Α/Δ), 18 Κάτω Διαβάσεις (Κ/Δ) και 68 Κυβωτοειδείς Οχετούς.»






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου