Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2018


Να αποπεμφθεί ή να  παραιτηθεί ο Λεωνίδας Βαρουξής

Του Μαρίνου Λάμπρου

Το μόνο που σου μένει κ. Λεωνίδα  Βαρουξή  είναι να παραιτηθείς  -είναι θέμα ενυπάρχουσας(?) αξιοπρέπειας - από την θέση του Πρόεδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου/Κατακόλου (και εκδότη της εφημερίς «Πατρίς»), διότι,

όταν,
το ένα έγγραφο ( του Γραμματέα του Δήμου Πύργου) σε θέτει στις γκρίζες ζώνες  με τα πολλά ερωτηματικά  για τα νόμιμα, τα παράνομα και τα μη ηθικά (αναλυτικά εδώ https://www.ilia24.gr/index.php/pyrgos-epikairotita/18765-parembash-toy-eisaggelea-sto-limeniko-tameio-pyrgoy ),

όταν
το δεύτερο έγγραφο (όλων των φορέων του Κατάκολου)- που το παραθέτω πιο κάτω- θέτει θέματα πλήρους ανικανότητας, ουσιαστικά σε καθιστά υπεύθυνο της  υποβάθμισης και οπισθοδρόμησης του Λιμανιού του Κατάκολου και αίρουν  την εμπιστοσύνη στο πρόσωπο σου-δηλαδή σου κάνουν μομφή, αν δεν το κατάλαβες -,

όταν
 με την συνέντευξη σου απέτυχες οικτρά να πεις κάτι και να απαντήσεις στις καταγγελίες  στην οποία  παρότι κάλεσες τους πάντες, οι πάντες σε απαξίωσαν και σε περιφρόνησαν  και το μόνο που κατάφερες είναι να δώσεις μια κακόγουστη και ανιαρή παράσταση μεταξύ συγγενών, υπαλλήλων και «φίλων»…,

όταν
στα 4 χρόνια της θητείας ως διορισμένος πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου/Κατακόλου δεν έχεις παρουσιάσει κανένα έργο, μα κανένα έργο (πες, εμφάνισε ένα αν μπορείς ),

όταν
δεν έχεις κάνει πλήρη και αναλυτικό οικονομικό απολογισμό( ανά είδος δαπάνης, αναθέσεις, συμβάσεις, πρόσωπα που τα έλαβαν, οδοιπορικά κλπ)

ε !,
τότε πρέπει να παραιτηθείς (αλλά αυτό απαιτεί ανάστημα, αξιοπρέπεια…)

ε !,
εάν  δεν παραιτηθείς , να σε παραιτήσουν, να σε καθαιρέσουν αυτοί  που σε διόρισαν, το Δημοτικό Συμβούλιο Πύργου, αλλά φοβούμαι ότι αποτελείται (στην πλειοψηφία του) αποτελείται από δειλούς, καιροσκόπους και υποτακτικούς που   παριστάνουν τους κόκορες αλλά είναι κότες ( και θέλουν να γίνουν δήμαρχοι …κατάντια..)

Υστερόγραφο:
Αν θέλεις να υποβάλλεις μήνυση και να με οδηγήσεις στο αυτόφωρο  ευχαρίστως την αποδέχομαι και την περιμένω…., θα το διασκεδάσουμε και θα πούμε πολλά…(εμείς οι δύο…)


        Το έγγραφο κόλαφος των όλων φορέων του Κατάκολου

«..
Η Αληθινή Κατάσταση του Κατακόλου
Φόβοι, Αγωνίες και Προτάσεις για το Λιμάνι μας

Η πρόσφατη παρουσίαση των πεπραγμένων του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου(ΔΛΤΠ) και η εκτεταμένη δημοσίευση τους στα τοπικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης(ΜΜΕ) δίνει την αίσθηση ό,τι δυστυχώς παραμένουμε θεατές του ίδιου σεναρίου.
Οι χιλιοειπωμένες εξαγγελίες έργων της χερσαίας ζώνης (η πρώτη ξεκίνησε  από την εποχή της επίσκεψης του τότε Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά) καθώς  οι υπογραφές με τυμπανοκρουσίες αμέτρητων προγραμματικών συμβάσεων δεν αναιρούν την πραγματικότητα:
Το Λιμάνι του Κατάκολου παρουσιάζει μια επικίνδυνα συνεχόμενη πτώση και ένα μαρασμό που γίνεται αντιληπτός, όχι μόνο στην τοπική κοινωνία και στις επιχειρήσεις αλλά και από κάθε επισκέπτη.
Η αντίληψη του Λιμενικού Ταμείου, ότι το Λιμάνι είναι μια προσωπική επιχείρηση ,που έχει μόνιμο στόχο μόνο την αύξηση των εσόδων της και των χρηματοδοτήσεων, μπορεί να αποτελεί κανόνα  για μια ιδιωτική εταιρεία, είναι όμως καταστροφική για ένα Δημόσιο Οργανισμό που η μέριμνα του πρέπει να είναι η ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας και της οικονομικής ευμάρειας της ευρύτερης περιοχής .

Τα αποτελέσματα αυτής της πρακτικής και προσέγγισης των προβλημάτων είναι ορατά σε όλους:
Το Λιμάνιεδώ και τέσσερα χρόνια,  είναι αποκομμένο από την τοπική κοινωνία,  η δε προσφορά του  Λιμενικού Ταμείου προς το Δημοτικό Διαμέρισμα με ανταποδοτικά έργα και υπηρεσίες είναι μηδενική,αντιβαίνοντας την πάγια και διαχρονική τακτική όλων των Διοικήσεων του  Λιμενικού Ταμείου από συστάσεως του.
 Οι συνεχείς  διαμαρτυρίες και τα  αιτήματα του Προέδρου του Τοπικού Συμβουλίου και των φορέων του Κατάκολου πέφτουν σε κενό.
Δυστυχώς για τους  600.000 τουρίστες που επισκέπτονται το Κατάκολο ετησίως,  το Λιμάνι και η Κοινότητα συνυπάρχουν στον ίδιο γεωγραφικό χώρο.
Γι αυτό, όταν αποβιβάζονται πρέπει να βρουν τρόπο να  κλείνουν τα μάτια και την μύτη τους ώστε να μη βλέπουν την έλλειψη καθαριότητας, με τα σκουπίδια, τα αγριόχορτα να πνίγουν τους δρόμους, την κατάσταση της παραλίας που περπατούν και την εγκατάλειψη  του οικισμού της Συκιάς που έχει γίνει το μεγαλύτερο αξιοθέατο, λόγω του ότι  είναι και η μόνιμη διαδρομή των αμαξάδων.
Όσο αφορά τα μονοπάτια παραμένουν ασυντήρητα, ο φωτισμός είναι ελλιπής  και το Κοινοτικό Γήπεδο εγκαταλειμμένο.
Η Παιδική  Χαρά του Κατάκολου  σημείο αναφοράς τωνπαιδιώντης Ηλείας αλλά και χιλιάδων παιδιών που ακολουθούν την Κρουαζιέρα αποξηλώθηκε εδώ και δύο χρόνια.Μέχρι τώρα το  ΔΛΤΠ δεν είχε ενδιαφερθεί γιανα κατασκευάσει καινούργια. Ευτυχώς που βρέθηκε η οικογένεια Λάτση να χρηματοδοτήσει την κατασκευή της.
Καταργήθηκε το Καλτσέτο, το οποίο αποτελούσε χώρο άθλησης των κατοίκων, των επισκεπτών αλλά και των πληρωμάτων των κρουαζιερόπλοιων και ο χώρος  του παραχωρήθηκε   σε ιδιωτική εταιρεία για τα «Τέρατα» .

Το  ΔΛΤΠ υπόγραψε σύμβαση με τον ΟΣΕ  για την χρήση του Αλσύλλιου  εν αγνοία του Τοπικού Συμβουλίου και έτσι εμμέσως αναγνώρισε και τα τμήματα που η πρώην Κοινότητα  αμφισβητούσε και διεκδικούσε από χρόνια ως ιδιοκτησία της.

Παρότι έχουν ανακοινωθεί  από τον πρόεδρο τουΔΛΤΠ  σχέδια και έργα, κανένα έργο συντήρησης και υποδομής δεν έχει γίνει.
Ενώ επανειλημμένως έχει ανακοινωθεί η αναπαλαίωση του πρώην κοινοτικού ξενοδοχείου «Δελφίνι» και η δημιουργία Ιατρείου και Πολυχώρου, αυτό παραμένει στα χαρτιά.Από το 2015 έχει γίνει παρουσίαση της μακέτας των στεγάστρων μπροστά από τα καταστήματα που είναι και χρηματοδοτούμενα από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Μέχρι σήμερα, δεν έχει γίνει ούτε καν η δημοπράτηση.
Σε όλα αυτά τα χρόνια, παρόλο, τις προτάσεις που ζητήθηκαναλλά και υπέβαλλαν οι φορείς του Κατάκολου, η μοναδική επικοινωνία με το  ΔΛΤΠ είναι οι  προσκλήσεις  να παραστούν σε εκδηλώσεις-συνεντεύξεις του Προέδρου που οι  αποφάσεις ήταν προειλημμένες και η  παρουσία των φορέων διακοσμητική.

Αλλά , και με λύπη μας παρακολουθούμε τις στρουθοκαμηλισμένες απόψεις του ΔΛΤΠ για το πρόβλημα της συνεχόμενης μείωσης των αφίξεων των Κρουαζιερόπλοιων.
Η άποψη του ΔΛΤΠ  ότι για την μείωση αυτή  αιτία είναι  οι γεωπολιτικές συνθήκες της Ανατολικής Μεσογείου και η κατάσταση στη Τουρκία , δεν συνάδει με την τεράστια αύξηση της Κρουαζιέρας στην Κέρκυρα αλλάκαι σε όλα τα λιμάνια τα Αδριατικής και του Ιονίου συμπεριλαμβανομένων  της Κεφαλονιάς και της Ζακύνθου.

Οι πραγματικοί και αληθινοί παράγοντες που έπαιξαν καταλυτικό κα αποφασιστικό ρόλο και έχουν επηρεάσει αρνητικά και δυσμενώς την Κρουαζιέρα στο λιμάνι του Κατάκολου είναι η απαξίωση του τουρίστα της Κρουαζιέρας, «πελάτη» του λιμανιού. Σε αυτό συνέτειναν:
Η κατάργηση του «ShuttleBus» (διευκόλυνση της πρόσβασης των τουριστών με  δωρεάν μεταφορά με τη χρήση λεωφορείου)με αποτέλεσμα ο επισκέπτες –ιδιαιτέρα οι ηλικιωμένοι- να διανύουν μέσα στον καυτό ήλιο του  καλοκαιριού 1.000  μέτρα  μέχρι να φτάσουν στο χωριό.
Η κατάργηση του Γραφείου Πληροφοριών, της απαραίτητης πρωταρχικής υπηρεσίας κάθε τουριστικού προορισμού όπου ο Τουρίστας πληροφορείται για τις δυνατότητες περιήγησης των αξιοθέατων, των δυνατοτήτων  διασκέδασης στην ευρύτερη περιοχή αλλά και τις ευκαιρίες να απολαύσει και να έχει εμπειρίες με μέγιστα οφέλη για τον τόπο και τις επιχειρήσεις.
Η μη εφαρμογή της Κυκλοφοριακής Μελέτης και του συνεπακόλουθου «αλαλούμ»  των τουριστικών λεωφορείων.
Η  συνεχής πλημμελής φύλαξη του  λιμενικής χερσαίας ζώνης και η μη εφαρμογή του κώδικα ISPS (ολοκληρωμένη δέσμη μέτρων για την ενίσχυση της ασφάλειας των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων),που εγκυμονεί μεγάλο κίνδυνο κλεισίματος του λιμανιού σύμφωνα με τη προειδοποίηση του Υπουργείου
Η καθυστέρηση έναρξης για μια τετραετία των προγραμματισμένων  έργων ανάπλασης του Χερσαίου Χώρου,  που προβλέπονται από το «Προγραμματικό Σχέδιο του Λιμένος Κατάκολου - MasterPlan» του 2012, των οποίων η συγχρηματοδότηση  είχε εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μαζί με τα Λιμενικά έργα που έχουν ήδη κατασκευαστεί.
Αντί όλων αυτών που θα έδιναν αναπτυξιακή ώθηση στο Λιμάνι και βελτίωση των υπηρεσιών  του  προς τον τουρίστα, η Διοίκηση του ΔΛΤΠ , με απόφαση της ακριβαίνει το  κοστολόγιο προσέγγισης των πλοίων στο λιμάνι ,για τις εταιρείες κρουαζιέρας, κάνοντας το  μη ελκυστικό.
Αν βέβαια τεθεί σε εφαρμογή η απόφαση της Διοίκησης να εφαρμόσει το τέλος του 1 € επιπλέον των 0,35 € ανά επισκέπτη  που ισχύει μέχρι σήμερα,για  παροχή υπηρεσιών ασφάλειας, μαζί με τις συμβάσεις που ήδη ισχύουν το κοστολόγιο προσέγγισης των πλοίων στο λιμάνι σχεδόν θα τριπλασιαστεί, με αποτελέσματα τα Κρουαζιερόπλοια να αναζητήσουν άλλους προορισμούς. 
Όσον αφορά την «Μαρίνα Κατακόλου» οι ελάχιστες υπηρεσίες που προσέφερε στα τουριστικά σκάφη αναψυχήςέχουν απαξιωθεί και επιπλέον  έχει καταργηθεί το Γραφείο Πληροφοριών και Συναλλαγών που στεγαζόταν σε παρακείμενο ξύλινο οικίσκο.
Τα επισκευασμένα τμήματα των πλωτών προβλητών της Μαρίνας παραμένουν εδώ και τέσσερα χρόνια στην ξηρά με αποτέλεσμα να χάνεται η δυνατότητα ελλιμενισμού περισσοτέρων σκαφών ιδιαίτερα των μικρών που υπάρχει   έλλειψη θέσεων.
Το πρόχειρο κιόσκι προστασίας των επαγγελματιών αλιέων έχει καταστραφεί και παρά τις εξαγγελίες της Διοίκησης δεν έχει αντικατασταθεί με ένα νέο λειτουργικό με αποτέλεσμα οι αλιείς να προφυλάσσονται  στα αυτοκίνητα τους.
Προβληματική επίσης είναι και η λειτουργία του Γραφείου του ΔΛΤΠ με την δυσκολία  διεκπεραίωσης των  πληρωμών προς τους επαγγελματίες και εντύπωση προκαλεί η προτροπή του Προέδρου να διεκδικήσουν δικαστικώς τις οφειλές, πράγμα που  έχει επηρεάσει –εκτός των άλλων- και την εσωτερική αγορά του Κατάκολου.     
Το συνεχιζόμενο κλάμα του Προέδρου για έλλειψη προσωπικού είναι αδιανόητο την στιγμή δε που δεν υπάρχει καρέκλα να καθίσει κανείς στα γραφεία, λόγω του απασχολούμενου προσωπικού στο Λιμενικό Ταμείο.
Ελπίζουμε ότι η Διοίκηση του ΔΛΤΠ θα καταλάβει, ότι ούτε η «άχρηστη»  Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Πύργου (όπως την αποκαλεί ο Πρόεδρος), ούτε οι κατά καιρούς Λιμενάρχες, ούτε οι ενδογενείς παράγοντες του Δήμου Πύργου, ούτε άλλοι εξωγενείς παράγοντες φανταστικοί ή μη,  εμποδίζουν και «φρενάρουν» την  ανάπτυξη του λιμανιού, αλλά το πρόβλημα έγκειται στην αλλαγή νοοτροπίας, στόχων και προγραμματισμού και συνακόλουθης αποτελεσματικότητας.
Οι κάτοικοι και οι φορείς του Κατακόλου θα στηρίξουν οποιαδήποτε προσπάθεια τείνει προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο Πρόεδρος Τοπικού Συμβουλίου
Ο Επαγγελματικού Σύλλογος «Αλληλεγγύη»
Σωματείο Λιμενεργατών Κατάκολου
Σύλλογος Επαγγελματιών Αλιέων ΚατάκολουΠολιτιστικός Σύλλογος Κατάκολου «Ο Φάρος»Αθλητικός όμιλος Κατάκολου «Αργοναύτης»...»

1 σχόλιο:

  1. Οι καταγγελίες "πεφτουν σαν το χαλάζι"!....
    Βεβαιως, οπως μαθαινω υπαρχουν κι αλλες που παραμενουν στα συρτάρια του Υπουργειου ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, του ΣΔΟΕ αλλα και του ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ....
    Αν αυτα ειναι αληθεια, γιατι δεν ιδρώνει το αυτί κανενός; Υπαρχουν άνωθεν προστάτες, ακομη και στη σημερινή Κυβερνηση; Μηπως, ο κ. Κουρουμπλής (συχνός επισκέπτης φιλοξενούμενος του κ. Βαρουξή ως προέδρου του ΛΤΚ, ως εκδότη) ή άλλοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι έχουν παραπλανηθεί;
    Απλά ερωτηματα, ως Ηλειος πολιτη κανω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή