Πέμπτη 18 Απριλίου 2019

Ενώ το μέλλον της Ηλείας χάνεται, οι πολιτικοί του παρελθόντος (της Ηλείας και της Περιφέρειας) στο κόσμο τους … και στην κάλπη τους


Ενώ το μέλλον της Ηλείας χάνεται,  οι πολιτικοί του παρελθόντος (της Ηλείας και της Περιφέρειας) στο κόσμο τους … και στην κάλπη τους
















Δύο κορυφαία γεγονότα που πολλαπλώς αφορούν και σηματοδοτούν το  όποιο μέλλον της Ηλείας και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (που δυστυχώς ανήκουμε )  βρίσκονται σε εξέλιξη και όλο το πολιτικό σύστημα  που επιζητεί την ψήφο των πολιτών(Δημοτικές, Περιφερειακές, Ευρωεκλογές, Βουλευτικές) δεν έχει πάρει χαμπάρι τι γίνεται(..γενικώς δεν ξέρει τι του γίνεται…) , δεν έχει αντιληφθεί ότι οι εξελίξεις τρέχουν και το μέλλον από τώρα προετοιμάζεται, και ότι άλλοι Δήμοι, Νομοί, Περιφέρειες, Επιμελητήρια κλπ έχουν κινήσει … προετοιμάζονται, διεκδικούν..

Τα δύο θέματα αυτά είναι
1. Το νέο ΕΣΠΑ (Νέα Προγραμματική Περίοδος) 2021-2027 που βρίσκεται υπό διαμόρφωση.
2. Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών /ΕΣΣΜ 2017-2037 (δηλαδή της επόμενης 20ετίας) , που βρίσκεται στο τελικό στάδιο διαβούλευσης 

Το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027
σε ότι αφορά τον τόπο μας την Ηλεία έπρεπε να έχει υπάρξει ο καθορισμός των επιδιωκόμενων έργων μέσα από ένα σχεδιασμό με βάση  τις ανάγκες του τόπου και την εμφανή αναπτυξιακή και σε έργα υποδομής καθυστέρηση, την διεκδίκηση τους, ώστε να ενταχθούν στην Νέα Προγραμματική Περίοδο  και την ωρίμανση αυτών, που μάλιστα έχει εκδοθεί από το  Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης σχετική πρόσκληση (108603/15.10.2018) με όριο υποβολής προτάσεων την 15/12/2018,(!! Έχει λήξει …πιθανόν να υπάρξει νέα…).

Ο ανίκανος Περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας, ο μηδενικού αποτελέσματος Αντιπεριφερειάρχης Γ. Γεωργιόπουλος (που μάλιστα μέμφονταν την προηγούμενη Διοίκηση ότι δεν συνέταξε μελέτες ), οι Δήμαρχοι, το Επιμελητήριο δεν υπέβαλαν καμία πρόταση να εγκριθεί …
και άρα κανένα νέο έργο στο επόμενο
ΕΣΠΑ να μην μπορεί να ενταχθεί ως ώριμο…


Η Ηλεία για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 δεν έχει κανένα σχεδιασμό, καμία
προετοιμασία

Η Ηλεία που έχει υποχρηματοδοτηθεί στα προηγούμενα Ευρωπαϊκά  Κοινοτικά  Πλαίσια  Στήριξης (ΕΣΠΑ)  ( γιατί δεν γίνεται αναλυτικός απολογισμός των Ευρωπαϊκών  Κοινοτικών Πλαισίων  Στήριξης (ΕΣΠΑ) και τα αφορούντα την Ηλεία- σε σύγκριση με άλλους νομούς , τόσο στο Περιφερειακό όσο  και στο Εθνικό τους σκέλος; Για να μην φανεί της Ηλείας και το ρίξιμο ..)


Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ)
που ολοκληρώθηκε και βρίσκεται στην τελική φάση της διαβούλευσης της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) προκειμένου να οριστικοποιηθεί ενώ περιέχει δεκάδες έργα σε όλη την Ελλάδα, για την Ηλεία συμπεριλαμβάνονται τα χιλιοειπωμένα έργα η «Αναβάθμιση οδικού άξονα Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα (επέκταση του Α5)» και ο «Εκσυγχρονισμός τουριστικής σιδηροδρομικής γραμμής μετρικού εύρους Κατάκολο - Πύργος - Αρχαία Ολυμπία.». Μάλιστα  η αναβάθμιση του οδικού άξονα Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα νοείται ως επέκταση του Αυτοκινητόδρομου Α5 (γνωστός και ως Ιόνια Οδός) που άρα απαιτεί (η επέκταση ) την κατασκευή του δρόμου «Πάτρα-Πύργος».

Δεν συμπεριλαμβάνει το  Σιδηροδρομικό Έργο (Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα), ούτε τον οδικό άξονας «Τρίπολη – Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία-Πύργος»( ενώ το νέο ΕΣΠΑ προβλέπει την ενοποίηση των περιφερειακών κύριων οδικών αξόνων Ανατολή-Δύση) , ούτε το Αεροδρόμιο Ανδραβίδας, ούτε τίποτα για τα λιμάνια της Ηλείας, ούτε υδατοδρόμια …  

Διαφαίνονται κάποιες δυνατότητες ένταξης κάποιων έργων για την Ηλεία στις γενικούς προγραμματισμούς  
στο «Οδικό υπέρ-έργο που αποσκοπεί στη βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας των μεταφορών-Αποκατάσταση / ανακατασκευή οδικών τμημάτων που έχουν υποβαθμιστεί τόσο (περίπου 1.000 χλμ. εθνικών και επαρχιακών οδών) που θα χρηματοδοτηθεί από δάνειο, ύψους μισού δις. ευρώ από την ΕΤΕπ.»
και στο «Ανάπτυξη λιμενικών εγκαταστάσεων για κρουαζιέρα.»

…και μην ξεχνάμε ότι ο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών /ΕΣΣΜ 2017-2037 έχει ορίζοντα 20ετίας….

..έπεται συνέχεια…
Ενώ μέχρι τέλη Μαΐου κλειδώνει το τελικό ποσό που θα πάρει χώρα μας (21,7 δισ. €) και με επόμενο στάδιο  την  προτεραιοποίηση, δηλαδή πως θα γίνει η κατανομή των κονδυλίων π.χ. πόσα χρήματα θα διατεθούν για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, πόσα για τις υποδομές περιβάλλοντος κ.λπ και με τελικό βήμα την εξειδίκευση των έργων που θα πραγματοποιηθούν στο χρονικό διάστημα της συγκεκριμένης επταετίας,
ήδη και το υπουργείο καλεί η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ αποφάσισε και ξεκίνησε μέσω πρόσκλησης σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (Περιφέρειες, Δήμους κλπ) να ξεκινήσουν μελέτες σε έργα που δυνητικά θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ 2021-2027 με χρηματοδότηση από το ΠΔΕ προκειμένου, όταν αυτή ξεκινήσει, να μην χαθεί χρόνος και να τρέξει το πρόγραμμα πιο γρήγορα, με ώριμα προς υλοποίηση έργα.

Έπονται και εκπονούνται για το νέο ΕΣΠΑ στρατηγικές ανά τομέα του (Περιβάλλον, Πολιτισμός, Τουρισμός , Υγεία, Εκπαίδευση, Αγροτική Ανάπτυξη, Αλιεία, Ενέργεια κλπ)  τα ανάλογα Τομεακά Επιχειρησιακά Προγράμματα και οι σχετικές Στρατηγικές Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για την κάλυψη των αιρεσιμοτήτων του επόμενου ΕΣΠΑ  δηλαδή των προϋποθέσεων που πρέπει να καλυφθούν ώστε να είναι δυνατή η εκκίνηση του επόμενου ΕΣΠΑ.
Οι τομείς είναι:
• Επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών και στον τομέα του περιβάλλοντος, όπου όμως δεν θα είναι πλέον επιλέξιμες οι επενδύσεις σε ΧΥΤΑ/ΧΥΤΥ• Δράσεις για την προσαρμογή και το μετριασμό της κλιματικής αλλαγής (συμπεριλαμβανομένων αντιπλημμυρικών και δασοπροστασίας)• επενδύσεις στον τομέα της ενέργειας που αφορούν τις ανανεώσιμες και την ενεργειακή απόδοση. Δεν αναφέρονται οι επενδύσεις σε φυσικό αέριο και ηλεκτρική ενέργεια εκτός των έξυπνων συστημάτων διανομής.• Δράσεις προστασίας ανάπτυξης και προβολής της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς και οικοτουρισμού, των πολιτιστικών υπηρεσιών και της δημόσιας τουριστικής περιουσίας• Υποδομές για την προσωρινή υποδοχή καθώς και για τη στέγαση μεταναστών, προσφύγων και ατόμων που ζητούν ή βρίσκονται υπό διεθνή προστασία.

Σε άλλες Περιφέρειες (Κρήτη, Ήπειρος, Μακεδονία κλπ) σε δεκάδες Δήμους σε όλη την Ελλάδα, Επιμελητήρια,  δραστηριοποιούνται μελετούν, προτείνουν, διεκδικούν .
Στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στην Ηλεία  τίποτα…(εκτός μια σύσξεψης στα μέσα Δεκεμβρίου..)
Το ντόπιο πολιτικό σύστημα που στα λόγια ενδιαφέρεται για τον τόπο και ουσιαστικά ενδιαφέρεται για την εξουσία (τους) είναι ανενημέρωτο, λόγια του αέρος μπορεί να λέει μόνο και ανίκανο να οδηγήσει την Ηλεία στο μέλλον και να καλύψει  το χαμένο «έδαφος» της ανάπτυξης…

Άχρηστοι και ανίκανοι  εγκληματούν σε βάρος ενός νομού
 που ο  πληθυσμό του  φθίνει, χωρίς Βιομηχανική Ζώνη και η μεταποίηση να πνέει τα λοίσθια, με επαρχιακούς και Δημοτικούς δρόμους σε άθλια κατάσταση, , χωρίς σύγχρονο  αυτοκινητόδρομο ( ο δρόμος Πάτρα Πύργος σε μόνιμη αναβολή και χωρίς τέλος..) χωρίς αεροδρόμιο, χωρίς  σιδηρόδρομο η οδική σύνδεση με την Αρκαδία (οδικός άξονας «Τρίπολη – Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία-Πύργος» να είναι  37 χρόνια σε εκκρεμότητα και υπό κατασκευή, η παγκοσμιότητα  της Αρχαίας Ολυμπίας παραμένει αναξιοποίητη,  το Δημοπρατήριο αγροτικών, Βιομηχανική-Βιοτεχνική Ζώνη  να μην υπάρχει, τον αναξιοποιητο  Καϊάφα κάποτε θα εκσυγχρονιστεί, ο επαναπλημμυρισμός της Λίμνης Μουριάς είναι μόνο για φωτογραφήσεις  και μεγαλοστομίες χωρίς να έχει γίνει το παραμικρό βήμα, το αρδευτικό έργο περιμένει τον εκσυγχρονισμό του,η αγροτοκτηνοτροφική παραγωγή του νομού μας να καταστρέφεται…
..και τα τοπικά ΜΜΕ δεν μιλούν, δεν αναδεικνύουν τα θέματα, τα καλύπτουν, καλύπτουν τους πελάτες τους ( κάθε είδους… εκλογές, χρήμα, μετεκλογικές συμφωνίες κλπ) ..

…όλα καλά λοιπόν…
…και  Ηλεία τραβά στη κατηφόρα…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου