Τετάρτη, 8 Ιανουαρίου 2020

Σε συνεχή πτώση η Κρουαζιέρα και σε διαρκή υποβάθμιση το Κατάκολο


Σε συνεχή πτώση η Κρουαζιέρα και σε διαρκή υποβάθμιση το Κατάκολο



Μειούται  κάθε χρονιά από το 2015 ο  αριθμός των αφικνούμενων κρουαζιερόπλοιών και επιβατών αποτέλεσμα της καταστροφικής διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου από τον προηγούμενο Πρόεδρο του.
Ενώ σε όλη την Ελλάδα το 2019 είχαμε αύξηση αφιχθέντων κρουαζιερόπλοιών κατά 15%  σε συγκριτικά με το 2018 και αύξηση των επιβατών 10% σε σχέση με το 2015,
στο Κατάκολο
 το 2019/2018 είχαμε μείωση 22 κρουαζιερόπλοιών (-10%)   και 55.000 επιβατών(-12% )
και το 2019/2015,  75 κρουαζιερόπλοιών(-27%)  και 92.000 επιβατών (-18%)


Λιμάνι Κατάκολου
Έτος
Αριθμός Αφίξεων
κ/ζ
Αριθμός Αφίξεων
Επιβατών  κ/ζ
2019
199  
413.716
2018
221  
468.046
2017
271  
567.047
2016
274  
505.111
2015
242  
459.882

..και από ότι μαθαίνω και το 2020 θα είναι με μέχρι τώρα δεδομένα θα είναι  χειρότερα..

Στο Κατάκολο αντί συστηματικής και προοδευτικής εργασίας και βελτίωσης του είχαμε την συνεχή υποβάθμισή του με αποτέλεσμα η Κρουαζιέρα δια μέσου των εταιρειών της να στρέφεται σε άλλα λιμάνια ( πχ Κεφαλονιά  που έχει συνεχή αύξηση..)  

Είναι παγκοίνως γνωστό πως το λιμάνι Κατακόλου ακολουθεί πορεία φθίνουσα από πλευράς επισκεψιμότητας  και συνακόλουθης  υποβάθμισης του γιατί:

1.       Δεν έχει πραγματοποιηθεί κανένα έργο ανάπτυξης του. Τα κατά καιρούς εξαγγελθέντα επί 5 χρόνια ότι ξεκινούν, θα γίνουν κλπ όπως α.) Τα έργα αναμόρφωσης του χερσαίου χώρου, β.) Η βελτίωση και ο εκσυγχρονισμός της Σιδηροδρομικής Γραμμής  Κατάκολο-Πύργοσ-Αρχαία Ολυμπία, γ.) Οδικός άξονας «Παράκαμψη Αγίου Ιωάννη- Εθνική Οδός..
..έχουν μείνει στα χαρτιά και αποτελεί σύμβολο ανικανότητάς και κοροϊδίας των Ηλείων από το τετράγωνο Περιφέρεια(Κατσιφάρας)-Δήμος Πύργου ( Λιατσής)-  ΔΛΤΠ/Κ (Λ. Βαρουξής), Αντιπεριφέρεια   Ηλείας (Γ. Γεωργιόπουλος
2.      Το λιμάνι Κατάκολου στερείται ασφάλειας διότι δεν εφαρμόζεται το Σχέδιο Ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ΣΑΛΕ) στα πλαίσια του «Διεθνούς Κανονισμού Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων» (ISPS)  με αποτέλεσμα σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς οι εταιρείες να απομακρύνονται…
3.      Η αντιμετώπιση των τουριστών της κρουαζιέρας είναι τριτοκοσμική τόσο με την άγρα επισκεπτών από κάθε λογής μεταφορικό μέσο και εταιρείες από όλη την Ελλάδα( και  οι εταιρείες κρουαζιέρας να δυσαρεστούνται  τα μάλα λόγω απώλειας εσόδων τους από αθέμιτο ανταγωνισμό με αποτέλεσμα να επιλέγουν άλλα λιμάνια..), όσο από το ότι έχει σταματήσει η  μεταφορά επισκεπτών με τη χρήση μικρού ιδιωτικού λεωφορείου/shuttle bus ( με αποτέλεσμα οι ηλικιωμένοι να ταλαιπωρούνται αφάνταστα…),αλλά και την διακοπή λειτουργίας  του Γραφείου Πληροφοριών. Συνολικά οι υπηρεσίες που προσφέρονται στο Λιμάνι είναι αποτρεπτικές και «διώχτες» για τους τουρίστες..
4.       Το κόστος του Λιμανιού για κρουαζιερόπλοια  έχει μεγαλώσει  πολύ λόγω των νεών συμβάσεων της προηγούμενης Διοίκησης του ΔΛΤΠ/Κ με εταιρείες διαχείρισης αποβλήτων , συμβάσεις που εγείρουν ερωτηματικά ως προς την σκοπιμότητα τους και το οικονομικά αντικείμενό τους…
5.      Δεν είχε γίνει καμία προσπάθεια βελτίωσης της εικόνας του Λιμανιού( όλοι θυμόμαστε τους όγκους σκουπιδιών..), να βελτιωθούν οι επισκέψιμες παραλίες, οι διαδρομές στο Βουνό, η Μαρίνα, και τέλος πάντων να είναι φιλική, ευχάριστη και ενδιαφέρουσα η συνολική περιοχή του Κατακόλου για κάποιον που επιλέγει  μείνει εκεί αντί να επισκεφτεί άλλα μέρη…
6.      Έχουν χαθεί χρηματοδοτήσεις που τόσο πολύ διαφημίστηκαν όπως αυτή για τα Κιόσκια/Τέντες των καταστημάτων ( οι μελέτες έγιναν όμως και πληρώθηκαν..) και για τους προσκρουτήρες των προβλητών του  λιμανιού ( που μάλιστα  έχουν φθαρεί… κα δημιουργούν προβλήματα στα πλοία..)
7.       Δεν έχει βελτιωθεί –αντιθέτως έχει χειροτερέψει…- η αντιμετώπιση των Τουριστών που πρέπει φύγει από την λογική «να τους τα αρπάξουμε» και να πάμε στην λογική «να τους εξυπηρετήσουμε  και να ωφεληθούμε και εμείς οικονομικά»
Αυτό βέβαια αφορά και τους Έλληνες επισκέπτες ( Ηλείους και μη)  που η αντιμετώπιση της πλειοψηφίας  των επαγγελματιών είναι η «αρπαχτή».. Ακριβές, πολύ ακριβές τιμές, κακό προϊόν( κινέζικα και «μαϊμού»), φαγητό της «ξεπέτας»,  εξυπηρέτηση χειρίστη…, κλειστά μαγαζιά όταν δεν έχει κρουαζιέρα, τα βράδυ το Κατάκολο είναι έρημο χωριό…. που έχει σχέση με την άποψη «αφού κονομάμε από τους Τουρίστες της Κρουαζιέρας τι να τους κάνουμε τους Έλληνες»…
Αν το Κατάκολο δεν διαφοροποιήσει το συνολικό προϊόν του και την συνολική παρουσία του , αν δεν πάψει να είναι ίδιο με τα άλλα λιμάνια ( που κάνουν προσπάθειες βελτίωσης.. ενώ εμείς καθόμαστε πάνω στις δάφνες της Αρχαίας Ολυμπίας), αν δεν βελτιώσουν την κουζίνα , την εξυπηρέτηση και τις τιμές, αν δεν προωθούν τοπικά προϊόντα ( Αγροτικά, Βιοτεχνιών κλπ)  και την ελληνική και τοπική κουζίνα, αν δεν βελτιώσει την εικόνα και την εξυπηρέτηση στις υπηρεσίες (μετακινήσεις, πληροφορίες, παραλίες, διαδρομές, φιλικότητα κλπ), αν δεν εξαφανίσει γελοιότητες ( άγρα πελατών, διαδρομές με κακάσχημα «τρένα» σε κακάσχημες διαδρομές, αν δεν λειτουργήσει το τρένο και δεν κατασκευαστούν άμεσα τα αναγκαία έργα υποδομής, αν οι δρόμοι είναι χωρίς σκουπίδια, αν…
…. τότε  το Κατάκολο θα μαραζώσει και θα χάσει επισκέπτες και κρουαζιέρα..
Αν βέβαια επισυμβεί να πραγματοποιηθούν και οι γεωτρήσεις για τους Υδρογονάνθρακες ( Πετρέλαια, Καύση, τάνκερ, οσμές, φορτηγά, αλλοίωση τοπίου κλπ-θα τα πούμε αυτά αναλυτικά..)  το Κατάκολο ΤΕΛΟΣ .

Τα παραπάνω ισχύουν και για την Αρχαία Ολυμπία  και την αντιμετώπιση  των επισκεπτών ( Ξένων και Ελλήνων) ..

Και παρά όλα αυτά το μόνο ενδιαφέρον που υπήρξε ήταν να  μειούται  το Ταμείο ..Ταμείου… προς συγκεκριμένες τσέπες…

Άραγε θα ελεγχθεί η  οικονομική διαχείριση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου/Κατακόλου(ΔΛΤΠ/Κ) και  οι ταμειακές ροές, οι αναθέσεις, τα έξοδα δημοσίων σχέσεων, ταξίδια, τα έξοδα –ταξίδια κλπ-του πρώην (που θέλει να είναι και επόμενος…) Προέδρου, οι συμφωνίες, τα υπέρογκα καύσιμα, επισκευές κτιρίου…, οι εισπράξεις της Μαρίνας, τα έξοδα πανηγυριών, οι μελέτες, συμφωνίες για τα απόβλητα, για το αφύλαχτο του Λιμανιού/ISPS, οι μεταφορές καταθέσεων του ΔΛΤΠ/Κ από τράπεζα σε τράπεζα, κλπ, κλπ, κλπ που έχουν καταγγελθεί και ο ίδιος ο νυν Δήμαρχος είχε καταγγείλει αλλά μετά κατάπιε την γλώσσα του ?
…ή δεσμεύεται από συμφωνίες …?

 Τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων σε 43 λιμάνια της χώρας ανήλθαν το 2019 στις 3.899 (από 3.410 το 2018), σημειώνοντας άνοδο 14,34% και οι αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας ανήλθαν στις 5.537.500 (από 4.788.642 το 2018), σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 15,64%.
Το Λιμάνι του Πειραιά συνεχίζει να διατηρεί την πρώτη θέση στους προορισμούς για 10η συνεχή χρονιά, σημειώνοντας μάλιστα σημαντική άνοδο ως προς τις απο/επιβιβάσεις επιβατών (homeporting), από 354.398 το 2018 σε 410.512 το 2019, ποσοστό αύξησης 15,83%.
Στα λιμάνια που σημειώθηκε σημαντική αύξηση είναι της Σαντορίνης, της Σούδας (Χανίων), της Ρόδου, του Αγ. Νικολάου Κρήτης και της Κεφαλλονιάς-Ιθάκης.
Στο λιμάνι του Πειραιά το 2019 αφίχθησαν 622 κρουαζιερόπλοια με 1.098.091 επιβάτες, έναντι 524 κρουαζιερόπλοια το 2018 με 961.632 επιβάτες. Στη Σαντορίνη αφίχθησαν 592 κρουαζιερόπλοια με 980.771 επιβάτες έναντι 474 κρουαζιερόπλοια το 2018 και 749.286 επιβάτες. Στη Μύκονο αφίχθησαν το 2019, 550 κρουαζιερόπλοια με 784.490 επιβάτες έναντι 484 κρουαζιερόπλοια το 2018 με 702.256 επιβάτες.
Στη Σούδα Χανίων το 2019 αφίχθησαν 132 κρουαζιερόπλοια με 265.956 επιβάτες, έναντι 78 κρουαζιερόπλοια με 139.944 το 2018. Επίσης στη Ρόδο αφίχθησαν 258 κρουαζιερόπλοια με 308.194 επιβάτες το 2019 έναντι 210 κρουαζιερόπλοια με 237.808 επιβάτες το 2018.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου