Τετάρτη 19 Ιουλίου 2017

Αεροδρόμιο Ανδραβίδας( η λειτουργία του ως πολιτικού), μια ακόμη περίπτωση ακραίου και προκλητικού εμπαιγμού της Ηλείας

Αεροδρόμιο Ανδραβίδας( η λειτουργία του ως πολιτικού), μια ακόμη περίπτωση ακραίου και προκλητικού εμπαιγμού της Ηλείας



Κατά καιρούς ειπώθηκαν πολλά και πομπώδη για την επαναλειτουργία του ως πολιτικού,

 εξαγγέλθηκε στα τελευταία 20 χρόνια περισσότερες από 70 φορές από  όλες τις κυβερνήσεις( εκτός του ΣΥΡΙΖΑ) και από όλους τους κατά καιρούς βουλευτές Ηλείας και από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας,

 δημοπρατήθηκε στα λόγια πάνω από 25 φορές, έχουν γίνει  δύο μελέτες ( από το Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας),

έχουν καταρτιστεί δύο μελέτες βιωσιμότητας και σκοπιμότητας από τη ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας)  και το Υπουργείο Ανάπτυξης- η οποία έχει αποκρυβεί  )  και όλες έχουν συνηγορήσει  θετικά στην επαναλειτουργία του),
είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ ( και αφαιρέθηκε «νύχτα»)

και «πνίγηκε» χωρίς μιλιά, χωρίς αντίρρηση από κανένα, πολιτικό, Δήμαρχο, βουλευτή, Μέσο Ενημέρωσης της Ηλείας( η συνομωσία της σιωπής).

Υπενθυμίζω  πως Αεροδρόμιο η Αχαΐα, Αεροδρόμιο η Μεσσηνία,   Αεροδρόμιο προετοιμάζει η  Αρκαδία, Αεροδρόμιο η Ζάκυνθος. Στην μέση η Ηλεία χωρίς Αεροδρόμιο!, μάλλον είχε και μεταφέρθηκε(υφαρπάχθηκε ) στον Άραξο επί ΠΑΣΟΚ και Κουτσόγιωργα το 1984.

« Έλα μωρέ δεν γίνεται τίποτα»

Πολλοί είναι της «λογικής» : « Έλα μωρέ δεν γίνεται τίποτα,  αφού χάθηκε ωε αποδεχθούμε τα τετελεσμένα και βλέπουμε».
Είναι αυτοί όλοι που αποδέχτηκαν:

 το πετσόκομμα της «Ολυμπίας Οδού»  και αυτή να σταματά ( το τμήμα Πάτρα-Πύργος ) στα Χανάκια (8 χιλιόμετρα από τον Πύργο, την αποκοπή της παράκαμψης του Πύργου και της σύνδεσης με την Αρχ.  Ολυμπία,
 την διακοπή της σιδηροδρομικής επικοινωνίας ,
την μη κατασκευή του οδικού άξονα Πύργος-Αρχαία Ολυμπία –Βυτίνα- Τρίπολη (ούτε στο  τμήμα Λιναριά – Λούβρο που περιμένει να εναποτεθεί το τελευταίο  στρώμα ασφαλτοτάπητα 12 χρόνια!).

Το θέμα της λειτουργίας του Αεροδρομίου της Ανδραβίδας και ως  πολιτικού θεωρούμε ότι είναι εξαιρετικά σοβαρό και επείγον για τον νομό μας.  γιατί αφορά ένα κορυφαίο θέμα ανάπτυξης του Νομού μας.

Η  Ηλεία έχει πολύ σημαντικές και υψηλές προοπτικές ανάπτυξης στον τουρισμό λόγω των μοναδικών  ιστορικών, αρχαιολογικών και πολιτιστικών στοιχείων αλλά και του φυσικού κάλλους που διαθέτει, της δυναμικής αγροτικής παραγωγής  και των δυνατοτήτων της μεταποίησης.

Επιχειρηματολογία

Επιχειρηματολογούν πολλοί (άλλοι από μη καλή γνώση του  θέματος και άλλοι ως παπαγαλάκια των Αχαιών και του Κατσιφάρα) ότι δεν είναι δυνατόν σε μια μικρή  απόσταση 40 χιλιομέτρων  και τα περί μη βιωσιμότητας αν λειτουργήσουν (Αράξου και Ανδραβίδας), όμως παραβλέπουν τις απαντήσεις:

-      Στη Κρήτη λειτουργούν πέντε (5)  Αεροδρόμια  και όλα επικερδή και επιτυχημένα, δηλαδή η βιωσιμότητα, συνδέεται με την κίνηση των αεροδρομίων.
-      Οι μελέτες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και της ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας)  αποδεικνύουν την βιωσιμότητα και των δύο αεροδρομίων (Αράξου και Ανδραβίδας).

-      Το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας ζητείται να λειτουργήσει με πτήσεις τσάρτερ και μεταφοράς φορτίων  ( κυρίως αγροτικών προϊόντων) και το του Αράξου να συνεχίσει να έχει την ταχτική συγκοινωνιακή σύνδεση με άλλα αεροδρόμια της Ελλάδας και του εξωτερικού.

-     
Από τις 150.000 ( 170.000 αναμένονται να φτάσουν το 2017) διακινηθέντες επιβάτες από τον Άραξο το 85 % έχει προορισμό την Ηλεία.  

-      Το Αεροδρόμιο της Ανδραβίδας έκλεισε και υφαρπάχθηκε επί Κουτσόγιωργα ( του  Αχαιού  υπερυπουργού  του ΠΑΣΟΚ το 1983 και μεταφέρθηκε η δραστηριότητα του στον Άραξο,( δηλαδή ζητείται να αποδεχθούμε την υφαρπαγή και να μην μιλούν οι Ηλείοι…)


Υπάρχουν όμως και άλλα επιχειρήματα…

Είναι γνωστό πως όταν  λειτουργεί  ένα αεροδρόμιο σε μια περιοχή απογειώνεται τουριστικά ( τρανό παράδειγμα η Μεσσηνία ), συμβάλλει αποφασιστικά  στην μείωση του τουριστικού κόστους ( μεταφορικά κλπ) και βελτιώνει χρονικά τον ωφέλιμο χρόνο αναψυχής.

Η ανάπτυξη της Κρουαζιέρας  και οι συνθήκες ώστε το λιμάνι του Κατάκολου να λειτουργήσει και ως λιμάνι αποβίβασης και επιβίβασης, προϋποθέτει/απαιτεί την εγγύτητα ενός αεροδρομίου με προφανείς τις τεράστιες θετικές επιπτώσεις στην τουριστική κίνηση της περιοχής.

Ένα από τα πολύ δυνατά σημεία και δυνατότητα της Ηλείας είναι η εξαγωγική δυναμική των αγροτικών προϊόντων (Καρπούζια περίπου 500.000τν, Εσπεριδοειδή περίπου 120.000τν, Φράουλες περίπου 11.000τν, Λοιπά νωπά περίπου 8.000τν, Μεταποιημένα περίπου 82.000 τν.) και η ύπαρξη αεροδρόμιου θα ενισχύσει την επιχειρηματικότητας στον Αγροκτηνοτροφικά θα αυξήσει τις  εξαγόμενες ποσότητες και θα βοηθήσει στη συγκρότηση και λειτουργία δικτύων διανομής. 

Αλλά δεν είναι μόνο αυτά …

Ο εχθρός της Ηλεία περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας  προετοιμάζοντας το επόμενο του βήμα ( βουλευτής Αχαΐας ή Δήμαρχος Πάτρας ) κρυφά ενισχύει την αναβάθμιση του Αράξου με ποσά πολλαπλάσια  των απαιτούμενων για την λειτουργία ως πολιτικού του   Αεροδρομίου της Ανδραβίδας.

Ενώ το Αεροδρόμιο της Ανδραβίδας δεν χρειάζεται οδικές συνδέσεις με την Εθνική Οδό ή Ολυμπία Οδό ( επειδή είναι εγγύτατα- απαιτείται ένα συνδετήριο δρόμο 400.000 €) ενώ του Αράξου ο προϋπολογισμός υπερβαίνει τα 20.000.000 € (δρόμος, απαλλοτριώσεις και κόμβος με Ολυμπία Οδό) .

Ενώ το Αεροδρόμιο της Ανδραβίδας δεν χρειάζεται σιδηροδρομική σύνδεση με το  Εθνικό Σιδηροδρομικό δίκτυο( η γραμμή Πατρών-Πύργου-Καλαμάτα είναι ακριβώς δίπλα από αυτό ) το προγραμματιζόμενα έργα σιδηροδρομικής σύνδεσης του Άραξου θα ξεπεράσουν τα 15.000.000 ( σιδηροδρομική γραμμή, απαλλοτριώσεις,  διακλαδώσεις  και κτίρια).

Το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας  υπερέχει σε τεχνικές προδιαγραφές σε σύγκριση με το αεροδρόμιο Αράξου (Διεθνών προδιαγραφών, RADAR ελέγχου περιοχής πτήσεων αεροσκαφών ,RADAR καιρού, Κομβικό  πύργο  ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας που ελέγχει τα αεροδρόμια του Αράξου, της Ζακύνθου και της Κεφαλληνίας και ρύθμισης της εναέριας κυκλοφορίας των αεροσκαφών), ενώ του Αράξου απαιτεί αναβάθμιση  με υπέρογκα ποσά (κάποιοι εκτιμούν άνω των 15.000.000 €)

Ενώ το Αεροδρόμιο της Ανδραβίδας δεν χρειάζεται παρά ένα νέο κτίριο αεροσταθμού  και κάποιες  εγκαταστάσεις διαμόρφωσης του  περιβάλλοντα χώρου ( είχε εγγραφεί το ποσόν 20εκ.€ θα προέλθει από το ΕΣΠΑ 2007-2013 Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και τα υπόλοιπα από πόρους της ΥΠΑ.

Ενώ το Αεροδρόμιο της Ανδραβίδας έχει εγγύς  του Λιμάνι, αυτό της Κυλλήνης, δύναται με την αξιοποίηση  υπάρχουσας αλλά εγκαταλελειμμένης σιδηροδρομικής γραμμής «Καβάσιλα-Κυλλήνη»  να  έχει ένα πλήρες σύστημα συνδυασμένων μεταφορών (Οδικό Άξονα- Σιδηρόδρομο-Λιμάνι) που θα απογειώσει αναπτυξιακά την περιοχή  τόσο στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα ( Αγροτική Παραγωγή και Μεταποίηση ) όσο και στις υπηρεσίες μεταφορών και στα Logistics

Πρόβλεψη και υποσχέσεις

Η αναγκαιότητα λειτουργίας του στρατιωτικού αεροδρομίου της Ανδραβίδας και ως πολιτικού, υποστηρίζεται τόσο από τον εγκεκριμένο στρατηγικό χωροταξικό σχεδιασμό, για την ανάπτυξη της χώρας και της περιοχής, όσο και από το Σχέδιο Ανάπτυξης Μεταφορών εικοσαετίας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών .

Αποτελεί άλλωστε προεκλογική υπόσχεση του Περιφερειάρχη Απ. Κατσιφάρα τόσο στις Περιφερειακές Εκλογές του 2010 . όσο και στις εκλογές του 2014, αλλά προφανώς οι υποσχέσεις του εναρμονίζονται  την (αν) ειλικρίνεια του. Χάντρες για τους ιθαγενείς που λέγονται Ηλείοι.

Αυτός που στις 17 Ιούλιου 2017 συγκάλεσε σύσκεψη για τον «εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη των πυλών εισόδου τουριστών, μέσω αέρος, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και ειδικότερα των δύο πολιτικών αεροδρομίων Ακτίου στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας και Αράξου στην Π.Ε. Αχαΐας»  και που κοροϊδευτικά ανέφερε  «αφορά την είσοδο τουριστών και στην Π.Ε. Ηλείας». Στην συνάντηση συμμετείχαν, οι Αντιπεριφερειάρχες Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας Χριστίνα Σταρακά, Π.Ε. Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Κώστας Καρπέτας, Υποδομών και Δικτύων Γιάννης Λύτρας. Ο αντιπεριφερειάρχης  Ηλείας Γ. Γεωργιόπουλος  ήταν κάπου αλλού …
…αλλά ο περιπαιγμός των Ηλείων  ήταν εκεί, αναιδής και προκλητικός.

Εξαγγελίες και «δημοπρατήσεις»
  
Για πολλά χρόνια για το Αεροδρόμιο της Ανδραβίδας «Η Δημοπράτηση είναι ζήτημα λίγων ημερών».

Το έχουν εξαγγείλει :

Οι  Πρωθυπουργοί (Κ.Σημίτη, Κ. Καραμανλή, Γ. Παπανδρέου και Αντ. Σαμαράς, όλοι οι μέχρι (ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ)  Υπουργοί Μεταφορών και όλοι οι ι Υπουργοί που έχουν επισκεφτεί  την Ηλεία ( Αβραμόπουλος. Λιάπης, Ξανθόπουλος, Χρυσοχοΐδης, Μαγκριώτης  κλπ). όλοι οι Ηλείοι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ ( Αδρακτάς, Κοντογιάννης, Αντωνακόπουλος, Κουτσούκος, Κατρίνης κλπ),  και  τελευταίος που το «δημοπράτησε» (στις 09/12/2009 ) ήταν γραμματέας Ν.Ε. του ΠΑΣΟΚ στην Ηλεία Γιάννης Αργυρόπουλος και νυν «εραστής» του Δήμου Πύργου ( ποιος ξέρει μπορεί να «δημοπρατήσει» και αυτό του Επιταλίου».

Μιλάμε για δούλεμα των Ηλείων πολύ  χοντρό !

Αναγκαιότητα

Τα αναγκαία έργα υποδομής που χρειάζεται η Ηλεία, είναι καταγεγραμμένα ως αιτήματα των φορέων της Ηλείας, καθώς επίσης  απορρέουν από τις μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί, δεν είναι θέμα προσωπικής εκτίμησης του καθενός πολιτικού της Ηλείας .

Υπεύθυνη στάση  καθενός πολιτικού άνδρα  της Ηλείας  και της Περιφέρειας είναι να θέσει το θέμα της οποίας εκτίμησης  του σε δημόσια διαβούλευση και να κατατεθούν τα εκατέρωθεν  επιχειρήματα και  μέσα από τον διάλογο και τις μελέτες να διαμορφωθεί η επιλογή της Ηλείας για το μεγάλο θέμα της λειτουργίας και ως  πολιτικού του Αεροδρομίου της Ανδραβίδα.

Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να πραγματοποιηθεί το πάγιο, καθολικό και διαχρονικό αίτημα των Ηλείων, για τη λειτουργία και ως πολιτικού του αεροδρομίου της Ανδραβίδας.

Η αξιοποίηση του αεροδρομίου και η παράλληλη αξιοποίηση των λιμανιών της Κυλλήνης  και του Κατακόλου  μπορούν να δώσουν αναπτυξιακή ώθηση στην Ηλεία.
Η λειτουργία του πολιτικού αεροδρομίου της Ανδραβίδας δεν θέτει  σε καμία περίπτωση την κατάργηση ή είναι σε  ανταγωνισμό με τα ήδη υπάρχοντα αεροδρόμια της Δυτικής Ελλάδας  καθώς η ζήτηση και οι ανάγκες της Περιφέρειας συνεχώς αυξάνονται.

Η Ηλεία  είχε και έχει ακόμα ένα μεγάλο έλλειμμα αναπτυξιακών υποδομών που σε συνδυασμό με την διακοπή των δρομολογίων του σιδηροδρόμου , την αργοπορία όσον αφορά την κατασκευή της «Ολυμπίας Οδού» , και το επικίνδυνο Εθνικό Δίκτυο Δρόμων , οδηγείται σε συγκοινωνιακό αποκλεισμό.

Η Ηλεία είναι ένας νομός  με πολύ χαμηλό δείκτη ανάπτυξης, όπως δείχνουν και τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και στην προσπάθειά της να αναστρέψει τα δεδομένα αυτά και να χαράξει πλέον ανοδική πορεία, χρειάζεται κάθε είδους συνδρομή, ιδιαίτερα από την πλευρά της Πολιτείας.

Θα συμβάλλει στην προώθηση της αναπτυξιακής διαδικασίας στην Ηλεία αφού η Ηλεία αποτελεί προορισμό του 70% του τουριστικού προϊόντος στην ΠΔΕ, καθώς επίσης και στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα για εξαγωγή πρώιμων αγροτικών προϊόντων στις αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής.

Εναρμονίζεται με τις σύγχρονες αντιλήψεις των συνδυασμένων μεταφορών για ολοκληρωμένη ανάπτυξη της περιοχής σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του λιμανιού του Κατακόλου, της Κυλλήνης, του σιδηροδρόμου, της Ολυμπίας Οδού και των λοιπών αναπτυξιακών και πολιτιστικών δικτύων στην Ηλεία.
Η ανάπτυξη δικτύων συνδυασμένων μεταφορών για τον Νομό αποτελεί ικανή και αναγκαία συνθήκη για την εφαρμογή ενός αναπτυξιακού προγράμματος.
Η δημιουργία ενός αεροδρομίου, το οποίο θα λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους τόσο με πτήσεις charter όσο και σε σύνδεση με τα παραγωγικά κέντρα (κυρίως αγροτικών & κτηνοτροφικών προϊόντων ), θα συμβάλλει σε πολύ μεγάλο βαθμό στη σύνδεση της Ηλείας με  το εξωτερικό και στην ανάπτυξη της και ειδικότερα.


Υστερόγραφο:

Αλήθεια μήπως πρέπει να αναζητηθεί η τύχη της « ΜΕΛΕΤΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ» που είχε αναθέσει (Μάιος 2013)το Υπουργείο Μεταφορών  και ο Ηλείος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Νικ. Σταθόπουλος , που εχει ολοκληρωθεί και δεν εδόθη πότε στην Δημοσιότητα(άραγε γιατί;)

Μήπως  πρέπει να αναζητηθεί επίσης το "ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ" που είχε συντάξει το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ/ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ/ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΩΝ/ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (Δ7)/ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Α/Δ (Δ7/Α) από τον  Απρίλιο του 2011.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου