Παρασκευή 26 Απριλίου 2019

Πατρών-Πύργου: Η κοροϊδία συνεχίζεται … το έργο κάποτε θα… …και ο πολιτικαντισμός καβάλησε … μπουλντόζα…


Πατρών-Πύργου: Η κοροϊδία συνεχίζεται … το έργο κάποτε θα…
…και ο πολιτικαντισμός καβάλησε … μπουλντόζα…



Άλλη μια (κακόγουστη) φιέστα στήθηκε για την εκκίνηση των έργων στην εν πολλές κοροϊδίες δεχθούσα, και περιπεσούσα οδό Πάτρα-Πύργος, οι μπουλντόζες μούγκρισαν ( ο Μάκης  τις καβάλησε κιόλας..), ο υπουργός συνεντευξιάστηκε, ο εφημερίδες αναφωνήσαν ουρανομήκη «Ζήτωσαν», η κουστωδία φωτογραφήθη, οι μπουλντόζες αποσύρθηκαν, η αντιπολίτευση κατήγγειλε… και Ηλεία θα περιμένει επί πολύ θυσιαζόμενη στο  υπάρχοντα δρόμο καρμανιόλα.

Αναλυτικά θα αναφερθώ πιο κάτω αλλά συνοπτικά

…ήταν φιέστα σε ένα χωράφι με φόντο μηχανήματα που αποσύρθηκαν  μετά το τέλος της παράστασης και χωρίς εγκατεστημένα εργοτάξια..

…. έχουν υπογραφεί μόνο 4 συμβάσεις, από τις υπόλοιπες οι 2 είναι του γνωστού Καλογρίτσα και άρα εξαιρετικά αμφίβολο να ξεκινήσουν και μια είναι στο Συμβούλιο Επικρατείας

… τα έργα θα ξεκινήσουν για τις 4 πρώτες εργολαβίες τον Ιούνιο και στο σύνολο των 8 εργολαβιών  το νωρίτερο το φθινόπωρο…

… η οδός θα αποπερατωθεί (..αν) σε μια εξαετία το νωρίτερο,  με σοβαρό επιπτωτικό πρόβλημα την απώλεια χρηματοδότησης  λόγω κλεισίματος του ΕΣΠΑ 2014-2020( και άρα διακοπής εργασιών..)  και  άλλων τεχνικών προβλημάτων ή ανακάλυψης σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων ή έκπτωσης εργολαβιών, που θα θέτουν θέματα παρατάσεων και επιπλέον χρηματοδοτήσεων  

…ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, δεν φτάνει στον Πύργο αλλά τέλος του είναι 8 χιλιόμετρα πριν, στα Χανάκια ( στο ύψος του εργοστασίου της Ένωσης), εγκαταλείφτηκε η παράκαμψη Πύργου λόγω υψηλού κόστους, όπως εγκαταλείφτηκε η σύνδεση με την Αρχαία Ολυμπία και το τμήμα « Πύργος Τσακώνα» και νέα γέφυρα του Αλφειού

… αν η ευθύνη βαραίνει τον ΣΥΡΙΖΑ για την καθυστέρηση να ξεκινήσει και αν τελειώσει ποτέ το έργο, η ευθύνη  επίσης βαραίνει μεγαλύτερα την Νέα Δημοκρατία, το ΠΑΣΟΚ και τον Περιφερειάρχη Απ. Κατσιφάρα, που το 2013  το απένταξαν, το πέταξαν …από τις συμβάσεις παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων …Είναι απλό αν παρέμενε στην σύμβαση παραχώρησης της « Ολυμπίας Οδού/ Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα- Πύργος – Τσακώνα» η Ηλεία από το 2017  θα είχε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.Όλα τα  μετά λεγόμενα τους είναι «προφάσεις εν αμαρτίαις» …

… μέχρι και αν ποτέ κατασκευαστεί η νέα οδός Πάτρα-Πύργος ή υπάρχουσα καρμανιόλ πρέπει επειγόντως και αποφασιστικά να συντηρηθεί ( όχι μόνο βουλώνουν τρύπες ..  


…και ο Ηλειακός λαός εμπαίζεται άλλη μια φορά… από όλους …
Εμπαίζεται γιατί …

1.
.. δρόμος δεν ξεκίνησε, απλά στήθηκε ένα προεκλογικό πανηγύρι και για τις ανάγκες της κάλπης και του αναγκαίου κουτόχορτου προς κατάποση των ηλείων προβάτων…

Ένα μπουλούκι ενός κακόγουστου θιάσου ( υπουργός, Περιφερειάρχης βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ, παρατρεχάμενοι, ορντινάτσες και χειροκροτητές)  έδωσε μια υπαίθρια παράσταση  με σκηνικό δύο φορτηγό και δύο χωματουργικά μηχανήματα τα οποία αποσύρθηκαν (όπως απόδειξε με την φωτογραφία του ο Vaggelis Dimitropoulos)

Την παράσταση «έκλεψε» ο ανεκδιήγητος βουλευτής Μάκης Μπαλαούρας  που ξεπερνώντας τα  όρια  γραφικότητας φορώντας ένα κράνος ασφαλείας ανέβηκε στη μπουλντόζα των έργων κάνοντας το σήμα της νίκης με τα χέρια του και υψώνοντας  την γροθιά του ( ..σαν … επαναστάτης ) κόβοντας έτσι  το νήμα της γελοιότητας

Η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών χωρίς να  έχουν στηθεί εργοτάξια είναι κοροϊδία  Για να στηθούν εργοτάξια πρέπει να  πραγματοποιηθεί η διαδικασία της παραλαβής του εδάφους του έργου (Προσκομίζονται στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών τα προβλεπόμενα
τοπογραφικά διαγράμματα, το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης των εργασιών και τα οργανογράμματα), διαδικασία για την οποία απαιτείται περίπου ένας μήνας.
…δηλαδή… οι εργασίες στον μισό  αυτοκινητόδρομο που αντιστοιχεί στις τέσσερις υπογραφείσες συμβάσεις θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι μετά τις εκλογές…

2.
Δεν ξεκινά όλο το έργο (όποτε  ξεκινήσει …) αλλά το μισό και αν… και αυτό γιατί:

Έχουν υπογραφεί συμβάσεις μόνο  για τις τέσσερις από τις οκτώ εργολαβίες του αυτοκινητόδρομου, και πρόκειται για τα δύο τμήματα Μιντιλόγλι – Α.Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας και Κάτω Αχαΐα – Σαγαίικα με ανάδοχο την εταιρεία GD Infrastrutture και για τα τμήματα Σαγαίικα – Βάρδα  και ΒΙΠΕ Πάτρας – Κάτω Αχαΐα με ανάδοχο την εταιρεία Interkat. Τα δύο τελευταία υπεγράφησαν την περασμένη εβδομάδα, ενώ αυτά της GD Infrastrutture, που συνεργάζεται με την Μηχανική, μόλις στις 22 Απριλίου..

Εκκρεμούν άλλες τέσσερις εργολαβίες : Η αναμενόμενη υπογραφή της σύμβασης για το τμήμα Αμαλιάδα – Δουναίικα με ανάδοχο την Intrakat- παραμένει άγνωστο τι μέλλει γενέσθαι με τις δύο εργολαβίες Δουναίικα – Πύργος και Βάρδα-Κυλλήνη, όπου ανάδοχος είναι το σχήμα Τοξότης- Ομάδα κατασκευών του ομίλου Καλογρίτσα και βέβαια μία ακόμη προβληματική εργολαβία που αφορά το τμήμα Αμαλιάδα-Κυλλήνη, όπου δύο από τις εταιρείες που αποκλείσθηκαν από το έργο, προσέφυγαν στο ΣτΕ και πέτυχαν την λήψη ασφαλιστικών μέτρων, με την εκδίκαση της κύριας υπόθεσης να έχει οριστεί για τις 11 Ιουνίου.

Για να υπάρξουν οκτώ ενεργά εργοτάξια  το νωρίτερο που μπορεί να πραγματοποιηθεί είναι αρχές φθινόπωρου 2019  

3.
Υπάρχει  κίνδυνος χρηματοδότησης( από το ΕΣΠΑ) και μακροχρόνων παρατάσεων του  έργου..

Αν όλα πάνε καλά το έργο έχει περιθώριο περαίωσης του  42 μήνες και άρα παράδοσης αρχές του 2023, όταν το ΕΣΠΑ 2014-2020 ακόμα και με τα 2 χρόνια παράταση (δηλαδή 2022)  είναι χρηματοδοτικά εκτός ενάμιση χρόνο περίπου ..άρα διακοπή των εργασιών…

Επιπλέον  για την ομαλή εξέλιξη των εργολαβιών και την παράδοση εν λειτουργία του  αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος εντός 42 μηνών  τίθενται τα εξής …

α. Δεν εγείρουν νέες οικονομικές απαιτήσεις οι εργολήπτριες εταιρείες με επιχειρήματα απρόβλεπτα τεχνικά προβλήματα ή η ανακάλυψη σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων που συμβαίνει σε όλες  τις εργολαβίες και ως εκ τούτων νέες χρονικές επεκτάσεις…
β. Ο κίνδυνος ( απολύτως υπαρκτός..) μια ενδιάμεση εργολαβία να καθυστερήσει ή να πέσει έξω, και είπε ότι τότε θα κληθεί ο δεύτερος μειοδότης ή ο τρίτος κοκ και άρα νέα χρονική καθυστέρηση…
γ. Δεν υπάρχει  εργολαβία «σκούπα», όπως έγινε και με άλλα έργα που κατατμήθηκαν, ώστε να τα ενώσει τα διαφορετικά τμήματα.

Για όσους με θεωρούν υπερβολικό  τους υπενθυμίζω ότι οι πέντε αυτοκινητόδρομοι, ήτοι ο Μορέας, η Ολυμπία Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η Ιόνια Οδός και ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος, των οποίων οι συμβάσεις παραχώρησης υπογράφηκαν το, τα έργα εκκίνησαν το 2008, ολοκληρώθηκαν το 2017 η δε  δαπάνη κατασκευής κατά την προσφορά των 5 αυτοκινητοδρόμων έφτασε τα 4,97 δισ. ευρώ, το τελικό κατασκευαστικό κόστος τα 6,27 δισ. ευρώ και η τελική κατασκευαστική δαπάνη τα 6,98 δισ.

..και ακόμα να θυμίσουμε  ότι τα οδικά  έργα στην Ηλεία, το «Βελτίωση Επαρχιακής Οδού Κρέστενα – Ανδρίτσαινα – Επικούριος Απόλλωνας, Τμήμα : Διάσελα – Μπαρακίτικα» με υπογεγραμμένη σύμβαση στις 27-08-2012 και το «Οδός  Κυλλήνης – Εθνικής Οδού» με υπογεγραμμένη σύμβαση στις 22-12-10 δεν έχουν παραδοθεί ακόμα….

4.
Το τμήμα  «Πάτρα - Πύργος» της « Ολυμπίας Οδού» έχει κατασκευαστικό τέλος στα Χανάκια και είναι σε απόσταση 8 χιλιομέτρων  από τον Πύργο
που  δεν τον συνδέει τίποτα παρά  μόνο η υπάρχουσα άθλια εθνική οδός  και δεν έχει προβλεφθεί έργο σύνδεσης με Αρχαία Ολυμπία και Επαρχία Ολυμπίας και Μεσσηνία (το τμήμα « Πύργος Τσακώνα») και η σύνδεση με τον οδό «Πύργος-Κατάκολο» παραμένει στα όνειρα του Απ. Κατσιφάρα…. εγκαταλείφτηκε η παράκαμψη Πύργου ως υψηλού κόστους…  καθώς και η νέα γέφυρα του Αλφειού (παραμένουν ως κουφάρια τα ημιτελή βάθρα της ..)

Για την οδό «Πύργος- Ολυμπία» και «Πύργος –Τσακώνα» προβλέπονται κάτι πασαλείμματα  επί των παλαιών και προβληματικών υπαρχουσών οδών ( τους  λένε Εθνικούς…)  που δεν θα αλλάξουν την μορφή και την επικινδυνότητα   τους  που άλλωστε ήταν και ο  λόγος κατασκευής νέου αυτοκινητόδρομου..

..Για την επιχειρηματολογία ότι  για το τμήμα «Πύργος –Τσακώνα» υπάρχει απόφαση του ΣτΕ, διακινείται ψευδώς διότι αφορά το τμήμα «Καϊάφας/ θέση Κλειδί-Όρια νομού Ηλείας»  και έτσι θα μπορούσε να κατασκευαστούν  το υποτμήματα « Πύργος- Καϊάφας/ θέση Κλειδί» και το «Όρια νομού Ηλείας-Τσακώνα» και να ταυτόχρονα να μελετηθεί τουλαχιστον  η παράκαμψη του Καΐάφα.

5.
Η Ηλεία είναι και θα είναι για πολλά χρόνια ακόμη  χωρίς αυτοκινητόδρομο  και μετρά νεκρούς και σακατεμένους…
Ότι και να πουν ( το συνολικό πολιτικό σύστημα εξουσίας ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ) παντού δρόμοι, αυτοκινητόδρομοι  εκτός της Ηλείας…

Από τις αρχές του 2017 δόθηκαν στην  κυκλοφορία οι αυτοκινητόδρομοι «Μωρέας» ( κεντρικός οδικός άξονας της Πελοποννήσου), ο «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου»( Μαλιακός-Κλειδί ),  η «Ολυμπία Οδός»(Πάτρα - Κόρινθος) , η «Ιόνια Οδός»(Αντίρριο – Ιωάννινα) και ο αυτοκινητόδρομος «Κεντρικής Ελλάδας /Ε-65» ( Λαμία - Τρίκαλα).

Υποσχέθηκαν οι πάντες, μας κορόιδεψαν όλοι, τους εκλέξαμε όλους, τους υποστηρίζουμε όλους…

Υπόσχεση ο Καραμανλής  το 2008, ο Παπανδρέου το 2009, ο Σαμαράς  το 2012, ο Τσίπρας το 2014 και το επανέλαβαν Σουφλιάς, Κ. Χατζηδάκης, Στυλιανίδης, Ραγκούσης, Ρέππας, Χρυσοχοΐδης, Σπίρτζης, ο  Τσίπρας, ο ΣΥΡΙΖΑ
Δήλωσαν αμετακίνητοι  και ανυποχώρητοι  πως δεν δεχτούν αποκοπή του τμήματος «Πάτρα-Πύργος», ο περιφερειάρχης Απ. Κατσφάρας ( ο οποίος ψευδώς διαδίδει ότι είπε όχι-υπάρχουν ντοκουμέντα …)  και  όλοι οι βουλευτές της Ηλείας συνομολογούν και  αποδέχονται το κόψιμο από τις συμβάσεις παραχώρησης και στις 12/12/2013  το ψηφίζουν οι βουλευτές Κ. Τζαβάρας, Α.Μαρίνος, Γ. Κοντογιάννης, Δ. Αυγερινοπούλου και Γ.  Κουτσούκος  και η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Έφη Γεωργοπούλου τσίμπησε και ψήφισε άρθρο 5.

Οι ευθύνες των πολιτικών της Ηλείας  αλλά και των κομμάτων έγκειται στο ότι από  κοινού -ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ-ψήφισαν  (και Κατσιφάρα συμφωνούντος ) την εξαίρεση  του τμήματος Πάτρα-Πύργος -Τσακώνα- από το έργο παραχώρησης της Ολυμπίας οδού και η  πιθανότητα να ολοκληρωθεί  είναι το νωρίτερα σε μία εξαετία) . Και μέχρι τότε θα μετράμε νεκρούς και τραυματίες…

6.
Ο βωμός ανθρωποθυσιών και θανάτου η «Πατρών- Πύργου» λόγω της ανεπαρκούς συντήρησης της και της μη  κατασκευής της «Ολυμπίας Οδού» απαιτείται  άμεσα να βελτιωθεί !

Η  «Πατρών-Πύργου» έχει τεράστια επικινδυνότητα συνέπεια των τεράστιων προβλημάτων που έχει (ασυντήρητος, χωρίς σήμανση, οι φωτεινοί  σηματοδότες μικροί και συνήθως δεν λειτουργούν , πνιγμένος από δέντρα και φυτά, με λακκούβες, με δεκάδες διασταυρώσεις, χωρίς φωτισμό, με «σαμάρια», λακούβες, κράτημα νερών κ.α.)  

..και αυτά άμεσα πρέπει να βελτιωθούν γρήγορα..

 Ηλεία χωρίς αυτοκινητόδρομο και άθλιο την υπάρχουσα «ΕΟ Πατρών – Πύργου» θα  μετρά νεκρούς και σακατεμένους.

Και μην ξεχνάμε πως  η Ηλεία, δεν έχει  σιδηρόδρομο, «Ολύμπια Οδό»,  χωρίς κανένα έργο εθνικής σημασίας, χωρίς Αεροδρόμιο, τους δρόμους αδιάβατους, τον πληθυσμό της να φθίνει, ο νομός μας να παραρτηματοποιείται στην Αχαΐα, χωρίς Πανεπιστήμιο, χωρίς Βιομηχανική Ζώνη, με επαρχιακούς και Δημοτικούς δρόμους σε άθλια κατάσταση, χωρίς σύνδεση με Αρκαδία.

Εκλογές έρχονται….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου