Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020

Εξ αποστάσεως (τάχα μου τάχα μου) εκπαίδευση αλλά κατάμουτρα κοροϊδία…κλάταρε το σύστημα και ταλαιπωρεί εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς…


Εξ αποστάσεως (τάχα μου τάχα μου)  εκπαίδευση αλλά κατάμουτρα κοροϊδία…κλάταρε το σύστημα και ταλαιπωρεί εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς…

Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας ( στο θολωμένο της μυαλό που λέει και το τραγούδι του Άκη Πάνου...) θριαμβολογεί και τα βλέπει όμορφα, συντονισμένα εξυπηρετικά, ταχύτατα και επιμορφωτικά τα της  αποστάσεως εκπαίδευση
αλλάη πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς…είναι ότι το σύστημα σέρνεται και πέφτει ... συνέχεια πέφτει ( Πέφτω και Σηκώνομαι που λέει το τραγούδι του Εισβολέα), ατελείωτη ταλαιπωρία, εκνευρισμός και αποτέλεσμα μηδενικό..

Το σύστημα δεν λειτουργεί, οι πλατφόρμες .. καταβυθίστηκαν, κωδικοί δεν αναγνωρίζονται, κωδικοί δεν είναι δυνατόν να αποκτηθούν, οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να δουλέψουν, οι μαθητές κοιτούν τις οθόνες  και γελούν, προβλήματα με τις  ταχύτητες του internet, το σύστημα είναι υπερβολικά αργό ή τους «πετάει έξω» μαθητές και εκπαιδευτικούς, οικογένειες χωρίς ηλεκτρονικούς υπολογιστές ή με έναν μόνο και πολλούς μαθητές ( ποιος να τον πρωτοχρησιμοποιήσει ), μαθητές χωρίς ίντερνετ, άλλοι προσπαθούν με ένα κινητό, εκπαιδευτικοί χωρίς στήριξη και οι περισσότεροι χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό(κάμερες, μικρόφωνα κλπ)

…χαμός ! Η όλη διαδικασία έχει καταντήσει ανέκδοτο και  το απόλυτο Βατερλό του Υπουργείου

Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας τοποθετώντας τις μάσκες (προφύλαξης για covid 19) στα μάτια δεν βλέπει την κατάρρευση του συστήματος επιχειρεί ένα άθλιο επικοινωνιακό παιχνίδι με τους εκπαιδευτικούς  μαθητές και τους γονείς με την «την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση»!!!
Και μάλιστα πανηγυρίζει με ενθουσιασμό και καταγράφει νούμερα συμμετοχής, λες και το ζητούμενο σ’ αυτές τις κρίσιμες στιγμές είναι να κερδίσει απλά τις εντυπώσεις.

Το πιο πιθανό παρά όλες τις διορθωτικές κινήσεις που εξελίσσονται είναι η  ασύγχρονη να καταστεί εκπρόθεσμη και εκτός τόπου παιδείας και χρόνου αξιοποιήσιμου…

Αν είχε προβλέψει  να υπάρχουν Η/Υ , γρήγορο και δωρεάν internet για όλους (εκπαιδευτικούς και μαθητές αλλά και φοιτητές), αν υπήρχε η αναγκαία και επαρκής υποδομή στο Υπουργείο ( ικανής να σηκώσει εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες ταυτόχρονα), αν  υπήρχαν από πριν οι πλατφόρμες έτοιμες, αν είχαν εκπαιδευτεί ( δάσκαλοι, καθηγητές, μαθητές κλπ), αν

ε ! τότε θα μπορούσε να λειτουργήσει και να υπάρξει πραγματική, ουσιαστικά και αποτελεσματική εξ αποστάσεως εκπαίδευση ( που βέβαια δεν μπορεί σε καμία περίπτωση  να αντικαταστήσει την εκπαίδευση του σχολείου της προσωπικής «επαφής» και της αλληλεπίδρασης παιδαγωγική σχέση δασκάλου - μαθητή που είναι απλά αναντικατάστατη και αδιαμφισβήτητη, ενώ η φυσική παρουσία και των δύο αποτελεί την εκ των ων ουκ άνευ συνθήκη πραγμάτωσης οποιασδήποτε παιδευτικής διαδικασίας   )

Τώρα το μόνο που μπορούν να κάνουν οι του Υπουργείου είναι να αξιοποιήσουν την Τηλεόραση και με νέα κανάλια  ( η ψηφιακή εποχή δίνει αυτή την δυνατότητα)  με εκπαιδευτικά προγράμματα, ντοκιμαντέρ ίσως και ανά τάξη

…αλλά μάλλον πολλά ζητώ από μια κυβέρνηση που προσπαθεί την δική της ευθύνη, την πολιτική και κρατική να την φορτώσει/ μεταφέρει στους εκπαιδευτικούς ( τεμπέληδες, δεν τα κάνουν καλά, δεν ενδιαφέρονται κλπ)  και στους μαθητές ( που δεν διαβάζουν,  που είναι ανεύθυνα κλπ) και τους γονείς ( που δεν επιβάλλονται στα παιδιά τους/μαθητές, τα έχουν «χαλαρά» και δεν ασχολούνται μαζί τους) 
Το σίγουρο είναι πως η επικοινωνιακή προσπάθεια της κυβέρνησης της αποτυχημένης ( με όλες τις ευθύνες να ανήκουν σε αυτήν)   της « ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» ΔΕΝ

  •  Δεν θα κρύψει, την έλλειψη προετοιμασίας της( όπως και στην όλη αντιμετώπιση της πανδημίας του covid 19)  στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  • Δεν θα κρύψει, τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και τις χαμένες ώρες εξ αυτού , το απαράδεκτο καθεστώς των αναπληρωτών, τους περιφερόμενους εκπαιδευτικούς (που κινδυνεύουν όπως απέδειξε ο θάνατος δύο καθηγητών δρόμο καρμανιόλα «Πατρών-Πύργου»).
  • Δεν θα κρύψει, την χαμηλή χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, τις ελλείψεις σε κτιριακές υποδομές και σε υποστηρικτικό εξοπλισμό , τα παγωμένα σχολεία .


Και αυτά να τα φανερώσουμε όλοι εμείς ( εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς)  
μετά ( όταν ανοίξουν τα σχολεία και να είμαστε όλοι καλά και μετρημένοι στον ίδιο όπως πριν αριθμό..)
να μην συγχωρήσουμε καμία κυβέρνηση και πολιτική  για τις ελλείψεις και τις στρεβλώσεις (και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι γι’ αυτές.) που χαρακτηρίζουν το δημόσια εκπαίδευση 
και να  μην ξεχάσουμε  ότι θέλουν κάνουν και την εκπαύδεση ιδιωτική …θυμηθείτε τα κολέγια και την ισοτιμία ( πόσοι απόφοιτοι κολεγίων έδωσαν από τη γραμμή την μάχη ενάντια στην πανδημία του κορονοϊού  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου