Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020

Σιδηροδρομικός Σταθμός Πύργου.... με μεγάλο και ζωντανό παρελθόν, εγκαταλελειμμένο παρόν και αβέβαιο μέλλον


Σιδηροδρομικός Σταθμός Πύργου... με μεγάλο και ζωντανό παρελθόν, εγκαταλελειμμένο παρόν και αβέβαιο μέλλον 


Αναμένει να αποκτήσει και πάλι ζωή και όχι εγκατάλειψή…επαναλειτουργία των γραμμών Αρχαία Ολύμπια- Πύργου- Κατακόλου  και Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα

Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Πύργου πρόκειται για αξιόλογο κτήριο με νεοκλασικά στοιχεία. και πιθανότατα είναι κατασκευασμένο με σχέδια από έναν πό τους σημαντικότερους αρχιτέκτονες που άφησε το στίγμα του στην ελληνική επικράτεια με κτίρια που διαμόρφωσαν το ελληνικό αρχιτεκτονικό γίγνεσθαι, τον  Ερνέστο Τσίλλερ.

Στεγάζεται με κεραμοσκεπή και άνοιξε το 1882 και έκλεισε για τα περισσότερα τρένα το 2010.

Προς το παρόν, είναι υπό αναστολή και «εξυπηρετεί»  θεματικά τρένα προς το Κατάκολο και την Ολυμπία….αν θα ξεκινήσει σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ...

Αναμένει την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα πολλάκις εξαγγελθείσα και ακόμη μη πραγματοποιθείσα..

Προσδοκά την επισκευή και συντήρηση των κτιρίων ( που κάποια καταρρέουν…), αλλά  και της πέτρινης περίφραξης ( που κάποιοι φωστήρες τσιμεντώσαν την πέτρα και που μετά την κατακραυγή ..εγκαταλείφτηκε ...)  και την ανάπλαση της Χαριλάου ( οδός βορειοδυτικά και εφαπτόμενος του Σ.Σ. Πύργου) να ολοκληρωθεί ( παρτέρια κλπ) και να συνδέσει με την σιδηρόδρομο με την άλλη εγκατάλειψη αυτήν της Ένωσης Συνεταιρισμών, της Οινοποιίας και  του ΑΣΟ….

Ελπίζει (ουμε) ο Σ.Σ. Πύργου να μην καταντήσει ταβέρνα και καφέ μπαρ…

Αναζητείται το έργο «Πολυχώρος εκδηλώσεων ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Πύργου» που είχε ανακοινωθεί το 2019 από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας  και ανάλογες δράσεις τόσο  από την Περιφέρεια αλλά και τον Δήμο Πύργου ..όπως και το έργο της συνολικής αναβάθμισης της Γραμμής Αρχαία Ολύμπια- Πύργου- Κατακόλου  ύψους 5.000.000 ευρώ.. από την ΟΧΕ που πολλάκις έχει εξαγγελθεί και ακόμη αναμένεται…

Πολυχώρος εκδηλώσεων ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Πύργου

Πέρυσι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (28.08.20190) ανακοίνωσε δια στόματος και υπογραφής  του απελθόντα Περιφερειάρχη Απόστολου Κατσιφάρα ότι ο Σιδηροδρομικός Σταθμός του Πύργου στην Ηλεία, στο πλαίσιο του έργου 

«Αναβάθμιση Σιδηροδρομικής Γραμμής Σταθμών στη διαδρομή Κατακόλου – Πύργου -Ολυμπίας / Σταθμός Πύργου» μετατρέπεται σε κέντρο φιλοξενίας πολιτιστικών, κοινωνικοοικονομικών εκδηλώσεων και εκδηλώσεων τοπικών παραγωγών υπογράφοντας την πράξη ένταξης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020»
Έκτοτε εν αναμονή…
Είχε πει τότε ο Περιφερειάρχης …:
«Η λειτουργική αποκατάσταση του κτιρίου του Σιδηροδρομικού Σταθμού Πύργου συνδέεται με την οραματική μας στρατηγική για την Ηλεία και την  Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση Κατάκολο –Πύργος– Αρχαία Ολυμπία. Πρόσφατα εντάξαμε στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό μας Πρόγραμμα και την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πύργου–Κατακόλου–Αρχαίας Ολυμπίας, θέτοντας σε προτεραιότητα το τρένο σε συνδυασμό με  την αξιοποίηση των πολιτιστικών, φυσικών, τουριστικών πόρων, ώστε ο κλάδος του πολιτιστικού τουρισμού να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης τη ευρύτερης περιοχής».
«Το κεντρικό κτίριο του Σταθμού διαθέτει αίθουσα αναμονής, γραφείο κίνησης – έκδοσης εισιτηρίων, χώρους υγιεινής και εστίασης. Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων που θα υλοποιηθούν προβλέπεται η δημιουργία επιπλέον χώρων και ειδικότερα γραφείου infopoint, πολιτιστικού κέντρου, διαμόρφωση αιθουσών κατάλληλων για εκθέματα και πολιτιστικές εκδηλώσεις, όπως επίσης χώρων εστίασης και υγιεινής για ΑμεΑ. Όλοι οι χώροι εντός και εκτός του κτιρίου θα είναι προσβάσιμοι από ΑμεΑ. Πρόκειται για έργο συνολικού προϋπολογισμού 504.924,22 ευρώ που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).
 Στο σύνολό τους οι επεμβάσεις στο κτίριο του Σταθμού και στον περιβάλλοντα χώρο έχουν γνώμονα τη βελτίωση και αποκατάσταση των φθαρμένων οικοδομικών στοιχείων, χωρίς να αλλοιώνεται η αρχική αρχιτεκτονική δομή, δεδομένου ότι πρόκειται για διατηρητέο νεοκλασικού κτίριο.»

Σημείωση αρκετές  φωτογραφίες είναι του Aris Gavrielatos   στο HELLENIC TRAINS AND RAILWAYS










































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου