Δευτέρα 4 Απριλίου 2022

«Πατρών-Πύργου» μια φιέστα που αποκρύφτηκαν οι ευθύνες και οι ενοχές… ειπώθηκαν μισές αλήθειες, ολόκληρα ψέματα και είχαμε πολλές αποσιωπήσεις ..

 «Πατρών-Πύργου» μια φιέστα που αποκρύφτηκαν οι ευθύνες και οι ενοχές… ειπώθηκαν μισές αλήθειες, ολόκληρα ψέματα και είχαμε πολλές αποσιωπήσεις ..

  • «Πατρών-Πύργου» 75 χιλιόμετρα μετά από 21 χρόνια, + 500 εκ. € για τις 3 εταιρείες +Διόδια 10€ + Άγνωστη η ολοκλήρωση, 8 χιλιόμετρα μακριά από τον Πύργο, χωρίς σύνδεση με Αρχαία Ολυμπία και Μεσσηνία, μακριά από τις πόλεις
Τώρα που καταλάγιασε ο κουρνιαχτός από τις αυτάρεσκες ζητωκραυγές (που περισσότερο έμοιαζαν σαν αναστεναγμός ανακούφισης) για την τρίτη φορά (επαν)έναρξη κατασκευής του αυτοκινητόδρομου «Πατρών-Πύργου», μετά από δύο φορές διακοπές (της κατασκευής του), είναι καλό να ειπωθούν μερικά λόγια, αλήθειες για να αποκαλύψουν τα ψέματα, γεγονότα και στοιχεία που καταγγέλλουν τις ευθύνες
  • Εισαγωγικά γράφω, λέγω και υπογραμμίζω ότι είναι θετικό να (ξανα)ξεκινά έργο που είναι ζωτικής σημασίας για τον τόπο, για την Ηλεία και είναι ανόητος και ρηχός όποιος υποστηρίζει το αντίθετο
  • Ταυτόχρονα το ίδιο ανόητοι είναι αυτοί «Εκεί που μας χρωστούσαν....μας παίρνουν και το βόδι» που με υπαιτιότητά τους καθυστέρησε η κατασκευή της, που αντί να ζητήσουν συγνώμη για τους θανάτους, τους τραυματίες και την ταλαιπωρία των Ηλείων προσπαθούν να αποδράσουν από τις ευθύνες τους και το κύμα της κοινωνικής οργής με την συνδρομή των πρόθυμων φιλικών της ΜΜΕ…
Στην επικοινωνιακή παράτα στο Γεράκι Αμαλιάδας με τον πρωθυπουργό παρόντα κοκορευόμενο, προσομοίαζε εκδρομής πρίγκηπα στη εξοχή σε κιόσκι πολυτελείας, παρέλασης φωτογράφησης από καριερίστες των διαδρόμων της πολιτικής και επίδειξη, εκδήλωση προθέσεων υποταγής και νομιμοφροσύνης, μια κομματική σύναξη με χορηγία της ευεργετημένης εταιρείας … από ένα πολιτικό προσωπικό πάσχων από παθολογική ανοησία και αφόρητη αλαζονεία (τι εικόνα και αυτή με τον Κ. Μητσοτάκη καθιστός να το χαιρετούν με υπόκλιση ή με βαθύ κάθισμα..)
H«ΠΑΤΡΩΝ-ΠΥΡΓΟΥ»


…Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑ ΑΜΑΡΤΙΑΣ (ΤΟΥΣ)
  • 21 χρόνια χρειάστηκε να ξεκινήσει το έργο (2001 ήταν ο πρώτη προκήρυξη διαγωνισμού) 21 χρόνια φαγούρα, 21 χρόνια κοροϊδία των Ηλείων, 21 χρόνια μακελειό
  • Στην αρχή ονοματίζονταν «Αυτοκινητόδρομος Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου «Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος –Τσακώνα», μετά ονομάσθηκε «Ολυμπία Οδός» ( άνευ σύνδεσης με την Αρχαία Ολυμπία) και μετά αποκόπηκε το 2012 (κυβέρνηση Σαμαρά-ΝΔ-ΠΑΣΟΚ- υπουργός Χρυσοχοΐδης ) το τμήμα «Πύργος-Τσακώνα»
  • Ξεκίνησε τρεις φορές ως έργο το 2008 (κυβέρνηση ΝΔ/Κ. Καραμανλή), 2019 (κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ) και τώρα 2022 (κυβέρνηση ΝΔ/κ. Μητσοτάκη)..
  • Σταμάτησε δυο φορές ως έργο το 2012 (κυβέρνηση ΝΔ/Σαμαρά και συμφωνία του Περιφερειάρχη Κατσιφάρα) ) αποκόπηκε από την σύμβαση παραχώρησής (σαν φύρα) και το 2019 (κυβέρνηση ΝΔ/Μητσοτάκη) έχουμε ακύρωση δημοπρασιών (με συμφωνία του περιφερειάρχη Ν. Φαρμάκη)
ΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ, Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ, ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΣΤΗΝ ΛΑΙΜΗΤΟΜΟ
  • Η έναρξη κατασκευής από την κυβέρνηση Μητσοτάκη αποτέλεσε ένα γαϊτανάκι εμπαιγμού και υποσχέσεων που ξεκίνησε το 2019 «Η Πατρών Πύργου είναι πρώτη προτεραιότητα…μόλις αναλάβω ξεμπλοκάρει»(Μητσοτάκης) και συνεχίστηκε επί τρία χρόνια με υποσχέσεις έναρξης κατασκευής το 2019, το 2020, το 202ι και αντίστοιχες εξαγγελίες ολοκλήρωσης το 2022, το 2023, το 2024 για να καταλήξουμε το 2025 και πλέον
  • Τέλος εργασιών (κατά την εκτίμηση του γράφοντος) …ίσως το 2027…θυμίζουμε ότι «Πάτρα-Κόρινθος» ξεκίνησε το 2008 και ολοκληρώθηκε μετά από 10 χρόνια το 2017….
  • Πριν 5 χρόνια (11/04/2017) δόθηκε σε πλήρη κυκλοφορία η ολοκληρωμένη «Ολυμπία Οδός»/Κόρινθος-Πάτρα, το τμήμα «Πάτρα-Πύργος» όχι…και στο διάστημα αυτής της πενταετίας (2017-2022) σκοτώθηκαν στο τμήμα αυτό περίπου 50 συνάνθρωποί μας και τραυματίστηκαν σοβαρά 25, σε 150 ατυχήματα και οι ένοχοι αυτών των εγκλημάτων είναι αυτοί που σταμάτησαν δις τον δρόμο…με απλά λόγια αν ολοκληρωνόταν το «Πάτρα-Πύργος» το 2017, 60 συνάνθρωποί μας θα ήταν ζωντανοί … οι νεκροί τα δράματα από ζητούν δικαίωση
  • Όπως επίσης αυτοί θα είναι ένοχοι για τους νεκρούς που θα θρηνήσουμε (μακάρι να μην υπάρξει κανείς..) μέχρι να ολοκληρωθεί η «Πατρών -Πύργου» και η «Πύργος -Μεσσηνία»
  • Με τις δύο εργολαβίες είχε κατασκευαστεί το 18 % του έργου (περίπου το 15% μέχρι το 2012 και το υπόλοιπο 3% το 2019) και εκεί που έγινε η τελετή Μητσοτάκη ήταν κατασκευές προ του 2012…
  • Αν είχε αφεθεί να συνεχιστεί η κατασκευή του με βάση τον διαγωνισμό του 2019 τώρα ο αυτοκινητόδρομος θα είχε τελειώσει ή θα τελείωνε …


ΤΙ ΕΓΙΝΕ, ΤΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ, ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ, ΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ..
  • Ο για τρίτη φορά εξαγγελθείς αυτοκινητόδρομος «Πάτρα –Πύργος», αφορά ένα τμήμα του αρχικού συνδυασμού και από τα 163,7 χλμ. ( Πάτρα –Πύργος -Τσακώνα), διότι ... θα κατασκευαστούν 74,5 χλμ.
  • Σταματά στα Χανάκια, περίπου στο εργοστάσιο της Ένωσης, 8 χιλιόμετρά από τον Πύργο άρα δεν έως τον Πύργο
  • Δεν θα κατασκευαστούν 89,2 χλμ.(Χανάκια-Πύργος-Τσακώνα) δηλαδή ο Αυτοκινητόδρομος τάχαμου «Πάτρα –Πύργος» δεν θα φτάνει στον Πύργο, στην πρωτεύουσα της Ηλείας
  • Δεν θα υπάρξει παράκαμψη του Πύργου (13 χλμ. (Χανάκια-Νέος δρόμος Βουνάργου-Ιάρδανος ποταμός -Άγιος Γεώργιος και του Λαμπέτι-Κολιρέικες Παράγκες - γέφυρα του Αλφειού)
  • Δεν θα κατασκευαστεί η αναγκαία νέα γέφυρα Αλφειού( που παραμένει ημιτελής …..στα πέδιλα είναι…) και η παλιά (από το 1962) γέφυρα παραμένει με μεγάλα προβλήματα
  • Δεν θα κατασκευαστεί το τμήμα «Πύργος-Αρχαία Ολυμπία» δηλαδή ο Αυτοκινητόδρομος …κάλπικη στην ονομασία «Ολυμπία Οδός » δεν θα φτάσει στην Αρχαία Ολυμπία …απόμεινε μια ασαφής υπόσχεση/εξαγγελία του πρωθυπουργού που θα μετατραπεί σε πρόχειρη(φτιασίδωμα) επισκευή του υπάρχοντος δρόμου δυστυχώς με την συμφωνία και συναίνεση των ολίγιστων Δημάρχου Αρχαίας Ολυμπίας (που εξελίσσεται σε yes-man) και της Περιφερείας Δυτικής Ελλάδας



ΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΤΟΥ ΠΟΥΘΕΝΑ
Υπάρχει το εξωφρενικά απίθανο και σκάνδαλο ταυτόχρονα ο Αυτοκινητόδρομος «Πατρών- Χανάκια» να μην έχει πρόβλεψη οι κόμβοι του να συνδεθούν με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο και τα Λιμάνια Κυλλήνης και Κατακόλου και κυρίως με την υπάρχουσα Εθνική Οδό και να συνδεθούν με τα αστικά κέντρα (Βάρδας, Λεχαινών-Ανδραβίδας, Γαστούνη, Αμαλιάδας και Πύργου), αλλά θα διοχετεύεσαι όλη η κυκλοφορία σε επαρχιακούς ή δημοτικούς δρόμους (π.χ. Στο δρόμο Γεράκι -Αμαλιάδα, Ρουπάκι -Κόροιβος- Ε.Ο., Μοσχονέρι -Λεχαινά κλπ.) καθιστώντας την μη λειτουργική και μια αρτηρία στην Ηλεία μη λειτουργικά ενοποιημένη κε την κοινωνικοοικονομική δομή της Ηλείας (για αυτό το σκάνδαλο θα γράψουμε αναλυτικά σύντομα)
ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ… ΚΑΙ ΤΑ ΟΦΕΛΗ
Υπάρχουν δύο κόστη …αυτό που θα κοστίσει στο Ελληνικό Δημόσιο και θα ενθυλακώσουν η παραχωρησιούχοι, η «Ολυμπία Οδός», οι 3 εταίροι, οι 3 κατασκευαστές… και το κόστος που θα πληρώνουν οι Ηλείοι για την χρήση μέσω διοδίων
…3 κατασκευαστές στα 8 κομμάτια στους διαγωνισμούς του 2019, 3 κατασκευαστές το 2022… απλά πολύ πιο ακριβά, πιο συμφερότερα για τις 3 εταίρες 
  • Ο άξονας Πάτρα –Πύργος ως μέρος του αυτοκινητόδρομου « Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα» είχε προϋπολογισμό ( προ απένταξης) 470 εκ. € και εκτελέστηκαν έργα αξίας περίπου 100 εκατ. ευρώ ανάμεσα … υπολειπόμενο έργο 370 εκ. €
  • Προκηρύχθηκε το 2014 με 470 εκατ. ευρώ... ο διαγωνισμός ακυρώθηκε..
  • Προκηρύχθηκε πάλι το 2015 σε 8 εργολαβίες ο αρχικός προϋπολογισμός της εργολαβίας ως ενιαίο έργο ήταν 520 εκ. ευρώ με που τις εκπτώσεις κατέβηκε στα 239 εκ. ευρώ… και εκτελέστηκε έργο 5,5 εκ. ευρώ
  • Το 2022 (Μητσοτάκης) ανατέθηκε μέσω σύμβασης παραχώρησης στα 300 εκ. ευρώ προβλέπεται συμμετοχή ιδιωτών με 80 εκ. ευρώ, σύνολο 380 εκ.€ (από 239 εκ. -5,5 εκ. ευρώ) + 8 εκ € των αποβληθέντων εταιρειών…
Δηλαδή 140 εκ. € παραπάνω σε σχέση με τις εργολαβίες που εξελίσσονταν το 2019….
Δεν είναι μόνο αυτό (140 εκ. € ) τα δίνεται ρεγάλο στην «Ολυμπία Οδό» 3 χρόνια παράταση στη συνολική παραχώρηση για τα τον δρόμο από Κόρινθο έως Πύργο που τα έσοδα στα διόδια Κόρινθος-Πάτρα είναι της τάξης 120 εκ. ευρώ το χρόνο ..δηλαδή δίνονται επιπλέον 360.000.000 € που αν συνυπολογιστούν 140+360=500 εκ. € …
..και τα Διόδια…
  • Από εκεί που θα ήταν δωρεάν η χρήση της «Πατρών-Πύργου» με την Μητσοτάκεια νεοφιλελεύθερη οικονομική αριθμητικοί οι Ηλείοι θα πληρώνουν 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο που σημαίνει πως απλή διέλευση απ’ τον Πύργο έως την Πάτρα θα κοστίζει για τα επιβατικά Ι.Χ. θα κοστίζει 4,8 ευρώ και με επιστροφή 9,6 ευρώ.
  • ….και ο κόσμος θα πληρώνει όχι μόνο ως φορολογούμενος αλλά και ως χρήστης
Και η ιστορία θα έχει συνέχεια, όχι επί της οθόνης …αλλά επί του δρόμου
Ενός δρόμου «στρωμένου» με ψέματα, εμπαιγμό, υπαιτιότητα, ενοχή και θανάτους..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου