Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022

…τούνελ …σήραγγα .. «Αυτοκινητόδρομος Πύργος -Τσακώνα» και άλλα παραμύθια… ένα επικίνδυνο ψέμα και τρείς κοροϊδίες ..

 …τούνελ …σήραγγα .. «Αυτοκινητόδρομος Πύργος -Τσακώνα» και άλλα παραμύθια… ένα επικίνδυνο ψέμα και τρείς κοροϊδίες ..

  • Η σήραγγα στο Λαπίθα θα καταστρέψει τα Λουτρά και την Λίμνη Καϊάφα
  • Δεν επεκτείνεται η «Ολυμπία Οδός» προς την Αρχ. Ολυμπία
  • Παραπέμπεται στο μέλλον η μελετητικά ώριμη κατασκευή του « Χανάκια Πύργου-Τσακώνα»
  • Προωθείται η «ανάποδη» έναρξή κατασκευής του «Πύργος-Τσακώνα» από το τέλος, από την Μεσσηνία …
Διακινήθηκε ευρέως και πανηγυρικά (με τα σχετικά πρωτοσέλιδα στον Τύπο) ότι ανοίγει ο δρόμος κατασκευής του υπολοίπου τμήματος της «Ολυμπίας Οδού» (που δεν φτάνει στην Αρχαία Ολυμπία …) του «Πύργος -Τσακώνα» με την «έναρξη της διαδικασίας εκπόνησης μελετών αναζήτησης λύσεων με σήραγγα δια μέσου του ορεινού όγκου Λαπίθα στην περιοχή Καϊάφα και παράκαμψης ανατολικά της πόλης της Ζαχάρως»
Όντας καθαρό προεκλογικό φληνάφημα, διανθισμένο με διθυράμβους για τον Κ. Μητσοτάκη (από όλα τα μμε), επιχειρείται μια παραπλάνηση των Ηλείων (και Μεσσήνιων) που είτε είναι κοροϊδία που γίνεται συνειδητά και εν γνώση των συνέπειων είτε ασχετοσύνη γιατί δεν γνωρίζουν και όλα αυτά το δείχνει ένας βασικό πρόβλημα και ψέμα και άλλοι τρεις σοβαροί λόγοι - κοροϊδίες …
Το βασικό πρόβλημα.. και το μέγα ψέμα και κίνδυνος … (σήραγγα στον Λαπίθα !!)
Η αναζήτησης λύσεων με σήραγγα δια μέσου του ορεινού όγκου Λαπίθα στην περιοχή Καϊάφα του τμήματος 20 χιλ. «Κλειδί Σαμικού-Όρια Ηλείας» (λόγω περιβαλλοντικών απαγορεύσεων του ΣτΕ), δηλαδή η ανατολική χάραξη στον Καϊάφα μέσω τούνελ έχει απορριφθεί από το 2007 λόγω καταστρεπτικών επιπτώσεων στα Λουτρά και στην Λίμνη Καϊάφα ( διαταραχή των υπογείων υδάτινων οριζόντων που τα τροφοδοτούν) δηλαδή οι επιστήμονες από το 2007 έκρουσαν το κίνδυνο να χαθούν Λουτρά και Λίμνη… (παρατίθεται στο τέλος του άρθρου η ενημέρωση του 2007 στη Βουλή)
  • Η επαναφορά του αφηγήματος των «εκπόνησης μελετών αναζήτησης λύσεων με σήραγγα δια μέσου του ορεινού όγκου Λαπίθα στην περιοχή Καϊάφα και παράκαμψης ανατολικά της πόλης της Ζαχάρως» εξυπηρετεί μόνο την μη άμεση προσφορότερη επίλυση του θέματος, μεταφορά του στο μέλλον, να περάσουν οι εκλογές …ή βρισκόμαστε μπροστά σε μια καταστροφή της Λίμνης και των Λουτρών..
Η άμεση, η προσφορότερη, η τεχνικά επαρκής και περιβαλλοντικά ουδέτερη είναι το τμήμα αυτό των 20 χιλ. «Κλειδί Σαμικού-Όρια Ηλείας» να μην γίνει κλειστός αυτοκινητόδρομος, να βελτιωθεί έτι περισσότερο ο υπάρχων δρόμος και να διαπλατυνθεί 3 μέτρα εκατέρωθεν (υπάρχει αυτή δυνατότητα), να μετατραπεί σε δρόμο σχετικής ήπιας κυκλοφορίας, με πεζοδρομήσεις και σε σύμφυση και άρμοση με το περιβαλλοντικά ωραίο της περιοχής … Αλλά αυτό απαιτεί πολιτική βούλησή, διεκδίκηση, χρηματοδότηση …
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΚΟΡΟΪΔΙΕΣ ..
Η πρώτη κοροϊδία…
Στα υπόλοιπα τμήματα του «Πύργος -Τσακώνα» συνολικού μήκους 89,2 χιλ. και που είναι το «Χανάκια-Αλφειός» 12,5 χιλ., «Αλφειός-Καλό Νερό» 49 χιλ. και «Καλό-Νερό-Τσακώνα» 27,5 χιλ. δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και μπορούν να κατασκευαστούν άμεσα αρκεί να υπάρχει χρηματοδότηση

  • Οι μελέτες υπάρχουν και είναι εγκεκριμένες και πλήρεις από το 2008 και μόνο απαιτείται επικαιροποίηση σε ορισμένα σημεία τους και μια οικονομική επανεκτίμηση του συνολικού κόστους και η εκπόνηση μελέτης ανάλυσης κόστους-οφέλους
  • Άλλωστε κατασκευαστικά είχε προχωρήσει το έργο, όπως στη γέφυρα του Αλφειού που έχει μείνει στα ακρινά πέδιλα/βάθρα ( η υπάρχουσα και υπερεξηκονταετή γέφυρα να έχει σοβαρά στατικά προβλήματα…)
Άρα είναι παραμύθια τα περί μελετών, χρησιμοποιούν αυτές για να το παραπέμψουν στο μέλλον και αυτό είναι η πρώτη κοροϊδία…
Η δεύτερη κοροϊδία…

Δεν έχει τεθεί το θέμα της επέκτασης του αυτοκινητόδρομου «Ολυμπία Οδός» προς την Αρχαία Ολυμπία (από όπου έχει λάβει και το όνομά της..) , δηλαδή το τμήμα «Κολιρέικες Παράγκες Πύργου- Αρχαία Ολυμπία» μήκους 20 χιλ., που σε αυτό είναι απαραίτητες οι μελέτες και που η αναγκαιότητα η κατασκευή του είναι αδήριτη …. !! (είναι ντροπή να μην υπάρχει σύνδεση της Αρχ. Ολυμπίας με το πανευρωπαϊκό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων και εξυπηρετείται από ένα τριτοκοσμικό, επικίνδυνο, κακοφωτισμένο και φθαρμένο δρόμο…)
  • …όπως βέβαια των οδικών αξόνων «Αρχαία-Ολυμπία-Αρκαδία» και «Αρχαία-Ολυμπία-Θάλασσα»
Η τρίτη κοροϊδία…
Αποτελεί πρόκληση και χλευασμός των Ηλείων για την πρόθεση (τους) να ξεκινήσει το «Πύργος-Τσακώνα» από το τέλος (με την όπισθεν δηλαδή) κατασκευάζοντας πρώτα το τμήμα «Τσακώνα-Καλό Νερό» προϋπ. 190 εκ. € στην Μεσσηνία και όχι το τμήμα «Χανάκια-Πύργος-Κλειδί Σαμικού» που δεν έχει κανένα πρόβλημα περιβαλλοντικών απαγορεύσεων, είναι μελετητικά ώριμο και που θα δώσει αναπτυξιακή ανάσα στην Επαρχία Ολυμπίας ..
Το έλλειμμα της Ηλείας
Όλα αυτά τα παραπάνω απαιτούν προοδευτικά μυαλά και ανθρώπους (και μμε), που δεν χειροκροτούν, που θέλουν να προκόψει ο τόπος τους και όχι να είναι αρεστοί στην κάθε κυβέρνηση…
  • Αυτό αφορά τους Δημάρχους και τον Δήμο Πύργου, τον Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας, τον Δήμο Κρέστενας-Ανδρίτσαινας και το Δήμο Ζαχάρως και βέβαια την υπνοβατούσα και ονειροπαρμένη με τον Κ. Μητσοτάκη Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, τον Περιφερειάρχη Ν. Φαρμάκη (και τους Ηλείους πολυφωτογραφιζόμενους αντιπεριφερειάρχες) και βέβαια τους βουλευτές Ηλείας της ΝΔ
Αυτοί μικροί και μοιραίοι (εξαιρώ τον Δήμαρχο Σ. Μπαλιούκο), προσομοιάζουν ελλειμματικό κοινοτάρχη του ‘70
Όλοι τους και όλα υπηρετούν την προσπάθεια εξαπάτησης των Ηλείων….
ΟΙ ΚΑΤΑΣΤΡΕΠΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΑ ΛΟΥΤΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΛΙΜΝΗ ΚΑΪΑΦΑ ΑΠΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΧΑΡΑΞΗ ΚΑΙ ΣΗΡΑΓΓΕΣ


Το 2007 (5 Ιουλίου) ο εκλιπών το 2021 Ηλείος (εκ Γαστούνης) Θεμιστοκλής Ξανθόπουλος Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων απαντώντας στην Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του Προέδρου του Συνασπισμού της Αριστεράς Αλ. Αλαβάνου σχετικά με την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας-Πύργου- Τσακώνας και σε σχέση με το πρόβλημα του Καϊάφα είχε απαντήσει τα εξής:
«…. Πράγματι. στην περιοχή Καϊάφα κυρίως τα πράγματα είναι περιβαλλοντικά εξαιρετικά ευαίσθητα και δύσκολα. Πρώτο μέλημά μας ήταν να δούμε αν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις και εξετάστηκαν λεπτομερώς δύο εναλλακτικές λύσεις.
Η πρώτη είναι η λεγόμενη «ανατολική ορεινή χάραξη». Περνάμε πολύ ψηλότερα, με μια μεγάλη σήραγγα από το βουνό μήκους περίπου τρεισήμισι χιλιομέτρων. Η λύση αυτή διερευνήθηκε και γεωλογικά πλήρως τα τελευταία δύο- τρία χρόνια και απεδείχθη ότι είχε μερικά εξαιρετικά επικίνδυνα χαρακτηριστικά αλλά και περιβαλλοντικά μειονεκτήματα.
Η σήραγγα αυτή, όπως φαίνεται από την γεωλογική έκθεση, που θα καταθέσω, περνάει μέσα από καρστικοποιημένο, δηλαδή διαρρηγμένο ασβεστόλιθο, με ζώνες ρηγμάτων οι οποίες έχουν ενδεχομένως και σπηλαιώσεις και πέραν του ότι είναι έργο εξαιρετικά δύσκολο -αλλά δεν υπάρχει θέμα κόστους, αφού το κόστος θα το αντιμετωπίζαμε ούτως ή άλλως, ήταν μέσα στο πρόγραμμα- είναι πιθανότατο να επιφέρει και διαταραχές στους υπόγειους ορίζοντες που τροφοδοτούν τον Καϊάφα, με μεγάλες επιπτώσεις στη λίμνη Καϊάφα.
Πέραν αυτού, για να προσεγγίσουμε τη σήραγγα αυτή έπρεπε, ως γνωστόν, να γίνουν τα έργα πρόσβασης και διαφυγής από τη σήραγγα, που οδηγούσαν σε επιχώματα ύψους δεκατεσσάρων μέτρων, που τραυμάτιζαν πάρα πολύ την περιοχή από πλευράς και οπτικής αλλά και. αν θέλετε, και περιβαλλοντικής.
Κατά τους περιβαλλοντολόγους και με τη δική μας συναίνεση, αυτή η λύση έπρεπε να απορριφθεί ως επικίνδυνη αλλά και ως περιβαλλοντικά αδόκιμη.
Η δεύτερη λύση που εξετάστηκε είναι ανατολική, πάλι. στις παρυφές του όρους, εκεί που -αν τα ξέρετε, γιατί εγώ έχω γυρίσει την περιοχή- υπάρχει ένα βαλτώδες έδαφος κ.λπ.. Και η λύση αυτή οδηγούσε σε μια κατασκευή, πρακτικώς, μιας περίπου συνεχούς γέφυρας, σε εδάφη όμως τα οποία και ασταθή ήταν και κυρίως θα διατάρασσαν επίσης επικίνδυνα τον υπόγειο υδροφορέα, δηλαδή τις καταβάσεις των κατακρημνισμάτίον της βροχής προς τον υπόγειο υδροφορέα.
Κατά τους ειδικούς γεωλόγους και περιβαλλοντολόγους αυτή η λύση ήταν επίσης σαφώς απορριπτέα.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου