Τετάρτη 26 Μαΐου 2021

Τα τρένα της Ηλείας που φύγαν και ξαναφύγαν …

 Τα τρένα της Ηλείας που φύγαν και ξαναφύγαν …

  • Μετά  το 2030 η επαναλειτουργία της «Πάτρα - Πύργος- Καλαμάτα»
  • Προς οριστική διακοπή (?) του τρένου « Αρχαία Ολυμπία-Πύργος - Κατάκολο"
  • Χωρίς σιδηρόδρομο η Ηλεία, 139 χρόνια (από το 1882)  μετά την πρώτη λειτουργούσα γραμμή Πύργου - Κατακόλου (ΣΠΚ) και 131 χρόνια ( από το 1890 ) μετά την πρώτη λειτουργούσα γραμμή Πύργου - Πάτρας (ΣΠΑΠ)
  • Ατέλειωτα «θα» …σαν κενά βαγόνια τρένου.

 Τελειωμό δεν έχουν τα ραπίσματα που δέχεται η Ηλεία που συνεχίζει να κατακρημνίζεται στο βάραθρο της υπανάπτυξης που μετά την μη κατασκευή του δρόμου «Πάτρα-Πύργου- (Ολυμπία)-Μεσσηνία» και του άξονα «Πύργος- Αρχαία Ολυμπία-Τρίπολη», της απώλειας των Πανεπιστημιακών Σχολών, το πέταγμα του Αεροδρομίου στην Αχαΐα, την τραγική (και συνάμα επικίνδυνη) κατάσταση των Νοσοκομείων της  κλπ.,  κλπ., .. έρχεται να προστεθεί την παραπομπή στον καιρό του ποτέ η επαναλειτουργία του Σιδηρόδρομου «Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα» αλλά και η διακοπή του Τρένου « Αρχαία Ολυμπία-Πύργος - Κατάκολο»

Πόσες φορές έχει εξαγγελθεί η επαναλειτουργία ( που έχει διακοπή από 2011) και ο εκσυγχρονισμός του Σιδηρόδρομου  «Πάτρα - Πύργος- Καλαμάτα» και του « Αρχαία Ολύμπια-Πύργος-Κατάκολο» (εκσυγχρονισμός σταθμών και γραμμής) που τώρα έχει διακοπεί η λειτουργία του ..

Πόσες φορές έχουν γίνει παρουσιάσεις, αναγγελίες, δηλώσεις για την έναρξη έργων, για την χρηματοδότηση του από  «ΕΣΠΑ», «ΣΕΣ», «Πακέτο Γιούνκερ», «ΟΧΕ».( στο τέλος του κειμένου παρατίθεται το χρονικό της κοροϊδίας και των υποσχέσεων)

Πόσο κοροϊδία έχει δεχτεί η Ηλεία, πόση απαξίωση, ποσό δούλεμα κοινώς…!

Ενώ η γραμμή Πάτρα- Πύργος»  διαθέτει οριστικές μελέτες, δεν υπάρχει τίποτα…

Η  σιδηροδρομική γραμμή λεηλατημένη ρημάζει έχει γίνει δάσος από  καλαμιώνες και βατώνες, οι σταθμοί καταρρέουν και κουρσεύονται,  έχουν γίνει σπίτια, καφετέριες, ψησταριές…

…και η κατρακύλα συνεχίζεται…

Για τον σιδηρόδρομο ο πρωθυπουργός είπε στις 3 Ιουλίου του 2020 « το τραίνο πρέπει να ξαναφτάσει στην Πάτρα και από εκεί στον Πύργο.Αλλά γιατί ο σιδηρόδρομος -ιδίως το πολύπαθο δίκτυο της Δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου- είναι κινητήριος μοχλός αυτού που ονομάζουμε συνδυασμένες μεταφορές.»

Και μετά ήλθε και η πρόσφατη αναγγελία (Απρίλιος 2021)  της  «Νέας γενιά σιδηροδρομικών έργων» από τον Υπουργό Μεταφορών Κ. Καραμανλή που το  χαρακτήρισε  ως  το «μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει σχεδιαστεί ποτέ στη χώρα», ύψους 3,3 δισ. ευρώ και η Ηλεία απουσιάζει παντελώς… !

Είναι προφανές ότι στην Ηλεία ο σύγχρονος Σιδηρόδρομος θα «έλθει» σε 10 με 15 χρόνια… και όχι σε  σύνδεση με Καλαμάτα…

Στο ενδιάμεσο μπορεί να βρουν μια εμβαλωματική λύση με επανεκκίνηση της υπάρχουσας εγκαταλελειμμένης γραμμής αφού κόψουν τα χόρτα που έχουν φυτρώσει σε αυτήν, έτσι ώστε να φτιάξουν μπόλικο σανό και να ταΐσουν τους Ηλείους…

..και το πολιτικό σύστημα της Ηλείας επικάθεται στις πολυθρόνες της ανικανότητας του, χαμογελά, φωτογραφίζεται και οδηγεί τον τόπο σε νέες ήττες ..

 Τρένο «Αρχαία Ολυμπία-Πύργος - Κατάκολο»

Η διακοπείσα από 06/11/2020 ( λόγω lockdown) σιδηροδρομική συγκοινωνία «Αρχαία Ολυμπία-Πύργος - Κατάκολο» παραμένει μη λειτουργούσα και αδρανής… παρότι σε όλη την Ελλάδα επαναλειτουργούν οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες ….

Μολονότι έχει ξεκινήσει η Κρουαζιέρα ( δειλά ..) δεν επαναδρομολογούνται οι συρμοί  σε αυτή την ιστορική γραμμή (η πρώτη επαρχιακή πανελλαδικά με   139  χρόνια λειτουργίας η γραμμή Πύργου-Κατακόλου & 70 χρόνια της γραμμής Πύργου Αρχαίας Ολυμπίας)  ... Η  ΤΡΑΙΝΟΣΕ ( δηλαδή ο ιταλικός όμιλος Ferrovie dello Stato Italiane SpA /FS Group που έχει πουληθεί έναντι 45 εκατ. ευρώ !!! )  της βάζει λουκέτο… παρότι επιδοτείται με 50 εκ. ευρώ ετησίως από το ελληνικό κράτος επειδή συμπεριλαμβάνεται τα τακτικά δρομολόγια στις επιδοτούμενες «Υπηρεσίες Γενικότερου Οικονομικού Συμφέροντος» και υποχρεούται να έχει δρομολογημένο ένα ζεύγος δρομολογίων για το Πύργος-Κατάκολο και δύο ζεύγη για το Πύργος-Ολυμπία..  

Δεν είναι μόνο που δεν επαναλειτουργεί η γραμμή με αποτέλεσμα οι μηχανές (που έχουν συντηρηθεί επιμελώς από το τεχνικό προσωπικό) σβηστές αλλά και προσωπικό (μηχανοδηγοί κλπ.) να μην κάνουν τίποτα (απλώς κάθονται αδημονώντας την επαναλειτουργία της γραμμής) αλλά και «απογυμνώνεται» από υπαλλήλους  καθώς έχουν  αποσπαστεί (από τον ΟΣΕ)  στην Πάτρα και σε αυτό συμπεριλαμβάνεται  και η σταθμάρχης…

Επιπλέον οι γραμμές παραμένουν ασυντήρητες και η ανατεθείσα εργολαβία για τη αναβάθμιση-επισκευή της υφιστάμενης μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής «Κατάκολο-Πύργος – Αρχ. Ολυμπία» ( ανακατασκευή των υποδομών της γραμμής ,διαμόρφωση στις αποβάθρες σταθμών/στάσεων, ασφαλτόστρωση ισόπεδων διαβάσεων, εγκατάσταση 11 Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων /ΑΣΙΔ)  δεν έχει ξεκινήσει

Το κτίριο του Σιδηροδρομικού  Σταθμού Πύργου (έργο του Ερνέστο Τσίλλερ από το 1882) αναμένει την πολλάκις εξαγγελθείσα  επισκευή και συντήρηση καθώς και  βοηθητικών των κτιρίων που κάποια καταρρέουν….

..και σημειωτέο η γραμμή δεν μόνο τουριστική αλλά εξυπηρετεί και τις κοινότητές  Στρεφίου, Κοσκινά, Μάγειρα, Πελοπίου, Πλατάνου, Σαλμώνης, Βαρβάσαινας.

Οι Δημοτικές Αρχές Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας είναι ενήμερες, όπως και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας … και είτε κωφεύουν είτε αδρανούν είτε είναι ανίκανες να το αποτρέψουν … απλώς μένουν σε φωτογραφήσεις, επιθεωρήσεις, σχέδια και πολλές δηλώσεις όπως συνήθως…

Και πέρυσι έγινε απόπειρα κατάργησης της γραμμής με πρόσχημα την πανδημία αλλά μετά από τις αντιδράσεις επαναλειτούργησε από τα άμεσα Ιουνίου…

Φέτος..?

Σιδηρόδρομου «Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα»

Μια 10ετία έκλεισε με την Ηλεία χωρίς σιδηρόδρομο και με βάση τα δεδομένα άλλη μια 10ετία δεν θα έχει από το 2030 και μετά !!!!!

 Το Σιδηροδρομικό Δίκτυο σε απόλυτη αχρηστία μετατράπηκε  σε ζούγκλα ή βοσκοτόπι για τα αιγοπρόβατα, οι γραμμές χάθηκαν ( υπήρξε προ ολίγων μηνών πρόχειρη και ανεπαρκής εργασία καθαρισμού), η γραμμή είναι σάπια και μη  ασφαλής (όπως ανέδειξε και ο εκτροχιασμός του προαστιακού  στην Κάτω Αχαΐα φέτος τον Μάρτιο), το υπόστρωμα της σαθρό, οι γέφυρες επικίνδυνες, οι Σταθμοί έχουν λεηλατηθεί και κάποιοι καταρρέουν, τα Αυτόματα Συστήματα Ισόπεδων Διαβάσεων /ΑΣΙΔ κλάπηκαν και μετατράπηκαν σε  Σκραπ, σε παλιοσίδερα από τους γνωστούς λεηλατητές.

Πλήρης εγκατάλειψη, διάλυση των πάντων, συνειδητή καταστροφή !

Μια 10ετια  και η Ηλεία αναμένει την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα πολλάκις εξαγγελθείσα και ακόμη μη πραγματοποιθείσα..

Και η ήλθε και η πρόσφατη αναγγελία (Απρίλιος 2021)  της  «Νέας γενιά σιδηροδρομικών έργων» από τον Υπουργό Μεταφορών Κ. Καραμανλής «το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει σχεδιαστεί ποτέ στη χώρα», ύψους 3,3 δισ. ευρώ και η Ηλεία απουσιάζει παντελώς… !

 Το χρονικό της κοροϊδίας και των υποσχέσεων

Παρά τις πολλές και αλλεπάλληλες υποσχέσεις ….  

Η λειτουργία  του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ηλεία παύτηκε  από τον Ιανουάριο του 2011 και  από οκτώ (8) ζεύγη δρομολογίων μέχρι το 2009,  δεν έμεινε κανένα, έκλεισαν όλοι οι  των  Σιδηροδρομικοί  Σταθμοί ( Βάρδας, Ανδραβίδας, Κρεστένων,  Αμαλιάδας, Λεχαινών, Γαστούνης  και Ζαχάρως), οι Υποδομές του  ΟΣΕ στην Ηλεία (κτίρια, συρμοί, βαγόνια, σιδηροδρομικές γραμμές), όλα εγκαταλελειμμένα στην τύχη τους.

..και μετά αρχίζει το γαϊτανάκι της κοροϊδίας κα δουλέματος των Ηλείων, και είχαμε  πολλά σόου …

  • Το 2013 ο Κώστας Σπηλιόπουλος Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. εξαγγέλλει μελέτες   για την κανονικοποίηση της μετρικής γραμμής Πάτρα - Πύργος – Καλαμάτα και  την κατασκευή του έργου και την λειτουργία του μέχρι το 2020..  αυτό το επανέλαβε και στη ημερίδα του Επιμελητηρίου Ηλείας το 2014..
  • Το Φεβρουάριο του 2016 ο   διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θ. Βούρδας παρουσίασε, στον Πύργο, τη μελέτη για την αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση του δικτύου «Πάτρα – Πύργος (Ολυμπία και Κατάκολο) - Καλαμάτα» και εξήγγελλε τη σύντομη έναρξη των έργων…
  • Το Ιούνιο του 2017  σε  σύσκεψη του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών Αθανάσιου Βούρδα και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Γιώργου Δέδε παρουσία βουλευτών του κυβερνώντος κόμματος των νομών Αχαίας και Ηλείας αναγγέλθηκε ότι  ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας (Πάτρα-Καλαμάτα θα ενταχθεί στο πρωτεύον δίκτυο και ότι  μπορεί να χρηματοδοτηθεί άμεσα.
  • Τον Φεβρουάριο του 2019 ο  υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε : «μέσα στο 2019 έχει προγραμματιστεί η δημοπράτηση δύο έργων συνολικού προϋπολογισμού 600 εκατομμυρίων ευρώ που συνδέουν τον άξονα Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα. Το ένα έργο είναι η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στα τμήματα Πάτρα - Πύργος - Αλφειός Ολυμπία και Πύργος - Κατάκολο, ενώ η δημοπράτηση θα γίνει εντός του δεύτερου τριμήνου του 2019. Το δεύτερο έργο αφορά την αναβάθμιση της γραμμής στα τμήματα Αλφειός - Καλό Νερό - Κυπαρισσία και Καλό Νερό Πύργος, ενώ η δημοπράτηση είναι για το δεύτερο εξάμηνο του 2019.»

Και μετά έρχεται η Νέα Δημοκρατία

  • Στα τέλη του 2019 (παραμονές του 2020 που θα λειτουργούσε ο σιδηρόδρομος )  ο ίδιος ο Κώστας Σπηλιόπουλος τώρα Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΕ την 01/12/2019 στον Πύργο αναγγέλλει «σε λίγα χρόνια θα έχουμε δυο μεγάλα έργα έτοιμα -και την γραμμή Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία και την γραμμή Πάτρα –  Πύργος»…..το τρένο της μεγάλης φυγής ..των υποσχέσεων ..
  • Στις  3 Ιουλιου ο πρωθυπουργός Κ Μητσοτάκης είπε :«Και αυτό, όχι μόνο γιατί το τραίνο πρέπει να ξαναφτάσει στην Πάτρα και από εκεί στον Πύργο. Αλλά γιατί ο σιδηρόδρομος -ιδίως το πολύπαθο δίκτυο της Δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου- είναι κινητήριος μοχλός αυτού που ονομάζουμε συνδυασμένες μεταφορές.»
  • Τον Απρίλιο του 2020 ο πρόεδρος του ΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος αναφέρει «προετοιμάζονται μελέτες για την λειτουργία του Προαστιακού Πάτρα - Πύργος, με ανακαίνιση της γραμμής ώστε να λειτουργεί με μικτό εύρος, το παλαιό μετρικό αλλά και κανονικό στη συνέχεια ώστε να ενταχθεί στο δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών με την Πάτρα…Το Πάτρα- Πύργος είναι σημαντικό έργο, η εντολή ελήφθη από το Υπουργείο και προετοιμαζόμαστε, ανακαινίζοντας Σταθμούς, αναβαθμίζοντας διατηρητέα κτίρια του ΟΣΕ και κατασκευάζοντας νέα που θα εξυπηρετούν την κίνηση του Προαστιακού και εμπορικούς σκοπούς….«Υπάρχει μια μελέτη η οποία είχε γίνει αλλά αφορούσε νέα σιδηροδρομική χάραξη  σε πολλά τμήματα. Έχουμε πάρει την μελέτη αυτή για να χρησιμοποιήσουμε τα τεχνικά στοιχεία όσο αφορά γέφυρες κα, αλλά η χάραξη θα είναι η υφιστάμενη. Θα έχουμε μία πλήρη ανακαίνιση της γραμμής αυτής σε όλο το μήκος της. …. Πολύ σύντομα θα έχουμε ανακοινώσεις από τον ίδιο τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή.
  • Τον Οκτώβριο του 2020  ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής  δεσμεύτηκε ότι η επαναλειτουργία και η σύνδεση του σιδηροδρόμου της Ηλείας με το εθνικό δίκτυο θα πραγματοποιηθεί έως το 2023.
  • Τον Νοέμβριο του 2020 ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Αθανάσιος Κοτταράς είπε «η μελέτη που ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρες, περνά πλέον στην τελική φάση με το έργο να δημοπρατείται το πρώτο τρίμηνο του 2021 και με στόχο την άμεση έναρξη των εργασιών, περιλαμβάνει την ανακαίνιση και αναβάθμιση της υπάρχουσας γραμμής που είναι ανενεργή σχεδόν μια δεκαετία μέχρι και τον Πύργο προϋπολογισμού 45 εκ. ευρώ στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ανακαίνιση των επτά σταθμών από την Κάτω Αχαΐα και συγκεκριμένα τους σταθμούς στο Λάππα, τη Βάρδα, τα Λεχαινά, την Ανδραβίδα, τα Καβάσιλα, τη Γαστούνη και την Αμαλιάδα συνολικού μήκους 77 χιλιομέτρων.

Και η ήλθε και η πρόσφατη αναγγελία (Απριλιος 2021)  της  «Νέας γενιά σιδηροδρομικών έργων» από τον Υπουργό Μεταφορών Κ. Καραμανλής ο μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει σχεδιαστεί ποτέ στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ και η Ηλεία απουσιάζει παντελώς…

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου