Παρασκευή 28 Μαΐου 2021

Το στριπτίζ της Ηλείας (και των πολιτικών της και της πολιτικής)

 Το στριπτίζ της Ηλείας (και των πολιτικών της και της πολιτικής)

  • ..και εκεί που θεωρείς ότι η Ηλεία έχει πιάσει πάτο αντιλαμβάνεσαι ότι πάτος δεν υπάρχει,  ο τόπος μας  έχει καταντήσει οδαλίσκη,  του κλώτσου και του μπάτσου … η Ηλεία απογυμνώνεται από αναπτυξιακές δυνατότητες

Ο εξευτελισμός της Ηλείας μας γίνεται τέλειος… από την κεντρική εξουσία (κυβέρνηση της ΝΔ), σε μια οικονομικοκοινωνική συγκυρία (πανδημία, οικονομική κρίση…), με ένα πολιτικό προσωπικό παντελώς ανίκανο, υποταγμένο  και ανυπόληπτο, με μια δημοσιογραφία(μμε)  που κινείται εντός του θυλάκιου των συμφερόντων τους και με πολίτες απαθείς και κατ’ εξακολούθηση υποστηρικτές των κορδωτών βιαστών, εμπαικτών τους

Καθημερινές πια οι περιπαιγμοί της Ηλείας που όχι μόνο αναιρούν ( δηλαδή ενταφιάζουν..)  κάθε αναπτυξιακό μέλλον λόγω τις έλλειψης υποδομών, αλλά αποτελούν παραγωγική τροχοπέδη(κυρίως στον πρωτογενή και τριτογενή τομέα…ο τριτογενής αγνοείται) καθιστώντας τον τόπο παρία της Ελλάδας αλλά καθίστανται και επικίνδυνοι για τη Υγεία και την Ζωή των Ηλείων  

  • Τα Σύστημα Υγείας έχει καταρρεύσει( ουσιαστικά μόνο εμβόλια κάνουν και αυτά με αργούς ρυθμούς ..η Ηλεία 61η στην Ελλάδα με 26,9% των Ηλείων εμβολιασμένοι), τα Νοσοκομεία με τεράστιες ελλείψεις( διαμετακομιστικά κέντρα έχουν καταντήσει), της Αμαλιάδας δεν υπάρχει και του Πύργου υποστυλώνεται(ανεπιτυχώς) με αποσπάσεις από γύρω νομούς ή με την διάλυση των Κέντρων Υγείας με μετακινήσεις από αυτά των ιατρών…
  • Οι Σχολές και οι τρεις (Γεωπονίας, Μουσειολογίας, ΤΕΦΑΑ) έφυγαν ΟΡΙΣΤΙΚΑ και αντ’ αυτών έχουμε  διανομή χαντρών και καθρεφτακίων ( ΙΕΚ, ομπρέλες πανεπιστημίων,  μεταπτυχιακά ….)  στους ιθαγενείς
  • Ο αυτοκινητόδρομος «Πάτρα – Πύργος- Ολυμπία- Καλαμάτα» αναπαύεται στις Βρυξέλες και δεν πρόκειται να ξεκινήσει φέτος ( στην καλύτερη περίπτωση θα υπάρξει έναρξη το 2022 και πιθανό τέλος το 2027).. και αυτό για το τμήμα «Πάτρα-Πύργος/Χανάκια», αλλά για το «Πύργος- Μεσσηνία» ούτε λόγος δρόμο  απαράδεκτοι και βωμοί ανθρωπίνων θυσιών
  • Ο οδικός άξονας «Αρχαία Ολυμπία –Τρίπολι»(ένας τεράστιας σημασίας οριζόντιος άξονας της Πελοποννήσου) ανεκτέλεστος και  η ολοκλήρωση του  μετατίθεται κάπου μετά το 2030, το έργο κάπως κινείται από τη πλευρά της Περιφέρειας Πελοποννήσου ενώ από την πλευρά της Ηλείας ούτε το τμήμα «Λιναριά – Λούβρο» δεν ολοκληρώνεται η κατασκευή του, μήκους 3,7 χιλιομέτρων και παραμένει ημιτελές 19 χρόνια (από το 2002) ….
  • Το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας ( η πολιτική του λειτουργία)  υπεκλάπη το 1984) και παρ’ όλες τις προσπάθειες για επαναλειτουργία του (μπλοκαρίστηκε από Αχαϊκά συμφέροντα παρότι το 85%  της επιβατικής κίνησης του Αράξου είναι από και προς την Ηλεία) όταν μάλιστα στους όμορους νομούς ( Μεσσηνία, Αχαΐα, Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Αιτωλοακαρνανία) υπάρχουν λειτουργούντα αεροδρόμια …   και γίνεται προσπάθεια από ένα εσμό ανόητων να χορηγηθούν υποκατάστατα αεροπορικής συγκοινωνίας είτε με το μινιόν αεροδρόμιο του Επιταλίου ( που τα όριά του είναι τα πυροσβεστικά και αερολέσχης)  είτε τα Υδατοδρόμια/Υδροπλάνα ένα νέο σύγχρονο παραμύθι  που ουδαμώς θα εξυπηρετούν τον εξωτερικό τουρισμό (είναι για εσωτερικές και πανάκριβες μεταφορές και περιηγήσεις ) ούτε βέβαια τους Ηλείους (μια πτήση προ Αθήνα θα κοστίζει άνω των 250 € ..) …
  • Ο σιδηρόδρομος «Πάτρα -Πύργος- Καλαμάτα» δεν πρόκειται να επαναλειτουργήσει ….μετατίθεται  για μετά το 2030 διότι δεν είναι ενταγμένος σε κανένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα (ούτε στο Εθνικό Σκέλος του ΕΣΠΑ 2021-25, ούτε στο ΠΕΠ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας 2021-25, ούτε στο περιβόητο CEF/Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ)  και τα απαιτούμενα 50 εκατ. ευρώ  που χρειάζονται για να υλοποιηθούν οι υπάρχουσες μελέτες (σημειωτέο για ανακαίνιση και ανάταξη της υπάρχουσας μετρικής γραμμής και όχι διαπλάτυνσης της σε κανονικό εύρος)  δεν υπάρχουν και αυτά αφορούν…μόνο για το Πάτρα-Πύργος και όχι Πύργος- Καλαμάτα ή το  «Καβάσιλα- Γαστούνη» …. Ακόμη και γραμμή Αρχαία-Ολυμπία-Πύργος-Κατάκολο» τα ανατεθέντα έργα μετά από διαγωνιστική διαδικασία δεν έχουν ξεκινήσει αλλά και γραμμή παραμένει ανενεργή.. νεκρή  …(παρότι επιδοτείται)
  • Κανένα μεγάλο έργο (Εθνικής σημασίας)δεν έχει εκτελεστεί στην Ηλεία την τελευταία 40ετία (μετά την κατασκευή της Ε.Ο. Πύργου – Πατρών) (την ίδια περίοδο έχουν πραγματοποιηθεί στην Αχαΐα 12, στην Αιτωλοακαρνανία 4 και στην Μεσσηνία 5) και δεν υπάρχει κανένα  σημαντικό έργο υποδομής  που να αφορά την Ηλεία και  να έχει ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ  2021-25 ούτε υπήρχε στο προηγούμενα ΕΣΠΑ 2014-2020 και2007-2013   
  • Δεν υπάρχει  συνολικός απολογισμός  ου   Ταμείου  Μολυβιάτη, της υφαρπαγής των προσφορών  προς τους Ηλείους πυρόπληκτους και  τα  σχέδια ανασυγκρότησης που υποσχέθηκαν όλα τα κυβερνητικά κόμματα αποδείχτηκαν ψεύτικα.
  • Η αγροτοκτηνοτροφική παραγωγή του νομού μας φθίνει, το αρδευτικό δίκτυο είναι σε άθλια κατάσταση,  
  • Βιομηχανική Ζώνη δεν υπάρχει όπως  καμία ενέργεια για να αποκτήθει.
  • Δεν πραγματοποιούνται  ενέργειες-πραγματικές και μεγάλες –για την  αξιοποίηση του πιο φημισμένου αρχαιολογικού χώρου σε όλο τον  κόσμο,  της Αρχαίας Ολυμπίας , αλλά και της αρχαίας Ήλιδας, του Επικούριου Απόλλωνα,  του Κάστρου Χλεμούτσι κ.α. , κ.α. ….

Όπου γυρίσεις όπου και αν δεις ερειπιώνας … στις λίμνες Καϊάφα και Πηνειού (φράγμα)   τα κτήρια και υποδομές ρημάζουν εκεί που έσφυζε από ζωή ( λουτρόπολή Καϊάφα ), εργοστάσια φαντάσματα, των Ενώσεων Συνεταιρισμών εγκατάλειψη και ξεπούλημα, το 50% των αγροτικών εκτάσεων ακαλλιέργητες, η παραγωγική Ηλεία  σε αποδρομή   

  • Δεν  υπάρχει κάποιος σχεδιασμός, έστω  υποτυπώδης για την ανάπτυξη της Ηλείας, των υποδομών της, του αγροτικού , του μεταποιητικού  και τουριστικού τομέα.

Μια Ηλεία που τα έχει όλα αλλά  βρίσκεται σε σπείρα( σπιράλ)  ταχείας οικονομικής και κοινωνικής καταστροφής, που καταρρέει παρά   τις τεράστιες δυνατότητες που κρύβει, που έχουν να κάνουν με το φυσικό περιβάλλον( παραλίες, δάση, βουνά, λίμνες, ποτάμια, καταρράκτες …ένα πανέμορφο πλούτο), τις ιαματικές πήγες, τις δυνατότητες  ανάπτυξης της γεωργίας και της κτηνοτροφίας, το τεράστιο ιστορικό και πολιτιστικό απόθεμα ( Αρχαία Ολυμπία κλπ) ?

Παντού σε όλη την Ελλάδα υπήρξε και υπάρχει οικονομική κρίση, μνημόνια, περιοριστικές πολιτικές αλλά υπάρχει κάτι που κινείται και έργα γίνονται και υποδομές υπάρχουν και ανάπτυξη υπάρχει ( όταν περνάς τα σύνορα της Ηλείας είναι εμφανές ) αλλά Ηλεία αποτελεί την μαύρη τρύπα της Ελλάδας και προφανώς είναι θέμα ανύπαρκτου σχεδίου και ενότητας των πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων της Ηλείας και  μάλλον θέμα ανεπαρκούς πολιτικού δυναμικού είναι…

Υπάρχει μια εκ των έσω υπονόμευση του Ηλείας από τους διαχειριστές  της πολικής και οικονομικής  εξουσίας και της τέταρτής εξουσίας, αυτών που αποτελούν το ηλειακό πολιτικό κορμό και που περιλαμβάνει την Περιφέρεια (περιφερειάρχης, αντιπεριφερειάρχης κλπ.), τους δημάρχους (όλους), τους κυβερνητικούς βουλευτές (χωρίς να εξαιρούνται αυτοί της αντιπολίτευσης ... πρώην κυβερνητικοί είναι…), του υποστηρικτές τους ( τα τοπικά μέσα ενημέρωσης

  • Οι ίδιοι επί χρόνια (δήμαρχος Πύργου 30 χρόνια σε θέσεις τοπικής εξουσίας, δήμαρχος Αμαλιάδας άλλα 30 χρόνια, Δήμαρχος Ολυμπίας υπερδεκαετής, Δήμαρχος Γαστούνης πρώην βουλευτής, δήμαρχος Κρέστενας κοντά 40 χρόνια), οι βουλευτές δεκαετίες άνευ αποτελέσματος και (Τζαβάρας, Κατρίνης), τα ίδια κόμματα (κυρίως ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) καθόρισαν την πορεία απαξίωσης της Ηλείας, η Περιφέρεια θερμοκήπιο αχρηστών και πάντα εχθρικώς κείμενων προς την Ηλεία
  • Όλοι τους δεν ξέρουν τίποτα για το φόνο …της Ηλείας, εμφανίζονται σαν μην είναι αυτοί οι αυτουργοί του εγκλήματος, εμφανίζονται ως το νέο  … αυτούς που τους έχει πληρώσει και τους πληρώνει πολύ ακριβά αυτός ο τόπος κι αυτός ο λαός, φύλαρχοι χωρίς όραμα και στρατηγική, καθοδηγούμενοι κυρίως από τα άγχη της καθημερινής επικοινωνιακής διαχείρισης, των εσωτερικών πολιτικών συγκρούσεων και των οικονομικών και άλλων ωφελειών

Όσο δε για τους πολίτες έχουν τεράστια ευθύνη γιατί πρώτα επιλέγουν πολιτικά ( του ψηφίζουν..), τους ανέχονται και μάλιστα τους δικαιολογούν και τους υποστηρίζουν, γιατί είναι της κομματικής παράταξης, είναι βουλευτής τους, ο δήμαρχος τους, ο γνωστός, ο συγγενής, το καλό παιδί και δεν αγωνίζονται !

Το μόνο όχημα επιβίωσής της Ηλείας είναι ο αμείλικτος πόλεμος κατά των υπονομευτών της είναι η ιστορία μας, τα λάθη μας, τα πάθη μας, η αδεξιότητά μας και πρέπει να είναι η ενότητά μας(των Ηλείων),  με ένα σχέδιο, άλλες πολιτικές επιλογές και νέους ανθρώπους ( πολιτικά και ηλικιακά)

Αν δεν υπάρξει αλλαγή είναι γνωστό ότι μετά το στριπτήζ ακολουθεί το κρεβάτι ( άλλο ήθελα να πω..)  και η πορνεία του δρόμου …

Υ.Γ.

Το κοινό γενικότερο πρόβλημα είναι η ουσία της κοινής συνισταμένης των πολιτικών που εφαρμόζονται που  είναι ο νεοφιλελευθερισμός,  η κυριαρχία του ιδιωτικού κέρδους/κερδοσκοπίας  (μεγάλων επιχειρήσεων) κατά του κοινωνικού καλού, της ακραίας αντιλαϊκής πολιτικής ( μνημόνια, Ευρώπη κλπ.), της καθολικής ενίσχυσης των Τραπεζών κλπ.  Αλλά αυτό απαιτεί μεγάλη κουβέντα… 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου