Πέμπτη 4 Μαΐου 2023

Η προσάραξη του κρουαζιερόπλοιου στο Λιμάνι Κατακόλου… εκθέτει .. ντροπιάζει.. καταδεικνύει…

 Η προσάραξη του κρουαζιερόπλοιου στο Λιμάνι Κατακόλου… εκθέτει .. ντροπιάζει.. καταδεικνύει…

  • Ευθύνες της Δημοτικής αρχής Πύργου για την εκπιπτόμενη κατάσταση του Λιμανιού..
  • Αναγκαίες οι άμεσες ενέργειες και επεμβάσεις, γιατί τυχόν επανάληψη προσάραξης θα διώξει κρουαζιερόπλοια και θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομία…
Διακινήθηκε ότι η προσάραξη του κρουαζιερόπλοιου στο Λιμάνι Κατακόλου ήταν συνέπεια των έντονων καιρικών φαινομένων (που ήταν..) και σε πιθανό λάθος του καπετάνιου (που μάλλον κάποιο υπήρξε) για να αποκρυβεί το μέγα ζήτημα, που δεν είναι άλλο από το ότι, αυτό (το Λιμάνι Κατακόλου) είναι παραμελημένο και ασυντήρητο
Τα λιμάνια ως γνωστόν από αρχαιοτάτων χρόνων εκτός του μεταφορικού και ανεφοδιαστικού τους ρόλου είναι για προστασία από καιρικές συνθήκες των πλοίων και ότι είχαμε κακοκαιρία και εφόσον δεν επιτελεί αυτό τον ρόλο κάτι φταίει..
Σε ένα λιμάνι δεν υπάρχουν «αμμώδη αβαθή» (που δεν είναι αμμώδη, αλλά είναι λασπώδης/αργιλώδης) αλλά η λιμενολεκάνη από το 2014 που είχε η γίνει εξυγίανση της με την εκβάθυνση της στα 11 μέτρα βάθος και επέκταση της υφιστάμενης λιμενολεκάνης (στα πλαίσια των λιμενικών έργων),
  • δεν έχει δεχτεί καμία συντήρηση βυθοκόρησης (εκσκαφή/εκβάθυνση) ώστε να αντιμετωπίσει τις προσχώσεις και τους υποθαλάσσιους «λοφίσκους» που σχηματίζονται από τις προπέλες και μανούβρες υπερμεγεθών πλοίων όπως είναι τα Κρουαζιερόπλοια…
Δεν είναι μόνο όμως ότι από το 2014( 9 χρόνια …) δεν έχει εκτελεστεί έργο συντήρησης της λιμενολεκάνης με βυθοκορήσεις αλλά
  • ούτε υποβρύχιος έλεγχος (είτε με δύτες είτε με κάμερες) της κατάστασης ούτε και βυθομέτρηση δεν έχει γίνει .. οι τελευταίες είχαν γίνει το 2015 ( υπήρξαν και το 2008, το 2012, το 2014,…) και κοστίζουν 4-5.000€ και απαιτούν συνεχή παρακολούθηση και έλεγχος …
Αυτό έχει ως συνέπεια
  • όχι μόνο να μην υπάρχει γνώση της κατάστασης του πυθμένα που προφανώς έχει προσχωθεί (και άρα απαιτούνται άμεσες παρεμβάσεις βυθοκόρησης)
αλλά και δεν υπάρχει γνώση
  • της κατάστασης των κρηπιδωμάτων/προκυμαία από διαβρώσεις και υποσκαφές και των θεμελιώσεων τους … που η πολύ πιθανή βλάβη τους θα απαιτήσει επεμβάσεις αποκατάστασης και υποστήριξης (πριν 15 χρόνια υπήρξαν καθιζήσεις και βλάβες που επισκευάστηκαν)
Αυτή είναι κατάσταση και αυτή είναι αιτία των προβλημάτων που το λιμάνι Κατακόλου ρεζιλεύτηκε πανελλαδικώς και παγκοσμίως
  • Αυτό είναι και το επίπεδο των δυνατοτήτων της Δημοτικής αρχής Πύργου και του δημάρχου Τ. Αντωνακόπουλου που βρίσκεται εκεί στο βυθό τους … ( ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου απλώς υπογράφει και φωτογραφίζεται..)
Η άμεση ανάγκη δρομολόγησης ελέγχων για την διαπίστωση των προβλημάτων και η επείγουσα επίλυση τους είναι αδήριτη ανάγκη, διότι τυχόν επανάληψη προσάραξης Κρουαζιερόπλοιου εκτός από δυσφημιστική για το Κατάκολο και τις υποδομές του, θα καταστεί και καταστροφική για την οικονομία και την αγορά της Ηλείας (ιδιαίτερα της Ολυμπίας και του Κατακόλου)
Υ.Γ.
Βέβαια δεν είναι τα μόνα προβλήματα του Λιμανιού …
  • Ο Μετεωρολογικός σταθμός που λειτουργούσε στο Λιμάνι μέχρι μερικά χρόνια (στην αρχή του μόλου, στο κτήριο του Ναυτικού Ομίλου) που ήταν και συνδεδεμένος με το Meteo, δεν λειτουργεί, είναι ανενεργός και αυτό στερεί από τα πλοία (μικρά ή μεγάλα) ενός πολυτίμου εργαλείου και βοηθού..
  • Τα έργα του Χερσαία Χώρου που έχουν σταματήσει 3 χρόνια, τα γκρεμισμένα κτίρια, οι λαμαρίνες, τα πλέγματα και οι γούβες τονίζουν έτι περαιτέρω την υπερμεγέθη ανικανότητα της Περιφέρειας (Ν. Φαρμάκη και Β. Γιαννόπουλο) και δημάρχου Πύργου Τ. Αντωνακόπουλου …

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου