Δευτέρα 8 Μαΐου 2023

Σκάνδαλο στο Λατομείο Πύργου από την Δημοτική αρχή

 Σκάνδαλο στο Λατομείο Πύργου από την Δημοτική αρχή



  • Χαριστική σύμβαση στην ΤΕΡΝΑ, με απώλεια 1.000.000€, ζημία 250.000€, υποθήκευση του μέλλοντος του λατομείου Ελαιώνα, υποτιμολογήσεις, ετεροβαρής προς τις τοπικές επιχειρήσεις
Ένα (ακόμη) μεγάλο σκάνδαλο (καραμπινάτη παρανομία) είναι σε εξέλιξη από την Δημοτική αρχή Πύργου, με επί ζημία του
  • από την χαριστική παραχώρηση 500.000 τόνων αδρανών υλικών (αμμοχάλικα) από το «Λατομείο Ελαιώνα» προς την Εταιρεία «ΤΕΡΝΑ» (ο πρόεδρος της κατασκευαστικής «ΤΕΡΝΑ» είναι πεθερός του Γ. Γεροπετρίτη υπουργού Επικρατείας και Υποδομών και Μεταφορών),
  • έναντι του ευτελούς ποσού 0,13€ ανά τόνο,
  • όταν αυτό πωλείται στις τοπικές εργοληπτικές επιχειρήσεις 2€- 2,75€ ( οι οποίες αντιτίθεται εντόνως και νομικώς ..), αλλά και
  • ό ίδιος ο Δήμος Πύργου το αγοράζει (για ανάγκες συντήρησης δρόμων) με τιμή 1,78€,
  • με προκύπτουσες απώλειες για τον Δήμο (και τους Δημότες) 935.000 € (2€- 0,13€ Χ 500.000 tn),
  • με ζημίες άνω των 250.000€ (υποτιμολογημένες πωλήσεις/εισπράξεις προς έξοδα),
εξελίξεις που θα οδηγήσουν σε πτώχευση την Δημοτική Επιχείρηση /ΔΕΠ ΟΤΑ διότι λόγω της προαναφερόμενη σύμβασης θα αδυνατεί να καλύψει τις υποχρεώσεις της στο Δημόσιο (ενοικίαση χώρου) και προς τους εργαζομένους (που ήδη αμείβονται «έναντι» -σε αντίθεση με τον πρόεδρο της..)
Μάλιστα για να υπάρξει δήθεν «κοινωνικό» και ωφελιμιστικό επικάλυμμα (δηλαδή ότι δεν χάνει ο Δήμος αλλά κερδίζει !!) , ο δήμαρχος Πύργου Τ. Αντωνακόπουλος κατά την προσφώνηση του στον Κ. Μητσοτάκη είπε «ο Δήμος Πύργου βοηθάει μέσω του λατομείου στην απρόσκοπτη κατασκευή του έργου. Επίσης τόνισε ότι «η τοπική κοινωνία θα τιμωρήσει όσους δολίως προβάλλουν αντιστάσεις στην απρόσκοπτη εξέλιξή του», χωρίς βέβαια να εξηγήσει γιατί πρέπει να χαρίσει σε μια ιδιωτική εταιρεία 1.000.000 ευρώ…. , (που επιχορηγείται και θα έχει την εκμετάλλευση του δρόμου.. που σημειωτέο σταματά στα Χανάκια 6 km από τον Πύργο..), να ζημιωθεί η ΔΕΠ ΟΤΑ 250.000€ και με προκύπτον ερώτημα, ποιος και τινί τρόπω ωφελείται ….
Η Σύμβαση εγκρίθηκε και υπογράφηκε στις 18/04/2023 από το Δ.Σ και τον Πρόεδρο της Β. Σεϊντή της «Δημοτική Επιχείρηση Πύργου Α.Ε. ΟΤΑ/ΔΕΠ ΟΤΑ» που διαχειρίζεται επ’ ωφελεία του Δήμου το «Λατομείο Ελαιώνα» και της Εταιρείας «ΤΕΡΝΑ» που κατασκευάζει τμήμα του όλου έργου «Πατρών-Πύργου» και θα πωλήσει στην εταιρεία ΤΕΡΝΑ ποσότητα 500.000 τόνων χαλικιού για επιχωμάτωση, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργου από Γαστούνη προς Πύργο , αντί 0,13€ ανά τόνο …!!!, όταν αυτό πωλείται στις τοπικές εργοληπτικές επιχειρήσεις 2€- 2,75€ και ό ίδιος ο Δήμος Πύργου το αγοράζει (για ανάγκες συντήρησης δρόμων) με τιμή 1,78€…
Χωρίς να αντιτιθέμεθα σε πωλήσεις και στην ΤΕΡΝΑ (με την ανελαστική προϋπόθεση ανάλογου τιμολογίου που πωλεί προς τοπικές επιχειρήσεις, διάθεσης ποσοτήτων που δεν υποθηκεύουν το μέλλον του Λατομείου-κατόπιν μελέτης- , μη ζημίας και απώλειας εσόδων), εκτός το σοβαρότατης οικονομικής διάστασης (σκανδαλώδης και με έντονες σκιές) υπάρχουν και οι εξής παράμετροι και ερωτηματικά
  • Είναι ευθεία βολή στην ανταγωνιστικότητα της τοπικής επιχειρηματικότητας και κατά της βιωσιμότητας των εργοληπτικών και χωματουργικών επιχειρήσεων διότι υπάρχει η ανισότητα οικονομικής συναλλαγής, όταν εταιρεία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. έχει κόστος 0,13€ ανά τόνο οι Ηλειακές Επιχειρήσεις έχουν κόστος 2,75€ (ή 2€- εφόσον εξορύσσουνε και φορτώνουν τα αδρανή υλικά με δικά τους μηχανήματα) ήτοι υπάρχει μια διαφορά τιμής (πρωτοφανής) 2,62€ -1,87€ ανά τόνο… ή 21-15 φορές ακριβότερο… που σημειωτέο τοπικές επιχειρήσεις έχουν ξεκινήσει την Δικαστική οδό που θέτει τους υπογράψαντες την σύμβαση ενώπιων σοβαρών και πιθανόν επώδυνων εξελίξεων…
  • Πως είναι δυνατόν ο Δήμος Πύργου να πωλεί μέσω της «ΔΕΠ ΟΤΑ» στην ΤΕΡΝΑ 0,13€ και αυτός να αγοράζει με 1,78€ … για τις ανάγκες συντήρησης δρόμων …δηλαδή 1,65 € ακριβότερο 14 φορές.. ?
  • Πως είναι δυνατόν η «ΔΕΠ ΟΤΑ» να πωλεί (0,13€ )κάτω του κόστους του, που είναι 0,46€ ανά τόνο (πληρώνει στο Δημόσιο πάγιο τέλος 5.000€ ανά έτος και αναλογικό μίσθωμα ποσού 35.000€ για ποσότητα μέχρι 150.000 τόνους ανά έτος και έχει λειτουργικά έξοδα ως επιχείρηση 30.000€ ανά έτος) δηλαδή να «μπαίνει μέσα» … υπολογίζονται 250.000€ ζημία (για 2 έτη και 500.000 τ. ) όταν μάλιστα η «ΔΕΠ ΟΤΑ» χρωστά στο Δημόσιο πάνω από 200.000€ (απλήρωτα τέλη και μισθώματα προηγούμενων ετών) ?
  • Ο ισχυρισμός του Δήμου/ ΔΕΠ ΟΤΑ (μέσω αλχημειών) ότι το κόστος για την ΤΕΡΝΑ είναι 2,33€ (0,13+εξόρυξη 0,70+φόρτωση 0,70+κοσκίνισμα 0,75) είναι σκεπτικό το πόσο στοιχίζει στην ΤΕΡΝΑ και όχι πόσο πωλείται από την εταιρεία /Λατομείο ... εκείνο που πρέπει να κατευθύνει τις αποφάσεις της είναι πόσα εισπράττει και όχι πόσο κοστίζει στην Εταιρεία πελάτη και αν τέλος πάντων ισχύει αυτό για την ΤΕΡΝΑ, γιατί δεν ισχύει και τοπικές Εργοληπτικές επιχειρήσεις ?
  • Γιατί υποθηκεύει και εξαντλεί το αποθεματικό/ντεπό αδρανών υλικών που είναι χρήσιμο εργαλείο για τον Δήμο (επίστρωση αγροτικών δρόμων, κλπ. ..) εξαντλώντας τα αποθέματα αδρανών υλικών του Λατομείου που υπολογίζονται στις 700-800.000 τόνους (σχετικό χάρτης παρατίθεται), παραχωρώντας 500.000 τ. στην ΤΕΡΝΑ και με δικαίωμα επέκτασης απόληψης επιπλέον αδρανών υλικών (Αρθρ. 2 της σύμβασης) , όταν η επέκταση του Λατομείου, είναι χρονοβόρα, γίνεται με διαγωνισμό εκ μέρους του Δημοσίου και με άλλους ενδιαφερόμενους εκτός του Δήμου Πύργου…(δηλαδή μπορεί να χαθεί το Λατομείο από την ΔΕΠ ΟΤΑ) ?
Γιατί και για πιο λόγο δεν προστατεύονται τα συμφέροντα του Δήμου Πύργου και της ΔΕΠ ΟΤΑ και τι κινεί την Δημοτική αρχή σε αυτήν την καταστροφική πορεία που όχι μόνο
  • απωλαίνει αποθέματα αδρανών υλικών για τις ανάγκες των χωριών/αγροτικών δρόμων,
  • υπόκειται σε ζημία υψηλή (άνω των 250.000€,
  • δρα μεροληπτικά και εχθρικά προς τις επιχειρήσεις του τόπου υπέρ μια μεγάλης εταιρείας, αλλά και
  • χάνει έσοδα (1.000.000€ περίπου) που θα μπορούσαν να εξυγιάνουν την επιχείρηση και να εξοφλήσει τις υποχρεώσει της προς τους εργαζόμενους..
και βέβαια το ερώτημα που πάνε τα απολεσθέντα 1.000.000€… και ποιός πληρώνει την ζημία των 250.000€ ?

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου