Παρασκευή 23 Ιουλίου 2021

Πύργος - Κατάκολο.. ο δρόμος με τα (πάρα) πολλά παγκάκια και καλαθάκια σκουπιδιών που αγνοεί τον Άγιο Ιωάννη, μια δαπανηρή προχειρότητα ..

 Πύργος - Κατάκολο.. ο δρόμος με τα (πάρα) πολλά παγκάκια και  καλαθάκια  σκουπιδιών που αγνοεί τον Άγιο Ιωάννη, μια δαπανηρή προχειρότητα ..


Η αναγκαιότητα συντήρησης του οδικού άξονα  Πύργος- Άγιο Ιωάννη – Κατάκολο, ήταν επιτακτική και έπρεπε να είχε στόχο, την βελτίωση του οδοστρώματος( ασφαλτοτάπητα) όπου υπήρχε ανάγκη, σήμανσης, την αποφασιστική βελτίωση του πεζόδρομου και ποδηλατοδρόμου, τον οδοφωτισμό του, την επέκταση πεζοδρομίων ( στο τμήμα Αγ. Ιωάννης-Κατάκολο)  και την πλήρη ανακατασκευή του τμήματος που διέρχεται εντός του οικισμού..

Το διαφαινόμενο ( και πιά ορατό) αποτέλεσμα δεν είναι ανάλογο των κοινωνικών αναγκαιοτήτων και καταδήλως  πρόκειται για επεμβάσεις  πρόχειρες, αντιλειτουργικές, αχρείαστες και ημιτελείς…


Οι δύο εργολαβίες που εκτελούνται με γενικό τίτλο «Βελτίωση προσβασιμότητας επαρχιακού δικτύου από Κατάκολο (διασταύρωση Αγίου Ανδρέα) έως την είσοδο του Πύργου

  • Α Υποέργο/εργολαβία): Τμήμα Α/ Υποέργο  Τμήμα Α Πύργος (σιδηροδρομική γραμμή)έως είσοδο Αγίου Ιωάννη, προϋπολογισμού 3.750.000  εκατ. ευρώ, επί μήκους 3.370 μέτρων (ήτοι κόστος 1097 € το μέτρο…!)
  • Β Υποέργο/εργολαβία): Τμήμα Β: «Άγιος Ιωάννης -Κατάκολο» (διασταύρωση Αγ. Ανδρέα), προϋπολογισμού 1.740.000 ευρώ, επί  μήκους 6.200 μέτρων, (ήτοι κόστος 280 € το μέτρο)

Όμως ..

Στο τμήμα «Πύργος- Άγιο Ιωάννης»

  • Στην ειδική ζώνη κίνησης πεζών(βάδισμα & τζόκινγκ)   παρεμβάλλονται δεκάδες παγκάκια (τσιμεντένια ! )  και  προβλέπονται να τοποθετηθούν 148,ήτοι ένα ανά 45 μέτρα( και στις δυο κατευθύνσεις 3.370Χ2/148 παγκάκια) … ίσως βέβαια να σκέφτηκαν να μετατρέψουν το βάδισμα και το τρέξιμο σε αγώνα μετ’ εμποδίων και ζικ ζακ .. ! Επιπλέον  154 παγκάκια χωρίς σκέπαστρα για να κάθεσαι μέσα στον ήλιο και την βροχή (τεράστια εξυπνάδα) …
  • Στην μονοδρομημένη λωρίδα ποδηλάτων παρεμβάλλονται οι ογκώδεις Στάσεις Λεωφορείων του ΚΤΕΛ…!! (μια παγκόσμια πρωτοτυπία…) και οι ποδηλάτες  είτε θα χρησιμοποιούν τον πεζόδρομο είτε θα φορτώνονται το ποδήλατο στους ώμους για να παρακάμπτουν το εμπόδιο των στάσεων…  ( πρόκειται περί μεγάλης ευφυΐας …)
  • Θα τοποθετηθούν ( ήδη έχουν αρχίσει ..)  154 (!!) κάδοι  μικροαπορριμμάτων (καλαθάκια σκουπιδιών) ήτοι ένας ανά 44 μέτρα που αφενός είναι πάρα πολλά (πάνω από 12 ώρες χρειάζεται για να αδειάσουν από την υπηρεσία καθαριότητας)  και άφτερου ιδιαιτέρως επικίνδυνοι σε περίπτωση ατυχήματος… εκτροπής  οχημάτων  και σύγκρουσης με αυτά  ένα δρόμο σχετικά μεγάλης ταχύτητας …
  • Η ποιότητα της ασφάλτου στον περιπατητικό πεζόδρομο και ποδηλατοδρόμο πολύ κακή και έχει με σαμαράκια και βυθίσματα ..παντού τσιμεντο

Λάθη επί λαθών που ουσιαστικά θα μετατρέψουν μια ποδηλατική και περιπατητική διαδρομή σε μη λειτουργική, αλλά και επικίνδυνη

Μια κατάσταση με δάσος από παγκάκια, καλαθάκια σκουπιδιών και στάσεις του ΚΤΕΛ που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν στις εξωτερικές πλευρές των πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων και να μην εμποδίζουν… Αλλά αυτό προϋποθέτει μυαλό, όχι αντιγραφή μελετών και να έχεις περπατήσει  τον δρόμο αυτό ή να έχεις κάνει ποδήλατο…

Στο τμήμα «Άγιος Ιωάννης –Κατάκολο»


  • Αποξηλώθηκε η άσφαλτος( φρεζάρισμα) και επιστρώθηκε  νέα ασφαλτικής στρώση κυκλοφορίας σε ένα δρόμο που δεν είχε κανένα πρόβλημα …

Βέβαια οι προβλεπόμενες επεμβάσεις στους κόμβους, στη γέφυρα Σκουροχωρίου, η σήμανση, ο οδοφωτισμός   και η διαμόρφωση των πεζοδρομίων ήταν απαραίτητη !

Τμήμα δρόμου εντός του Οικισμού του Αγίου Ιωάννη

  • Ενώ υπάρχουν σοβαρές επεμβάσεις στα τμήματα  «Πύργος- Άγιο Ιωάννης»  και  «Άγιος Ιωάννης –Κατάκολο» εντός του οικισμού δεν υπάρχει καμία επέμβαση !


Εκτός του του έργου εντός του Αγ. Ιωάννη σε μήκος 250 μέτρων που κατασκευάστηκε προ  10ετίας περίπου  ( διαπλάτυνση, πεζοδρόμια, απορροή όμβριων υδάτων κλπ.) και απομένει μόνο ο φωτισμός(υπάρχουν οι υποδομές/αγκύρια)  που είναι απαραίτητος , μένει και θα παραμείνει  ακατασκεύαστος ο  δρόμος Α.  Είσοδος Αγ. Ιωάννη μήκους 170 μέτρων  και  Β. Έξοδος Αγ. Ιωάννη μήκους 650 μέτρων 

Ναι ! Ανακατασκευάζουν και συντηρούν το δρόμο Πύργο Κατάκολο μήκους  9.570 μέτρων και αφήνουν στην  μέση του δρόμου, στο οικισμό 820 μέτρα χωρίς καμία παρέμβαση, σε ένα τμήμα μάλιστα που έχουν συντελεστεί οι  απαλλοτριώσεις…

Σε ένα τμήμα που ο δρόμος έχει βυθίσματα και εκτεταμένες φθορές, η σήμανση  είναι


ανεπαρκής και έχει ελάχιστο φωτισμό …  

Η αβελτηρία αυτή της μη ανακατασκευής (διαπλάτυνσης, πεζοδρόμια, απορροή όμβριων υδάτων κλπ.) εντός  του Αγίου Ιωάννη εκτός από προσβλητική για του κάτοικους της κοινότητας, είναι υποτιμητικό διότι  θα αποκτούσε άλλη εικόνα ο οικισμός, αλλά είναι και επικίνδυνη διότι δημιουργείται η συνθήκη «λαιμός της μποτίλιας/φιάλης» όταν από δρόμους ταχείας κυκλοφορίας , 13,50 μέτρων ( Κατάκολο - Αγ.  Ιωάννης) και  11 μέτρων ( Πύργος- Άγιο Ιωάννης) εισέρχεται σε ένα δρόμο 5-6 μέτρων ( και άνευ πεζοδρομίων) με μεγάλές ταχύτητες τα οχήματα και με προφανή το κίνδυνο για ατυχήματα…


  • Παρεμπιπτόντως εκείνο το φανάρι (φωτεινός σηματοδότης) εντός του οικισμού ( στο ύψος του  αρτοποιείου) που παραμένει χαλασμένο και κρεμασμένο επί πολύ καιρό δεν πρέπει να επισκευαστεί ? Αν συμβεί ατύχημα … ?   

Ένας δρόμος που απαιτείται να κατασκευαστεί  … Οι εκπτώσεις που δόθηκαν για τα δυο τμήματα υπερεπαρκούν για την αντιμετώπιση αυτής της απρονοησίας …. Αρκεί η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας το κατανοήσει και ο Δήμος Πύργου πιέσει … ( μπορούν, Θέλουν ???)

Υ.Γ. :

  • Στα αστροπελέκια της Περιφέρειας ( Περιφερειάρχης & Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας ) όταν πήγαιναν για φωτογράφηση στο δρόμο «Πύργος-Κατάκολο» καλό θα ήταν πρόσεχαν τι κατασκευάζεται και τι δεν κατασκευάζεται έτσι για να δικαιολογούν την πρόφαση που επικαλούνται για τις πόζες , αυτής της αυτοψίας …  (εκτός και αν δε κατάλαβαν, όποτε … άστα/ους να πάνε …)
  • Οι της Δημοτικής Αρχής κάθε μέρα διέρχονται από αυτό τον δρόμο, δεν τα βλέπουν ? Αν τα βλέπουν τι κάνουν ?












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου