Δευτέρα 30 Μαΐου 2022

...η «Πατρών-Πύργου» από καρμανιόλα ..εξελίσσεται σε θανατηφόρα παγίδα...

 ...η «Πατρών-Πύργου» από καρμανιόλα ..εξελίσσεται σε θανατηφόρα παγίδα...

Η υπάρχουσα Εθνική (…) Οδός (…) «Πατρών-Πύργου» είναι αθλία, επικίνδυνη και θανατηφόρα και η οποία όμως θα χρησιμοποιείται για πολλά χρόνια ακόμα και όταν ολοκληρωθεί (…όταν και εάν) η «Ολυμπία οδός», διότι θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των εντός της Ηλείας μετακινήσεων

  • και ως εκ τούτου το έργο συντήρησης του ήταν/είναι απαραίτητο και θετικό που υλοποιείται (αν και με μεγάλη καθυστέρηση…είχε αναγγελθεί πριν δύο χρόνια- Μάιος 2020) οι «Επείγουσες Παρεμβάσεις Αναβάθμισης Οδικής Ασφάλειας στην Εθνική Οδό Πατρών-Πύργου» σε μήκος 80 χλμ. (Μιντιλόγλι Πατρών -Πύργος), με προϋπολογισμό 30 εκ. €
…όμως το αποτέλεσμα είναι ότι η «Πατρών-Πύργου» από καρμανιόλα εξελίσσεται σε θανατηφόρα παγίδα...και θα έχουμε τραγωδίες ...
Με παρεμβάσεις που υλοποιούνται «Πατρών-Πύργου» θα καταστεί ακόμη πιο επικίνδυνη, μη λειτουργική και μη διευκολυντική, εχθρική και αποτρεπτική για τους επισκέπτες, θα «προτρέπει» στο μη νόμιμο, χρονοβόρα στην διέλευσή της …βασανιστήριο … διότι συνδυασμός της (απαράδεκτης) διαγράμμισης, οι χιλιάδες κορίνες, ο περιορισμός του εύρους του δρόμου θα έχει σαν αποτέλεσμα να…:
  • Υπάρχει πολύ μεγάλο στένεμα του δρόμου που σε συνδυασμό με τις κορίνες (σταθερό/βιδωμένο πλαστικό κολωνάκι δρόμου), την απαγορευτική διαγράμμιση, την τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος 45 χλμ και στις δύο κατευθύνσεις και την γνωστή βλάστηση η «Πατρών-Πύργου» μετατρέπεται σε …βοηθητικό με μια λωρίδα κυκλοφορίας(ανά κατεύθυνση) και τα οχήματα θα πηγαίνουν σημειωτόν και σε φάλαγγα ….
  • Τα οχήματα και οδηγοί θα είναι σε εφ’ ενός ζυγού πορεία, με αποτέλεσμα τις μεγάλες χρονικής διάρκειας καθυστερήσεις και αν βρεθεί προπορευόμενο γεωργικό μηχάνημα(τρακτέρ με ντομάτες, καρπούζια κλπ….), φορτηγό, κάποιος οδηγός να καθυστερεί και η διαδρομή θα μετατραπεί σε μαρτύριο και «σπάσιμο νεύρων..»… και φανταστείτε να υπάρχουν εκατοντάδες οχήματα από το ferry boat Ζακύνθου και Κεφαλονιάς …φρίκη…
  • Ωθεί οδηγούς να παρανομούν με προσπεράσεις (επικίνδυνες ..) και με την Τροχαία να καραδοκεί για κλήσεις και….
  • Καθίστανται αδύνατη η προσπέραση, όταν είναι απαραίτητο , όπως, στις επείγουσες μεταφορές ασθενών από ασθενοφόρα, στάση των λεωφορείων του ΚΤΕΛ κλπ.
  • Είναι αδύνατη η στάθμευση είτε για αναγκαστικούς λόγους είτε λόγω βλάβης (πως θα επιληφθεί η Οδική βοήθεια…?) και αν συμβεί θα φρακάρει το όλο σύστημα … μποτιλιάρισμα….
  • Οι αποστάσεις των οχημάτων θα είναι κοντινές , δεν θα υπάρχει ορατότητα και ένα φρενάρισμα (από φόβο, από αμέλεια κλπ.) θα υπάρξουν καραμπόλες… και ατυχήματα…
  • Η κίνηση επί του… μονοπατιού «Πατρών-Πύργου» θα είναι επικίνδυνη εγγύς στις η εξόδους - εισόδους των αγροτικών δρόμων που βρίσκεται κατά μήκος του και πιθανή( και πολύ συχνή..) έξοδος οχημάτων από αυτές θα προκαλέσει πολλά ατυχήματα …
Σκέφτηκαν οι ανοητοπράκτες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ( που δικός της είναι ο δρόμος) και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (που εκτελεί το έργο) να μεταφέρουν στους οδηγούς την ευθύνη (πήγαινε σαν χελώνα, πάρε μερικά χάπια να μην νευριάζεις, κάνε υπομονή, να είσαι στην τσίτα για καραμπόλες, φρεναρίσματα και εξόδους από τις εκατοντάδες διασταυρώσεις κοκ. …)
Και έτσι
  • Αντί να περιορίσουν την επικινδυνότητα την αύξησαν στο επίπεδο των πολλών τροχαίων και δυστυχημάτων
  • Αντί να διαπλατύνουν την «Πατρών-Πύργου», περιόρισαν το ωφέλιμο πλάτος του δρόμου
  • Αντί να διευκολύνου την οδήγηση, την μετατρέπουν σε θρίλερ…
Πρόκειται για μια καλοστημένη κοροϊδία των Ηλείων διότι αφενός η συντήρηση του δρόμου (που ως εξέλιξη είναι σωστή ) δεν αντιμετωπίζει τις θανατηφόρες αιτίες της καρμανιόλας με ανεπαρκή μερεμέτια και αφετέρου είναι «κολοβή», αβέβαιη και επισφαλής αλλά και κοστοβόρα ….
Μεγάλο και αναποτελεσματικό κόστος
  • Μεγάλες δαπάνες αναποτελεσματικές με κόστος ανά χιλιόμετρο 375.000 €/km (συντήρηση στον υφιστάμενο οδικό άξονα «Πατρών-Πύργου» μήκους 80 χλμ., με προϋπολογισμό 30 εκ. = 375.000 €/χιλ)
Προβλέπει λαθεμένες επιλογές
  • τον «Διαχωρισμό κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα κολωνάκια σήμανσης» δηλαδή της αναποτελεσματικής( όπου έχουν τοποθετηθεί) τοποθέτησης πλαστικών κορινών !!!!) που περισσότερα προβλήματα θα δημιουργήσουν παρά θα επιλύσουν …( ήδη κάποιοι τα ξηλώνουν….)
  • την κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών που όπου έχουν κατασκευαστεί μένουν αχρησιμοποίητες… ( η διάβαση στο είσοδο του Πύργου-στον ΟΑΕΔ- κατεδαφίστηκε και αυτή των Λεχαινών μένει αχρησιμοποίητη)
Δεν αντιμετωπίζει τα κύρια προβλήματα των τροχαίων δυστυχημάτων που είναι
  • Η κατασκευή ανισόπεδων κόμβων τουλάχιστον εγγύς των μεγάλων αστικών κέντρων της Ηλείας ( είσοδοι Πύργου, διασταύρωση Παπακασελά Αμαλιάδα, είσοδοι Γαστούνης , Ανδραβίδα, Λεχαινά, Βάρδα , Μανωλάδα) όπου γίνονται και τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία,
  • Κατασκευή τσιμεντένιων διαχωριστικά στηθαίων ( τα τροχαία με νεκρούς ήταν συνέπεια μετωπικών συγκρούσεων και άρα αν υπήρχαν τσιμεντένια διαχωριστικά στηθαία δεν είχαμε μετωπικές ,άρα και ούτε νεκρούς ..)
  • Το κλείσιμο όλων των κάθετων διόδων, κλείσιμο απολύτως της Εθνικής οδού.
  • Η βελτίωση των παράπλευρων δρόμων
  • Τοποθέτηση νέοι τύπου φωτεινοί σηματοδότες led των 25cm σε όλες διασταυρώσεις ( και ιδιαίτερα στον Πύργο, Λαστέικα, Φιλοθέη και Αγ. Γεωργίου ..
… και όπως πάντα ..ο θεός βοηθός…
Υ.Γ
… και στον δρόμο Πύργου-Κυπαρισσίας ανάλογα εξελίσσεται η συντήρηση του ( αυτή που μία σταματά και μία ξεκινά..) … με χωρίς κορίνες …
Σημείωση :
Ευχαριστώ τους φίλους Γ.Λ., Ν.Β., Κ.Τ., Α.Τ. και Π.Ρ. για τις φωτογραφίες αλλά και τις παρατηρήσεις τους










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου