Κυριακή 22 Μαΐου 2022

Φυσικό Αέριο στην Ηλεία…. μα φυσικά μια light κοροϊδία ….

 Φυσικό Αέριο στην Ηλεία…. μα φυσικά μια light κοροϊδία ….


Σε μια προεκλογική παράτα της Περιφέρειας και Κυβέρνησης μαζεύτηκαν στην Πάτρα, οι λόγοι ήταν πανηγυρικοί, είπαν ότι «Η Δυτική Ελλάδα βγαίνει από την ενεργειακή απομόνωση» και για «Μία μέρα νέας ελπίδας» (τάδε έφη Ν. Φαρμάκης Περιφερειάρχης), «οι επιχειρήσεις της Δυτικής Ελλάδας θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα» (Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κ. Σκρέκας), «Με το εμβληματικό αυτό έργο, χιλιάδες νοικοκυριά και επιχειρήσεις στην Πάτρα, το Αγρίνιο και τον Πύργο θα αποκτήσουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο, ενώ θα κινητοποιηθούν μεγάλες επενδύσεις που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και τη μείωση της ανεργίας με τη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας».»( διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΔΑ, Μ. Τσάκας)
Μεγαλοστομίες, φανφαρονισμοί και αναλήθειες δεν μπορούν να κρύψουν την πραγματικότητα 
Κάθε βήμα που απομακρύνει το diesel από την Θέρμανση και την παραγωγική διαδικασία και ούτως η χρήση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου/ Υ.Φ.Α. /LNG είναι θετικό τόσο λόγω του κόστους (αν και οι τελευταίες εξελίξεις των υψηλότατων ανατιμήσεων στο Φυσικό Αέριο θέτουν εν αμφιβόλω αυτό το επιχείρημα) αλλά και την μικρότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση (που υπάρχει όμως… η καύση του φυσικού αερίου παράγει ποσότητες ρύπων π.χ. διοξειδίου του άνθρακος)
Θετικό, αλλά πολύ μικρό βήμα, ελάχιστο όμως για την Ηλεία διότι

  • αφορά ένα πολύ μικρό δίκτυο στην πόλη του Πύργου (όλη η υπόλοιπη Ηλεία εξαιρείται)
  • έχει άνιση κατανομή σε επίπεδο Περιφέρειας( ο Πύργος έχει το 6,6 % των χρηστών, το 7,7 % του μήκους των αγωγών και το 6,5 % του προυπολογισμού…)
  • σε σχέση με τον Πύργο, η Πάτρα έχει 10πλάσιους χρήστες, 8πλάσιο μήκος αγωγού και 10πλάσιο προϋπολογισμό και το Αγρίνιο 7πλάσιους χρήστες, 5πλάσιο μήκος αγωγού και προϋπολογισμό (και που για

    αυτές τις πόλεις λίγες είναι)
  • η κατανομή χρηστών, μήκος αγωγών και Προϋπολογισμού δείχνει τη τεράστια ετεροβαρότητα σε επίπεδο νομών της Περιφέρειας και σε βάρος της Ηλείας…(όπως πάντα)
  • δεν πρόκειται για αγωγούς συνδεδεμένους με το Εθνικό Δίκτυο Φυσικού Αερίου/ ΕΣΦΑ αλλά για τοπικό δίκτυο τροφοδοτούμενο από δεξαμενές (…κάτι σε υπερμεγέθεις φιάλες …υγραερίου..) που θα εφοδιάζονται με φορτηγά βυτία.. με ΥΦΑ/LNG) από τις δεξαμενές αποθήκευσης της Ρεβυθούσας
  • η σύνδεση της Ηλείας με το Εθνικό Δίκτυο Φυσικού Αερίου με βρίσκεται εκτός οιοδήποτε σχεδιασμού έως το 2030 όπως προκύπτει από το Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΕΣΦΑ για την περίοδο 2021-2030, ενώ οι αγωγοί που θα κατασκευαστούν καταλήγουν εγγύτατα σε αυτήν( Βιομηχανική Ζώνη Πατρών και Μεγαλόπολη) και μάλιστα την παρακάμπτουν…
ΧΡΗΣΤΕΣ
Συνολικά για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας/ΠΔΕ προβλέπονται 9.178 συνδέσεις οικιακών χρηστών και 484 εμπορικών και βιομηχανικών χρηστών που κατανέμονται…
  • Πάτρα: Προβλέπεται η σύνδεση 5.747 οικιακών χρηστών/ το 62,7 % της ΠΔΕ & 178 εμπορικών και 20 βιομηχανικών χρηστών /το 40,9 % της ΠΔΕ
  • Αγρίνιο: Προβλέπεται η σύνδεση 2.824 οικιακών χρηστών/30,7 % της ΠΔΕ και επίσης 22 εμπορικών και 3 βιομηχανικών χρηστών/το 45,6 % της ΠΔΕ
  • Πύργος: Προβλέπεται η σύνδεση 607 οικιακών χρηστών/6,6 % της ΠΔΕ και 51 εμπορικών χρηστών/10,5 % της ΠΔΕ… (κανένας βιομηχανικός χρήστης..)
ΜΗΚΟΣ ΑΓΩΓΩΝ
Συνολικά για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προβλέπονται συνολικό μήκος Αγωγών 208 χιλιομέτρων
  • Πάτρα: 120 km αγωγών ή το 57,7 %
  • Αγρίνιο: 72 km αγωγών ή το 34,6 %
  • Πύργος:16 km αγωγών ή το 7,7 %
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Συνολικά για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας που αφορά το τμήμα των αγωγών και της δεξαμενής το έργο έχει προϋπολογισμό 37.650.000€ ( συνολικός προϋπολογισμός 42.300.000 €
  • Πάτρα: 24.184.000€ ή το 64,2 % του συνολικού
  • Αγρίνιο:11.016.000€ ή το 29,3 % του συνολικού
  • Πύργος: 2.450.000€ ή το 6,5 % του συνολικού
Επιπλέον τίθενται ερωτήματα και υπογραμμίζονται οι εξής παραλήψεις και ανεπάρκειες
  • Ηλεία: Γιατί εξαιρείται η υπόλοιπη Ηλεία, μεγάλα πληθυσμιακά κέντρα και δυναμικές επιχειρήσεις που χρειάζονται φθηνή ενέργεια (αγροτικές Βιομηχανίες, Θερμοκηπιακές καλλιέργειες κλπ)
  • Πύργος: Γιατί έγινε αποδεκτή αυτή ετεροβαρής κατανομή, γιατί επιλέχθηκε αυτή η διαδρομή όδευσης του δικτύου εντός του Πύργου ( επισυνάπτεται χάρτη με την όδευση -πράσινες γραμμές- που υπάρχει στην διαγωνιστική προκήρυξη),γιατί εξαιρείται το σύνολο της πόλης, γιατί εξαιρούνται δυναμικά οικονομικά τμήματα (επιχειρήσεις) –που έτσι θα υπάρξει αθέμιτος ανταγωνισμός (μικρότερο λειτουργικό κόστος), με ποια κριτήρια επιλέχτηκε αυτή η διαδρομή του δίκτυο?, γιατί επιλέχθηκε ο σταθμός LNG1 (δεξαμενές ) και ο σταθμός αεριοποίησης να κατασκευαστούν στην περιοχή του Κολιρίου (με εναλλακτική αυτή εγγύς του Νοσοκομείου Πύργου),με τίνος απόφαση και γιατί έγινε από αποδεκτό από την Δημοτική αρχή Πύργου ? …ο δήμαρχος Πύργου πήγε και καμάρωνε στην προεκλογική παράτα και δεν διαμαρτυρήθηκε καθόλου (πράγμα που αποδεικνύει συνενοχή..)
Η ΗΛΕΙΑ ΕΚΤΟΣ ΔΙΚΤΥΩΝ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ
Στη πανηγυράκι που στήθηκε στην Πάτρα αποκρύφτηκε μέσα από χαμογέλα (παρουσία των κομπάρσων, δημάρχου Πύργου Τ. Αντωνακόπουλου και αντιπεριφερειαρχών Ηλείας)ότι η σύνδεση της Ηλείας με βάση τους κυβερνητικού σχεδιασμούς (Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) για την περίοδο 2021-2030./ Αριθμ. απόφ. 116/2021/ ΦΕΚ 8/4/ 2021/Β/ 1392) είναι εκτός για την επόμενη 10ετία ….! Και ότι και αυτό της Περιφέρειας προ την Πάτρα είναι εν κινδύνω…
Μάλιστα ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκη ψέλλισε κάτι υποσχέσεις λέγοντας «θα στηθεί αργότερα ένα πολύ πιο εκτεταμένο δίκτυο ροής φυσικού αερίου, που δε θα φτάνει πλέον με βυτιοφόρα σε δεξαμενές, αλλά μέσω αγωγού» ενώ ο Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κ. Σκρέκας, ο Δ/Σ και ο πρόεδρος της της ΔΕΔΑ Μ. Τσάκας και Β.Κοτρώνης δεν είπαν τίποτα…
Στο το νέο δεκαετές σχέδιο Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2030, που ανακοίνωσε ο ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου) στο οποίο συμπεριλαμβάνονται τα νέα έργα επέκτασης του ΕΣΦΑ (Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου) η Ηλεία μένει εκτός, το δίκτυο θα σταματά στην Πάτρα …
  • Προβλέπεται επέκταση σε Αχαΐα έως το 2026 και το Δίκτυο του φυσικού Αέριο θα φτάσει στην Αχαΐα και μάλιστα εγγύς της Ηλείας στα 23 χιλιόμετρα από τα σύνορα της αφού προβλέπεται να συνδεθεί και η Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙ.ΠΕ) Πατρών.
  • Το Δίκτυο του Φυσικού Αέριου έως το 2023 προβλέπεται να επεκταθεί σε Κορινθία, την Αργολίδα και την Αρκαδία και την Μεσσηνία μετά από έμβαση του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου και στην Μεγαλόπολη 15 χιλιόμετρα απόσταση από ανατολικά σύνορα της Ηλείας.. με την πιο λογική εξέλιξη να πρέπει να είναι να συνδεθεί η Ηλεία από την Μεγαλόπολη Αρκαδίας που ήδη υπάρχει ως κατάληξη το Εθνικό Δίκτυο Φυσικού Αερίου (αλλά αυτό χρειάζεται να ζητηθεί… και να απαιτηθεί..
Μάλιστα στο σχεδιασμό του ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου) όπως φαίνεται στον αναρτημένο χάρτη (https://www.desfa.gr/national-natural-gas.../transmission ) η Ηλεία παρακάμπτεται προκλητικά αφού προβλέπει την όδευση του δικτύου από τα ορεινά της Ηλείας και όχι από τα πεδινά …
Τα μεγάλα λόγια για το Φυσικό Αέριο στην Ηλεία αποδέχτηκαν, ψεύτικα και απόλυτος εμπαιγμός για τους Ηλείους ένα ακόμη μνημείο ανικανότητας του τοπικού πολιτικού συστήματος και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας .
Πόσοι(Κυβερνήσεις, βουλευτές, Περιφερειάρχες, Δήμαρχοι κλπ.) και πόσες φορές ( από το 2012..) υποσχέθηκαν και εξήγγειλαν την έλευση του δικτύου του Φυσικού Αερίου στη Ηλεία, αλλά και αυτό είχε την κατάληξη του Σιδηρόδρομου, του Αεροδρομίου, των ΑΕΙ, κλπ. …
Οι Ηλείοι πρέπει να απαιτήσουν ισότιμη αντιμετώπιση , επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου σε όλο το μήκος της , εκτεταμένα δίκτυα στις πόλεις του νομού, στις αγροτικές επιχειρήσεις και της μεταποίησης, και αποτροπή αποθήκευσης/δεξαμενές που είναι και επικίνδυνες.























 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου