Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2022

Η Ε.Ο. «Πύργου-Τρίπολης» μια ιστορία διαχρονικής κοροϊδίας και εχθρικής στάσης της Περιφέρειας

 Η Ε.Ο. «Πύργου-Τρίπολης» μια ιστορία διαχρονικής κοροϊδίας και εχθρικής στάσης της Περιφέρειας

Η Ε.Ο. Πύργου (Αρχ. Ολυμπίας- Βυτίνας )-Τρίπολης (Εθνική Οδός GR-EO-74) επανήλθε στην επικαιρότητα όταν τα μέλη της Επιτροπής Διεκδίκησης Ολοκλήρωσης (αποτελούμενη μόνο από Αρκάδες …) της Εθνικής Οδού Τρίπολης – Βυτίνας – Αρχαίας Ολυμπία συναντήθηκαν με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή στις 31 Οκτωβρίου.

Η Ε.Ο. Πύργου (Αρχ. Ολυμπίας- Βυτίνας )-Τρίπολης … που έχει ξεκινήσει ως έργο πριν 40 χρόνια και έχει σταματήσει κάπου στα Λαγκάδια, στο Σταυροδρόμι .. (από την πλευρά της Αρκαδίας) και στην Λινάρια (από πλευράς Ηλείας)…ένα έργο βάσανο, πρωταθλητής καθυστερήσεων, μνημείο συνεχούς εμπαιγμού Ηλείων και Αρκάδων (..και όλης της Πελοποννήσου), χαρακτηριστικό δείγμα της ανεπάρκειας του Ηλειακού πολιτικού συστήματος, απόδειξη της εχθρικής στάσης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και κατάδειξη της αφωνίας και απραξίας της Ηλείας.
Η συνάντηση με τον Υπουργό πραγματοποιήθηκε από Αρκάδες και Ηλείοι (ενδιαφέρει άμεσα τον Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας και Πύργου) και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (Π.Δ.Ε.) απουσίαζαν …
  • Η Π.Δ.Ε. (νυν και προηγούμενη) όμηρος του αχαϊκού λόμπι, όχι μόνο απουσίαζε, αλλά γενικώς δεν έχει πράξει τίποτα, δεν έχει διαθέσει ούτε ένα ευρώ, δεν το έχει προτείνει το έργο σε κανένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα (ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης κλπ.), δεν χρηματοδοτήσει κανένα έργο και μελέτη και ούτε καν δεν έχει αξιωθεί να ολοκληρώσει το ημιτελές τμήμα «Λιναριά – Λούβρο» 3,7 χιλ.
  • Οι δήμοι Αρχαίας Ολυμπίας και Πύργου που αυτός οδικός άξονας τους ενδιαφέρει άμεσα (που είναι και μέρος της ονομασίας της «Ε.Ο. Πύργου-Αρχ. Ολυμπίας- Τρίπολης) ουδέν έχουν πράξει και εξαντλούνται σε δηλώσεις «λαϊκής» κατανάλωσης στον τοπικό τύπο για το φαίνεσθαι και δεν έχουν ενώσει τις δυνάμεις να αγωνισθούν και να απαιτήσουν… Αυτό βέβαια ισχύει και για τους άλλους Δήμους και φορείς της Ηλείας…
Μόνιμα και σταθερά η παρούσα κυβέρνηση όταν ανακινείται το θέμα (κυρίως από τους Αρκάδες και την Περιφέρεια Πελοποννήσου επαναλαμβάνει το γνωστό για
  • «εκπόνηση των συμπληρωματικών γεωτεχνικών ερευνών που απαιτούνται και αφετέρου τον επανέλεγχο και τη συμπλήρωση του συνόλου των μελετών»
  • και αυτό μόνο για το τμήμα της «παράκαμψης Λαγκαδίων -20χλμ» ώστε να ωριμάσει η δημοπράτηση αυτού του τμήματος ,
αυτό είπε στην συνάντηση με τους Αρκάδες κάτι ανάλογο είχε αναφέρει τον Μάιο του 2022 την Βουλή απατώντας σε ερώτηση Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, το ίδιο είχε αναφέρει το Νοέμβριο του 2020 απατώντας σε ερώτηση Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ…συνεχώς το ίδιο παραμύθι των μελετών..
Στην προσπάθεια τινών να προβληθεί ένα άλλος στόχος για να χαθούν οι ευθύνες για τις καθυστερήσεις δεκάδων ετών στην Ε.Ο. «Πύργου-Τρίπολης», προβάλλεται κατά καιρούς, αυτός της οδού «Αρχαία Ολυμπία- Μεγαλόπολη» και που μόνο που υπάρχει είναι μία αναγνωριστική μελέτη .. που εκτιμά με μέτριους υπολογισμούς το κόστος τα 600.000.000 ευρώ … (μιας σωστή επιλογή αυτή ο οδικός άξονα Πύργος-Αρχ. Ολυμπία-Λούβρο-Μεγαλόπολη –Τρίπολη (χάραξη μέσω Καρύταινας-Ανδρίτσαινας) που συντομεύει κατά 30 χιλιόμετρα την διαδρομή Ηλείας-Αρκαδίας, αλλά προς το παρόν ανέφικτος

Η Ε.Ο. Πύργου (Αρχ. Ολυμπίας- Βυτίνας )-Τρίπολης (Εθνική Οδός GR-EO-74) που πρέπει να ολοκληρωθεί είναι ένας οδικός άξονας που (θα) είναι η οριζόντια οδική σύνδεση της Ηλείας με την Αρκαδία-Τρίπολη και την ανατολική Πελοπόννησο, η ενοποίησης της όλης Πελοποννήσου,
  • χαράχθηκε 1936 (86 χρόνια πριν),
  • ξεκίνησε το 1980 (42 χρόνια πριν) και
  • σταμάτησε το 2002 (20 χρόνια πριν) με συντελεσθείσες διπαλατύνσεις σε τμήματα του(Πάτρα-Πύργος, Λαγκάδια-Τρίπολη και τις παρακάμψεις της Βυτίνας και της Αρχαίας Ολυμπίας και
  • το τμήμα «Λιναριά – Λούβρο» (τεχνικό έργο ολοκληρωμένο κατά 80%) που παραμένει "μισοτελειωμένη η κατασκευή του, μήκους 3,7 χιλιομέτρων, περιμένοντας για 20 χρόνια (από το 2002) να ασφαλτοστρωθεί (το τελικό στρώμα..)
  • απομένει ανολοκλήρωτο ένα τμήμα μήκους 51,1 χιλ. και αυτό είναι το τμήμα «Τέλος Παράκαμψης Αρχαίας Ολυμπίας» έως και το «Τέλος της παράκαμψης Λαγκαδίων» δηλαδή τα έργο/υποτμήματα «Παράκαμψη Λαγκαδίων», «Λούβρο-Τριποταμιά-Κόμβος Ηραίας» το οποίο είναι και αυτό ένα έργο 116 εκατομμυρίων με ΦΠΑ και «Παράκαμψης Σταυροδρομίου»
  • το τμήμα «Πύργος Αρχαία Ολυμπία» διαπλατύνθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1980, και πέρα από κάποιες σημειακές βελτιώσεις παραμένει ο ίδιος 35 χρόνια (τώρα πιά προβληματικός και επικίνδυνος), χρειάζεται(απαιτείται !) η ανακατασκευή του και η σύνδεση με την «Ολυμπία Οδό», που ούτε «Ολυμπία» είναι, σταματά, πριν από τον Πύργο (5 χιλ.), έχει κοπεί το τμήμα «Πύργος-Παράκαμψη Πύργου-Κόμβος Αρχαίας Ολυμπίας» και το τμήμα «Κόμβος Αρχαίας Ολυμπίας -Γέφυρα Αλφειού»
O«Οδικός άξονας Τρίπολη – Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία-Πύργος» που αποτελεί μια διαχρονική και διακομματική ιστορία κοροϊδίας, ανεπάρκειας και υστεροβουλιών, πρέπει να κατασκευαστεί !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου