Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023

Ηλεία …Τουρισμός σε πτώση, μείωση Κρουαζιέρας, μείωση Αφίξεων…

 Ηλεία …Τουρισμός σε πτώση, μείωση Κρουαζιέρας, μείωση Αφίξεων…

  • Ανεπαρκείς μεταφορικές Υποδομές, Αεροδρόμιο, κοροϊδία του Επιταλίου και των Υδατοδρομίων, Λιμάνι Κατακόλου, ανεπαρκέστατο πολιτικό προσωπικό, νηπιώδης η διαφημιστική προβολή
Η Οικονομία, η Ανάπτυξη και η Πολιτική Διαχείριση της Ηλείας είναι (δυστυχώς) στα χέρια ανεπαρκών (η ηπιότερα των χαρακτηρισμών..), παρασέρνουν τον τόπο στην οπισθοδρόμηση, τον μαραζώνουν, παρ’ όλες τις τεράστιες δυνατότητες που έχει..
Χαρακτηριστικό δείγμα ο Τουρισμός που μαζί με τον Πρωτογενή Τομέα αποτελούν (δύναται..) την προωθητική δύναμη οικονομικής ανάπτυξης της, αλλά φευ ! …
Δόθηκαν στην δημοσιότητα από το ΙΝΣΕΤΕ (Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ/ Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων) τα τουριστικά μεγέθη του 2022 και την πορεία ανάκαμψης της τουριστικής δραστηριότητας καταγράφει η «Ειδική Έκδοση - Απολογισμός 2022» και υπάρχουν δύο πολύ ενδιαφέροντα απολογιστικά μεγέθη που αφορούν την Ηλεία, αυτά της Κρουαζιέρας και της Αεροπορικές Αφίξεις στο Αεροδρόμιο του Άραξου..
Τεράστια πτώση στις αφίξεις Κρουαζιέρας (επιβάτες και πλοία) στο Κατάκολο που από τρίτο Λιμάνι το 2011, πέμπτο το 2019, κατέληξε έβδομο το 2022 με απώλειες 70% σε σχέση με το 2012 και 40% σε σχέση με το 2019 ,
Τελευταίο, 19ο σε κίνηση Αεροδρόμιο πανελλαδικά (από τα 20 σημαντικά) ο Άραξος χαρακτηριστικό της ελκυστικότητας τα περιοχής .. ελάχιστα συμβάλει στην τουριστική κίνηση της Ηλείας
ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ- ΚΑΤΑΚΟΛΟ
  • Το 2011 είχε 429 Κρουαζιερόπλοια και 819.943επιβάτες, το 17 % της Ελλάδας
  • Το 2019 είχε 199 Κρουαζιερόπλοια και 413.716επιβάτες, το 7,4 % της Ελλάδας
  • Το 2022 είχε 198 Κρουαζιερόπλοια και 250.793επιβάτες, το 15,5 % της Ελλάδας
  • Η Ηλεία χάνει ραγδαία μερίδιο στη Κρουαζιέρα, μειώνονται οι οικονομικές εισροές
Η αποτυχία είναι καταφανής και κόλαφος για την Δημοτική αρχή του Πύργου και βεβαίως τα ψευδοεπιχειρήματα περί επιδημίας covid19 δεν στέκουν διότι δεν εξηγούν πως άλλα λιμάνια κρουαζιέρας βελτιώνουν την θέση του, αυξάνουν την επισκεψιμότητα τους, ενώ αντίθετα οπισθοδρομεί το Κατάκολο

 ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ -ΑΡΑΞΟΣ

Το Αεροδρόμιο του Αράξου (που η επιβατική κίνηση του κατά υπέρ του 80% οδεύει στην Ηλεία)
  • Το 2019 είχε 84.454 αφίξεις ή το 0,4 % των πανελλαδικών
  • Το 2021 είχε 34.045 αφίξεις ή το 0,3 % των πανελλαδικών
  • Το 2022 είχε 49.457 αφίξεις ή το 0,2 % των πανελλαδικών
..όταν μάλιστα το 2022. η Ζάκυνθος είχε 902.594 αφίξεις ( 4,2 % των πανελλαδικών), η Κεφαλλονιά 352.875 είχε αφίξεις(1,6 % των πανελλαδικών), η Καλαμάτα είχε 160.060 αφίξεις ( 0,8 % των πανελλαδικών), το Άκτιο (Αιτωλοακαρνανία) είχε 372.103 αφίξεις(1,7 % των πανελλαδικών)…
  • Οι συγκρίσεις με τις αφίξεις άλλων ( και των όμορων) νομών αλλά και στο ποσοστό στο πανελλαδικό μερίδιο αφίξεων είναι κόλαφος για το πολιτικό σύστημα της Ηλείας και της Περιφέρειας…

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ- ΗΛΕΙΑ
Δεν είναι μόνο η αδυναμία προσέλκυσης τουριστών αλλά και η έλλειψη αεροδρόμιο Διεθνούς αεροδρομίου στην Ηλεία όταν
  • έχουν Αεροδρόμιο όλοι οι νομοί της Περιφέρειας και οι όμοροι, Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία, Μεσσηνία, Ζάκυνθος, Κεφαλλονιά και μόνο η Ηλεία δεν έχει (κάτι σαν το «γύρω-γύρω όλοι στη μέση κορόιδο»)
  • ο Άραξος δεν είναι επαρκής, διότι είναι εκτός μεταφορικών δικτύων, απαιτούνται μεγάλες δαπάνες να αποκτήσει σύγχρονες προσβάσεις, ενώ της Ανδραβίδας είναι ακριβώς δίπλα σε Εθνική Οδό, Σιδηροδρομικό Δίκτυο και Λιμάνι της Κυλλήνης..
  • η Ηλεία είχε αεροδρόμιο που υπεκλάπη το 1984) και παρ’ όλες τις προσπάθειες για επαναλειτουργία του (μπλοκαρίστηκε από Αχαϊκά συμφέροντα παρότι το 85% της επιβατικής κίνησης του Αράξου είναι από και προς την Ηλεία)
  • η Ηλεία έχει τις δυνατότητες να λειτουργήσει Αεροδρόμιο (αυτό το 100 χιλ. περιορισμός είναι αστείο)
  • και όχι βέβαια τα Υδατοδρόμια που αφορούν μικρές περιφερειοακες μεταφορές (που είναι και πανάκριβες) και ουχί διεθνείς
  • προσπαθούν να πείσουν την Ηλεία ότι το μινιόν Αεροδρόμιο του Επιταλίου, που αξιοποιείται για τα πετάγματα της Αερολέσχης, φτάνοντας να μιλάνε λες και είναι της Φρανκφούρτης και του Λος Άντζελες, οργανώνοντας παραστάσεις με τον αντιπεριφερειάρχη Ηλείας και να κοιτά τον ουρανό ή το ανεκδιήγητο να παρουσιάζουν ως επιτυχία την φιλοξενία ενός διθέσιου αεροπλάνου (ναι 2 ατόμων ..), ενός αεροδρομίου που δεν έχει τίποτα, που μπορεί να εξυπηρετεί το χόμπι κάποιων


ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Μια Ηλεία που δεν έχει αεροδρόμιο, δεν έχει Σιδηρόδρομο (από το 2011 ..), που το λιμάνι του Κατακόλου περιμένει να τελματωμένα (χρόνια τώρα) έργα της Χερσαίας Ζώνης, να συνδεθεί με το Εθνικό Οδικό Δίκτυο, η οδός Κατάκολο-Πύργος μέσω της παράκαμψης «Άγιος Ιωάννης -Λαστέικα» και να ολοκληρωθεί ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος-Μεσσηνία», να συνδεθεί με Αρχαία Ολυμπία και Αρκαδία…
  • …δεν έχει πολλά ελπίζει …
ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Τεράστια αντίστοιχα η ευθύνη του πολιτικού συστήματος της Ηλείας, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για το σύνολο της Περιφέρειας, του Δήμου Πύργου (για το Κατάκολο κλπ. ..), αλλά και όλων των Δήμων...
διότι οι διαχειριστές της τουριστικής προσπάθειας είναι παντελώς ανίκανοι, άχρηστοι για να χειριστούν μεγέθη και θέματα που απαιτούν γνώση, ικανότητες, μόρφωση, διοικητικά προσόντα, προγραμματισμό, διαφημιστική επικοινωνία σύγχρονη και επαρκή και βεβαίως όχι πολιτικαντισμό,
ΜΙΑ ΗΛΕΙΑ ...
  • Μια Ηλεία που τα έχει όλα ..παραλίες, αρχαιότητες, ποτάμια, λίμνες, δάση, βουνά και καταρράκτες, λιμάνια, πανέμορφα καταστήματα, διασκέδαση ….
  • Δεν έχει πολιτική ηγεσία να αξιοποιήσει τις τεράστιες δυνατότητες, άρχεται από πολιτικές κενότητες
Δεν υπάρχει οραματικό σχέδιο ανάταξης της Ηλείας και αξιοποίησης των τεράστιων περιβαλλοντικών, πολιτιστικών αποθεμάτων της ..
  • Έχει προβληματικό οδικό δίκτυο, ανύπαρκτο σιδηρόδρομο …
  • Δεν υπάρχει καμία διαφημιστική καμπάνια …και όποια υπάρχει ενέχει την πολιτική αντικαταβολή των ανικάνων πολιτικών ή εξελίσσεται εντός της Ηλείας για «πέτσωμα» των τοπικών μέσων ενημέρωσης …ή έχουμε την γραφικότητα των περιφερόμενων πολιτικών κλόουν για προβολή τους με ένα μικρόφωνο στο χέρι … για μια φωτογραφία και αλίευση πολιτικής πελατείας…
Και έτσι θα η Ηλεία θα βρίσκεται και θα ξύνει στον πάτο…


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου