Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2021

Ένα αυθαίρετο λιμάνι ( της Σκαφιδιάς) χρειάζεται νομιμοποίηση, σωστικές δράσεις και ενδιαφέρον (και όχι λόγια)

 Ένα αυθαίρετο λιμάνι ( της Σκαφιδιάς) χρειάζεται νομιμοποίηση, σωστικές δράσεις και ενδιαφέρον (και όχι λόγια)

Ένα φυσικό λιμανάκι όμορφο και γραφικό, σε θαυμάσια περιοχή στην Σκαφιδιά έχει εγκαταλειφθεί, προσχώνεται από άμμο, τα κρηπιδώματα καταρρέουν (αφού είναι χωμάτινα ) λόγω των υδατοροών από τις βροχοπτώσεις, οι λιθορριπές του κρηπιδότοιχου ανεπαρκείς και ο μόλος μικρός και αδύναμος, οι δέστρες από ανύπαρκτες έως λίγες πρόχειρες.., ο δρόμος άθλιος, οι παρεχόμενες υπηρεσίες ανύπαρκτές και  οι  συνθήκες πρωτόγονες προς τους Αλιείς και σε όσους το επιλέγουν για τα σκάφη τους…


Πριν 20 περίπου χρόνια ξεκίνησε η προσπάθεια να γίνει λιμάνι και έμεινε εκεί στο 2000 ..στην προσπάθεια… έμεινε αυθαίρετο και χωρίς νομιμοποίηση, χωρίς κανένα έργο, εγκαταλείφθηκε, αλλά οι πάντες υποσχέθηκαν ( Δήμος, Περιφέρεια, Βουλευτείς, κλπ.)  και έμειναν στα λόγια και αυτά έγιναν κοροϊδία ...

Η σημερινή  κατάστασή του είναι άθλια. Ξύλα, καλάμια, κορμοί, χώματα, ο βυθός  ξεβαθαίνει ( σε λίγο θα γίνει παραλία…),το έχουν καταστήσει μη λειτουργικό ..άχρηστο.. και  οι φωτογραφίες ( του Κ.Μ.) την αποτυπώνουν.  

10 χρονιά( το 2010) μετά από την εκβάθυνση στην οποία είχε προβεί η Νομαρχία ( με «παράνομο» τρόπο… λόγω απαγόρευσης…) δεν έχει γίνει τίποτα  !


Το Αλιευτικό καταφύγιο Σκαφιδιάς αποτελεί ένα ασφαλές και απάνεμο λιμάνι  για τους αλιείς της περιοχής  και τα προβλήματα απαιτούν λύση…

Η ενίσχυση του κρηπιδώματος και τεχνικά έργα για την προστασία από τα κύματα και το ασφαλές πλεύρισμα των πλεούμενων είναι απολύτως απαραίτητα, η επέκταση του μόλου,  η βυθοκόρηση και εκβάθυνση του αναγκαία και  η διαμόρφωση του χερσαίου χώρου είναι τα άκρως επείγοντα…


Το Λιμανάκι της Σκαφιδιάς  μπορεί να αποτελέσει  ένα σοβαρό τουριστικό πυλώνα για την μελλοντική αξιοποίηση του ως καταφύγιο για τουριστικά και αλιευτικά σκάφη..  

Το λιμανάκι της Σκαφιδιάς ως μια ενότητα με την Παραλία, το ειδυλλιακό Δάσος, τις Αρχαιότητες/Ρωμαϊκά Λουτρά, το Δάσος, τον ποταμό Ιάρδανο που εκβάλλει εγγύς του, το ξενοδοχειακό συγκρότημα του Aldemar (δεν υπάρχει σύνδεση/ γέφυρα), τη Μονή της


Σκαφιδιάς, τις κατασκηνώσεις, τον οικισμό θα μπορούσε ( μπορεί αν..) να καταστεί  ένας θαυμάσιος χώρος πολλαπλών δυνατοτήτων ( Τουρισμού, Αλιείας, Διασκέδασης και αναψυχής) που συνδυαζόμενη με τον αγροτικών τομέα θα ανάπτυσσε οικονομικά την περιοχή θα έδινε την δυνατότητα εργασίας σε πολλούς..


Αλλά η εγκατάλειψη είναι απάντηση, που συνδυαζόμενη με τα ανεκπλήρωτες προεκλογικές υποσχέσεις έχει καταντήσει προκλητική κοροϊδία… 

Ο δήμος Πύργου αδιαφορεί, το Λιμενικό Ταμείο ασχολείται με άλλα διάφορα,  η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας υπόσχεται, αλλά από ενδιαφέρον και υποσχέσεις είναι πλήρεις οι αλιείς και οι κάτοικοι της Σκαφιδιάς και της ευρύτερης περιοχής, το ουσιαστικό ενδιαφέρον, η συνέπεια και τα έργα λείπουν …

Πρωταρχικό αίτημα των αλιέων της


περιοχής είναι η εκβάθυνση του μικρού λιμανιού, το οποίο στο εσωτερικό του έχει μεγάλες ποσότητες φερτών υλικών, είτε από τη θάλασσα είτε από πλημμύρες, προκειμένου  να καταστεί ξανά  λειτουργικό για τους επαγγελματίες ψαράδες.

Επεμβάσεις τώρα δεν είναι εύκολο να γίνουν, θα είναι παράνομες .

Για να υπάρξουν επεμβάσεις, για να διασωθεί το Λιμανάκι της Σκαφιδιάς


πρέπει να υπάρξει νομιμοποίηση του( ο Νόμος 4504/2017  δίνει αυτή την δυνατότητα πραγματοποιήθηκε  και σχετική ημερίδα στο Πύργο στις 01/03/17) και απαιτούνται κάποιες μελέτες με την προϋπόθεση να υπάρχει ο γενικός σχεδιασμός για το τι λιμάνι  επιδιώκεται να λειτουργήσει και πως θα

είναι ο χερσαίος χώρους του αλλά και ο ευρύτερος περιβάλλων  χώρος ( η περιοχή σαν ενότητα )   

Η νομιμοποίηση του Λιμανιού της Σκαφιδιάς  από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας απαιτεί:  


  • Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων/ΜΠΕ του Λιμανιού
  • Χάραξη της χερσαίας ζώνης
  • Προμελέτη  Λιμενικών έργων  ( κρηπιδώματα, εκβάθυνση, επέκταση προσήνεμου μόλου κλπ.)
  • Προμελέτη διαμόρφωσης των έργωντου χερσαίου χώρου.
  • Μελέτη ευρύτερης περιοχής ( Αρχαιότητες/Ρωμαϊκά Λουτρά, Δάσος, Διευθέτηση ποταμού Ιάρδανου, σύνδεση με Aldemar, Δρόμος επικοινωνίας, παραλία κλπ.)
  • Μελέτη ακτομηχανικής για να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα των προσχώσεων

  • Μελέτη Τοπογραφική και Βυθομετρική ( αυτές υπάρχουν…)
  • Άδειες και εγκρίσεις από την Αρχαιολογική Υπηρεσία, την Κτηματική και το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού κλπ.

Όλα αυτά απαιτούν σχεδιασμό και μια δαπάνη που δεν ξεπερνά 30-40.000 ευρώ… κάποιοι να ασχοληθούν ( σοβαρά και όχι για τις δηλώσεις), χρόνος 3-4 μήνες.. και αρκετή εργασία…


Είναι γνωστό ότι αφού υποβληθούν ( τουλάχιστον οι  βασικές , ΜΠΕ, Προμελέτη  Λιμενικών έργων και Μελέτη Ακτομηχανικής) και αρχίσει η διαδικασία για την νομιμοποίηση από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας μπορούν και επιτρέπονται σωστικές επεμβάσεις όπως η βυθοκόρηση, άνοιγμα διαύλου κλπ.

Για τα έργα τα συνολικά χρειάζονται δαπάνες ( θα προκύψουν από τις μελέτες) και αυτά μπορεί να εξευρεθούν γιατί υπάρχουν πολλές πηγές χρηματοδότησης…

Αυτός είναι δρόμος, αυτή είναι η προοπτική  ..

Μπορούν ?

Υ.Γ.

Το πιο πιθανό είναι στις επόμενες εκλογές  ( Δημοτικές, Περιφερειακές, Βουλευτικές)  δεν θα έχει γίνει τίποτα, θα ξαναυποσχεθούν και  θα ξαναψηφισθούν …

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου