Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2021

Οδός «Πάτρα –Πύργος», μια ιστορία 21 χρόνων, μια διαχρονική καρμανιόλα, μια συνεχής κοροϊδία των Ηλείων

 Οδός «Πάτρα –Πύργος», μια  ιστορία 21 χρόνων, μια διαχρονική καρμανιόλα,  μια συνεχής κοροϊδία των Ηλείων


  • Με ημερομηνίες και στοιχεία η απόδειξη του εμπαιγμού της Ηλείας, της συμπαιγνίας του πολιτικού συστήματος, της ανοχής και της παραμυθίας των Ηλείων
  • Από το 2027 και αν,  η ολοκλήρωση του έργου, που ούτε εγκρίσεις έχει, ούτε χρηματοδότηση

 


Βρίσκεται σε εξέλιξη μια συνδυασμένη προσπάθεια Κυβέρνησης, Ηλειακού πολιτικού συστήματος εξουσίας και τοπικών μέσων ενημέρωσης να κρυφτούν οι διαχρονικές δολοφονικές ευθύνες για την μη κατασκευή του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα-Πύργος-Μεσσηνία», είτε μέσω της συντήρησης της υφιστάμενης καρμανιόλας «Πατρών-Πύργου» και «Πύργου- Καλό Νερό-Τσακώνα /επέκταση του Α5, είτε με το νέο όραμα … το «διευρωπαϊκό δίκτυο της Αδριατικής Οδού»


Πρόκειται  για μια καλοστημένη κοροϊδία των Ηλείων διότι αφενός η συντήρηση του δρόμου (που ως εξέλιξη είναι σωστή )  δεν αντιμετωπίζει τις θανατηφόρες αιτίες της καρμανιόλας (θα αναφερθούμε σε επόμενο σημείωμα μας) και θα καθυστερήσει χρονικά πολύ και αφετέρου η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου είναι «κολοβή» (δεν κατασκευάζεται σε όλο το μήκος),  αβέβαιη και επισφαλής, και έχει πολύ μακρινό χρονικό ορίζοντα κατασκευής  2026 και βάλε…

Αδυναμίες και προβλήματα που  σκεπάζονται στα θριαμβευτικά σχόλια των κυβερνητικών τιτουλάριων και αποκρύβονται επιμελώς  από τα ηλειακά μέσα ενημέρωσης που επιτελούν (όπως πάντα) το ρόλο του παπαγάλου της κυβέρνησης, της ωραιοποίησης της της θλιβερής κατάστασης που διαβιεί η Ηλεία, μια Ηλείας χωρίς Αυτοκινητόδρομο, Σιδηρόδρομο, Αεροδρόμιο, σύνδεση με Αρκαδία ..

  Για τον ήδη υπάρχοντα δρόμο καρμανιόλα «Πάτρα –Πύργος» να υπενθυμίσουμε ότι :

·        


πρόκειται για ένα δρόμο που σε 11 χρόνια στην Ηλεία 2009-2020 σημειώθηκαν 372 τροχαία, με  155 νεκρούς  και 647 τραυματίες (και αφορούν μόνο το τμήμα και όχι τα τμήματα «Πύργος-Ολυμπία» και «Πύργος -Μεσσηνία» που θρηνήσαμε επιπλέον  70 νεκρούς …Σύνολο 200 νεκροί !, οι τραυματίες  πάνω από 4.000… Πόλεμος !

·         η Ηλεία είναι μοναδικός νομός της Ελλάδας που δεν έχει σύγχρονο αυτοκινητόδρομο

Ο νέος αυτοκινητόδρομος «Πάτρα –Πύργος», που ΘΑ κατασκευαστεί … αποτελεί μια ιστορία 21 χρόνων  

·        


Διαχρονική, διακομματική, διαΠεριφερειακή, υπερμεγέθης Κοροϊδία
 

·         Η ιστορία μας, η  αμαρτία τους 21 χρόνια (παιδί αν ήταν, θα έπαιρνε πτυχίο Πανεπιστημίου)

Στην αρχή ονοματίζονταν «Αυτοκινητόδρομος Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου «Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος –Τσακώνα», μετά ονομάσθηκε «Ολυμπία Οδός» ( άνευ σύνδεσης με την Αρχαία Ολυμπία) και μετά κόπηκε η Ηλεία και η Μεσσηνία…  και έγινε σκέτο «Πάτρα –Πύργος»

 

21 χρόνια φαγούρα, 21 χρόνια κοροϊδία των Ηλείων, 21 χρόνια μακελειό

Μόνο ως εμπαιγμός μπορεί χαρακτηρισθεί  η όλη πορεία αυτού του έργου και τους Ηλείους ως  «απόφυση» της Ελλάδας

Η χρονική ακολουθία το αποδεικνύει


  • 2001
    η αρχή με την προκήρυξη Διαγωνισμού,
  • 2002 προεπιλογή τεσσάρων ομίλων για την κατασκευή του,
  • 2006  ο πρώτος διαγωνισμός,
  • 2008 υπογραφή της σύμβαση παραχώρησης (προέβλεπε ότι το τμήμα Ελευσίνα-Πύργος θα ήταν έτοιμο 42 μήνες μετά την έναρξη των εργασιών και το τμήμα Πύργος-Τσακώνα σε διάστημα 70 μηνών
  • 2011 διακοπή έργων

  • 2012
     απεντάσσεται το Πάτρα- Πύργος- Μεσσηνία( Τσακώνα), με την ψήφο ΝΔ-ΠΑΣΟΚ (υπουργός Χρυσοχοΐδης) και με  συμφωνία του τότε  περιφερειάρχη Απ. Κατσιφάρα.
  • 2013 αναθεωρείται η σύμβαση παραχώρησης και επανεκκινεί το έργο εκτός του τμήματος Πάτρα- Πύργος- Μεσσηνία…
  • 2014 ανακοινώθηκε πρόθεση δημοπράτησης  από την κυβέρνηση Σαμαρά (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ ) δημοπρατεί μόνο το τμήμα «Πάτρα – Πύργος» (ουχί μέχρι Πύργο αλλά μέχρι τα Χανάκια και όχι το  τμήμα Πύργος –Τσακώνα, αυτό πάει…) (αλλά χωρίς πιστώσεις και μελέτες) δεν κατασκευάζεται ουδέν 
  • 2015 ακύρωση του προηγούμενοι διαγωνισμού, κατακερματισμός και τμηματικές δημοπρατήσεις (Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ) σαλαμοποίηση του έργου/8 εργολαβίες (με  συμφωνία του περιφερειάρχη Απ. Κατσιφάρα.) και ξεκινούν 3-4 εργολαβίες το 2019
  • 2017 ολοκληρώνεται η «Ολυμπία Οδός»/Κόρινθος-Πάτρα και δίνεται σε πλήρη κυκλοφορία …η Ηλεία κινείται μεταξύ διαγωνισμών, ακυρώσεων, νέων διαγωνισμών και συνεχόμενων θανάτων στην καρμανιόλα
  • 2019 ακυρώνονται οι δημοπρασίες του «Πάτρα –Πύργος(Χανάκια)»
  • 2021 περιμένουμε ακόμη …

Σταμάτησε  η κατασκευή του το 2011 και επί 10 χρόνια επαγγέλλεται η επανέναρξη/αποπεράτωση της κατασκευής του

 

Για την πρόσφατη παραμυθία 

Ο  πολλάκις εξαγγελθείς αυτοκινητόδρομος «Πάτρα –Πύργος», αφορά ένα τμήμα του αρχικού συνδυασμού και από τα  163,7 χλμ. ( Πάτρα –Πύργος -Τσακώνα), διότι θα (ΘΑ…) κατασκευαστούν  74,5 χλμ. (σταματά στα Χανάκια, περίπου στο εργοστάσιο της Ένωσης, 8 χιλιόμετρά από τον Πύργο),

  • δεν θα κατασκευαστούν 89,2 χλμ.(Χανάκια-Πύργος-Τσακώνα),
  • δεν θα υπάρξει παράκαμψη του Πύργου (13 χλμ.(Χανάκια-Αλφειός) ,
  • δεν θα κατασκευαστεί νέα γέφυρα Αλφειού( που παραμένει ημιτελής …..στα πέδιλα είναι…),
  • δεν θα κατασκευαστεί το τμήμα «Πύργος-Αρχαία Ολυμπία»

Στα επί και υπό αυτής της παρούσας κυβέρνησης


  • Στις 13 Ιουνίου 2019 ( προεκλογικά) ο Κ. Μητσοτάκης
    κατά την επίσκεψή του στον Πύργο  δηλώνει  «το να ολοκληρωθεί επιτέλους αυτός ο δρόμος από την Πάτρα στον Πύργο, δεν έχει ιδεολογικό χρώμα, ….«Έχω δώσει σαφέστατες εντολές στο επιτελείο μου και στους ανθρώπους οι οποίοι θα στελεχώσουν την επόμενη μέρα το υπουργείο

    Υποδομών και Μεταφορών και το πρώτο έργο το οποίο θα ξεμπλοκάρει θα είναι αυτή η εργολαβία.»
  • Έρχεται το 2019 η ΝΔ/Μητσοτάκης  και ακυρώνει τις δημοπρασίες (με  συμφωνία του περιφερειάρχη Ν. Φαρμάκη)
  • Στις 3 Ιουλίου 2020 (μετεκλογικά)  ο Κ. Μητσοτάκης μιλώντας στην Πάτρα  για το Πάτρα – Πύργος λέει : «Στόχος να ολοκληρωθεί μέχρι το 2023»… «βρίσκεται ήδη προς έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

  • 8 Ιουλίου 2019
    αναλαμβάνει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας/ΝΔ του Κυριάκου Μητσοτάκη  ο Κυριάκος Μητσοτάκης
  • 21 Ιανουάριου 2020 υπεγράφη η συμφωνία Υπουργείου Υποδομών-Ολυμπίας Οδού για το «Πάτρα-Πύργος» με την εταιρία «Ολυμπία Οδός» να ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης ( αυτήν που είχε απενταχθεί το 2012…9  χρόνια πριν..)
  • Γενάρης 2021   

…και είμαστε  στις εγκρίσεις από Ε.Ε... εγκρίσεις  από τις Βρυξέλλες ή κάτι σαν τα  Λαχανάκια Βρυξελλών…  και σε νέο Γαϊτανάκι…

Τρία τα Επιτροπάτα που  πρέπει να συναινέσουν η DG-Regio, ηDG Grow και η  DG Comp

  • 20  Μαΐου 2020 η Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Ανάπτυξης/DG-Regio…. ενέκρινε τη συνέχισή του «Πάτρα-Πύργος» ως έργο γέφυρα  και στην επόμενη προγραμματική περίοδο/Νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.
  • 02 Νοεμβρίου 2020 η  Γενική Διεύθυνση για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η DG GROW, απεφάνθη ότι η εκ νέου ενσωμάτωση του Πάτρα–Πύργος στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού είναι συμβατή με το Κοινοτικό Δίκαιο.
  • και αναμένουμε …  την DG Comp

Βρισκόμαστε στο ότι στο υπουργείο ΥΠΟΜΕ έχουν ξεκινήσει οι υποστηρικτικές μελέτες για την τεκμηρίωση του αιτήματος έγκρισης, θα χρειαστεί αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης, έγκριση από την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp)

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού DG Comp θα αποφανθεί :

  • Α. Αν η συμφωνία έχει ζητήματα μη συμβατής κρατικής ενίσχυσης… και
  • Β. Επί των προσφυγών που έχουν κατατεθεί από την εταιρεία «Μηχανική»/ Πρόδρομο Εμφιετζόγλου για δύο ακυρωθέντες διαγωνισμούς…

Χωρίς να είναι καθόλου βέβαιο ότι θα υπάρξει έγκριση, η όλη αυτή διαδικασία θα υπερβεί το πρώτο εξάμηνο του 2021  

…και μετά

…απαιτείται τουλάχιστον ένα εξάμηνο το δεύτερο του 2021 για :

1. Απόφαση  του Ελεγκτικού Συνεδρίου-Προσυμβατικός έλεγχος της Σύμβασης Παραχώρησης στην εταιρία «Ολυμπία Οδός»

2. Κατάθεση στην Βουλή, συζήτηση, απόφαση …

Έναρξη των εργασιών  το 2022 αν όλα πάνε καλά ( θετικές αποφάσεις DG Comp, απόρριψη ενστάσεων, σφιχτό χρονοδιάγραμμα από Ελεγκτικό Συνέδριο και Βουλή), δεν έχουμε εκλογές, έχουμε ύφεση της πανδημίας, προένταξη στο Νέο ΕΣΠΑ κλπ.

Τέλος εργασιών …ίσως το 2026-2027.. (αυτά τα χρονικού ορίζοντα Οκτώβριου  του 2023  όλοι γνωρίζουν ότι αποτελούν ένα παραμύθι για αφελείς).

Θυμίζουμε ότι  «Πάτρα-Κόρινθος» ξεκίνησε το 2008 και ολοκληρώθηκε μετά από 10 χρόνια το 2017…. και εδώ στην Ηλεία ομιλούν για ολοκλήρωση σε 2 χρόνια ….. και ξαναθυμίζουμε ότι τι έργο «Κυλλήνη-Εθνική Οδός» χρειάστηκε 5 χρόνια να ολοκληρωθεί (έχει ακόμη ελλείψεις…)  

Ψεύτες και δολοφόνοι

 

Σημειώσεις:

1. Εκτός της χρονικής εκτροπής του έργου  υπάρχει και το οικονομικό που υπάρχει εκτροπή

Κόστος κατασκευής:


  • Ο άξονας  Πάτρα –Πύργος ως μέρος  του αυτοκινητόδρομου « Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα»  είχε προϋπολογισμό  ( προ απένταξης) 470 εκ. €   είχαν εκτελεστεί έργα αξίας περίπου 100 εκατ. ευρώ ανάμεσα …
  • Προκηρύχθηκε το 2014  με 470 εκατ. Ευρώ ο διαγωνισμός ακυρώθηκε..
  • Προκηρύχθηκε πάλι  το 2015 σε 8 εργολαβίες ο αρχικός προϋπολογισμός της εργολαβίας ως ενιαίο έργο ήταν 520 εκ. ευρώ που τις εκπτώσεις κατέβηκε στα 239 εκ. ευρώ… και εκτελέστηκε έργο 5,5  εκ. ευρώ
  • Το 2021  προβλέπεται ο ανάθεση μέσω σύμβασης παραχώρησης  στα 300 εκ. ευρώ προβλέπεται συμμετοχή ιδιωτών με 80 εκ. ευρώ, σύνολο 380 εκ.€  (από 239 εκ. -5,5  εκ. ευρώ

Κόστος για τους Ηλείους :

  • Ο άξονας Πάτρας – Πύργου θα έχει διόδια (0,06 ευρώ/χλμ., δηλαδή διέλευση 4,3 ευρώ για ένα Ι.Χ.) ήτοι η διαδρομή με επιστροφή 8,6 €, ενώ με τις 8 εργολαβίες δεν υπήρχανδιόδια…

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου