Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2021

Πέρι «Πατρών-Πύργου» κάτι σαν τα παραμύθια της Χαλιμάς/ του χάλι μας

 Πέρι «Πατρών-Πύργου» κάτι σαν τα παραμύθια της Χαλιμάς/ του χάλι μας

  • Όλα «είναι στο αέρα», δεν υπάρχουν επίσημες εγκρίσεις από την Ε.Ε. και το έργο θα αργήσει να ξεκινήσει… κάποτε.. (αν)

Εμφανίστηκαν και πανηγύρισαν περί τέλους της αναμονής από την περιβόητη DG Comp / Directorate-General For Competition (Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού)  και ότι δόθηκε το πράσινο φως για την κατασκευή της «Πατρών Πύργου»


  • Ανέκραξε ο βουλευτής της ΝΔ «Ο εφιάλτης της Ηλείας τελειώνει, αρχίζει η κατασκευή του δρόμου Πατρών-Πύργου» που σαν μικρό παιδί έτρεξε να προλάβει τους ετέρους κομματικούς φύλαρχους/βουλευτές για να ενθυλακώσει το φιλοδώρημα  του λαϊκού εύγε..
  • Ήρθε και η ντόκτορ βουλευτής  και σαν κακομαθημένο παιδάκι που της
    πήραν την κουδουνίστρα (δηλαδή,  την αναγγελία έγκρισης από τα επιτροπάτα  της χαώδους γραφειοκρατίας της Ευρωπαϊκής  Ένωσης), μουτρωμένη και θυμωμένη έριξε στο τραπέζι του εσωκομματικού παιγνίου (δίκην χαρτοπαιγνίου), τα ρέστα της, την επικοινωνία με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή  (αυτόν που έχει εξαγγείλει 100 φορές ότι τελειώνει το θέμα και ξεκινά η κατασκευή «Πατρών-Πύργου» και αφού ανέφερε κάτι ακατάληπτα περί  «προγνωστοποίησης» και «προτεραιοποίησης» έριξε και το βαρύ χαρτί της, αυτό της επικοινωνίας με την «Αν. Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Katrien De Marez» …μόνο που δεν είναι τέτοια αλλά μία υπάλληλος 6ου επιπέδου στην General for Competition /State aid: General Scrutiny and Enforcement / Infrastructure and Regional aid (COMP.H.1)..

Αναφώνησαν και ωσαννά τα μέσα ενημέρωσης της Ηλείας και με πρωτοσέλιδα  

Αλλά ( και αυτό τα ανατρέπει όλα)


  • Δεν υπάρχει καμία απόφαση DG Comp / Directorate-General For Competition (Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού)  ούτε στη επόμενη συνεδρίαση της ούτε στον προγραμματισμό των επόμενων συνεδριάσεων στους επόμενους μήνες…
  • Δεν υπάρχει καμία απόφαση Κομισιόν, δηλαδή του «Κολλεγίου  των Επιτρόπων/College of Commissioners – EU) ούτε είναι προγραμματισμένο σαν θέμα σε καμία από τις επόμενες συνεδριάσεις της μέχρι το τέλος του χρόνου… όπως προκύπτει από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που είναι προγραμματισμένα…. «Πατρών-Πύργου» δεν υπάρχει…


Εντός του 2021 δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί όλη αυτή η διαδικασία … από την Ευρωπαϊκή Ένωση ,

με το πιο πιθανό να είναι αυτό στις αρχές της άνοιξης του 2022

…και μετά

…είναι αναγκαίο τουλάχιστον ένα ακόμη ένα εξάμηνο και πάμε φθινόπωρο με το 2022

Γιατί απαιτείται... 

  1. Ωρίμαση του έργου (του «Πατρών-Πύργου» …που κοντεύει να σαπίσει..)  , γιατί αυτήν τη στιγμή όπως σας είπα δεν είναι ώριμο το έργον επειδή οι μελέτες είναι του 2013 -14 διαδικασία επίπονη και μακρόχρονη...
  2. Απόφαση  του Ελεγκτικού Συνεδρίου-Προσυμβατικός έλεγχος της Σύμβασης Παραχώρησης στην εταιρία «Ολυμπία Οδός»
  3.  Κατάθεση στην Βουλή, επιτροπές, συζήτηση, απόφαση …
  4. Πιθανή αναθεώρηση του κόστους της σύμβασης   με τους    παραχωρησιούχους  λόγω των αυξήσεων του κόστους των πρώτων υλών… που θα διαρκέσει πολύ…..(η ανάθεση μέσω σύμβασης παραχώρησης  είναι στα 300 εκ. ευρώ και προβλέπεται συμμετοχή ιδιωτών με 80 εκ. ευρώ, σύνολο 380 εκ.)

Έναρξη των εργασιών  τέλη του  2022 αν όλα πάνε καλά ( θετικές αποφάσεις DG Comp, απόρριψη ενστάσεων, γρήγορη επικαιροποίηση των μελετών, σφιχτό χρονοδιάγραμμα από Ελεγκτικό Συνέδριο και Βουλή), δεν έχουμε εκλογές, έχουμε ύφεση της πανδημίας, προένταξη στο Νέο ΕΣΠΑ κλπ.

Τέλος εργασιών …ίσως το 2026-2027.. ίσως και 2028  (αυτά τα χρονικού ορίζοντα Οκτώβριου  του 2023  όλοι γνωρίζουν ότι αποτελούν ένα παραμύθι για αφελείς).

Θυμίζουμε ότι  «Πάτρα-Κόρινθος» ξεκίνησε το 2008 και ολοκληρώθηκε μετά από 10 χρόνια το 2017…. και εδώ στην Ηλεία ομιλούν για ολοκλήρωση σε 2 χρόνια ….. και ξαναθυμίζουμε ότι τι έργο «Κυλλήνη-Εθνική Οδός» χρειάστηκε 5 χρόνια να ολοκληρωθεί (έχει ακόμη ελλείψεις…)  

Υπενθυμίζουμε ότι ο  πολλάκις εξαγγελθείς αυτοκινητόδρομος «Πάτρα –Πύργος», αφορά ένα τμήμα του αρχικού συνδυασμού και από τα  163,7 χλμ. ( Πάτρα –Πύργος -Τσακώνα), διότι θα (ΘΑ…) κατασκευαστούν  74,5 χλμ. (σταματά στα Χανάκια, περίπου στο εργοστάσιο της Ένωσης, 8 χιλιόμετρά από τον Πύργο),

  • δεν θα κατασκευαστούν 89,2 χλμ.(Χανάκια-Πύργος-Τσακώνα),
  • δεν θα υπάρξει παράκαμψη του Πύργου (13 χλμ.(Χανάκια-Αλφειός) ,
  • δεν θα κατασκευαστεί νέα γέφυρα Αλφειού( που παραμένει ημιτελής …..στα πέδιλα είναι…),
  • δεν θα κατασκευαστεί το τμήμα «Πύργος-Αρχαία Ολυμπία

Επισημαίνουμε ότι αν είχε αφεθεί το έργο να εξελιχθεί με τις 8 εργολαβίες ( μ ετις όποιες αδυναμίες είχε..) θα ολοκληρωνόταν (και δεν θα θρηνούσαμε άλλους νεκρούς… το κρίμα στο λαιμό τους..!)  και που το σταμάτησε η κυβέρνηση Μητσοτάκη (που είχε δηλώσει  στην Ηλεία (Πύργος) 13 Ιουνίου 2019 ( προεκλογικά) «Έχω δώσει σαφέστατες εντολές στο επιτελείο μου … το πρώτο έργο το οποίο θα ξεμπλοκάρει θα είναι αυτή η εργολαβία.»)

Υ.Γ. Ποια είναι η τύχη εκείνου του  έργου που εξαγγέλθηκε πριν 2 χρόνια περίπου, έγινε διαγωνισμός πριν ένα χρόνο, το «Επείγουσες Παρεμβάσεις Αναβάθμισης Οδικής Ασφάλειας στην Εθνική Οδό Πατρών-Πύργου» προϋπολογισμού  30.000.000 € και που θα βελτίωνε τον υπάρχοντα δρόμο που τύποις  ονομάζεται …εθνική οδός και διατυμπανίστηκε από την κυβέρνηση και  τον Περιφερειάρχη ότι θα ήρε την επικινδυνότητα της καρμανιόλας…????

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου