Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2021

Και στην Ηλεία οι τιμές των καυσίμων όπως σε όλη τη Ελλάδα …Ακριβές !

 Και στην Ηλεία οι τιμές των καυσίμων όπως σε όλη τη Ελλάδα …Ακριβές !

  • Τρίτη ακριβότερη στην ευρωζώνη η αμόλυβδη στην Ελλάδα

Οι  τιμές του αργού πετρελαίου είτε ανεβαίνουν είτε κατεβαίνουν ο τιμές πάντα στο ύψος τους 

…. οι Έλληνες  πληρώνουν  την ακριβότερη βενζίνη… και η Ηλεία στο πανελλαδικό μέσο όρο

Σύμφωνα με τα στοιχεία εβδομαδιαίου δελτίου επισκόπησης τιμών καυσίμων του Παρατηρητηρίου Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης της  17/09/2021


Μέσες τιμές λιανικής πώλησης καυσίμων, για την Πέμπτη, 16 Σεπτεμβρίου 2021 (τιμές σε €/λτ, συμπ. ΦΠΑ) …Μέση τιμή

Προϊόν

Πανελλαδικά

Ηλεία

Αμόλυβδη 95 οκτ

1,701 €

1,705  

Αμόλυβδη 100 οκτ.

1,874 €

1,875 €

Super 8

1,781  

     -

Diesel Κίνησης

1,399 €

1,395 €

Υγραέριο κίνησης (Autogas)

0,877 

0,882 

 


Τα ελληνικά καύσιμα πιο ακριβά στην Ευρώπη και σε σχέση με τις άλλες χώρες είναι … ασυναγώνιστες  …πιο ακριβές

Η αιτία είναι, κατ’  αρχήν η φορολογία, η οποία δεν είναι αναλογική επί της τιμής, αλλά εφαρμόζεται επί του όγκου.

Πώς επηρεάζει ο φόρος τις τιμές της βενζίνης

Το πρόβλημα στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες της ΕΕ, είναι η φορολογία, η οποία κρατάει τις τιμές υψηλά ή δεν υποχωρούν, ανάλογα με την πορεία των πορεία των τιμών του πετρελαίου τύπου brent (η τιμή στις  17/09/2021  είναι  75,22 δολάρια το βαρέλι)


Αυτό συμβαίνει γιατί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, δεν είναι αναλογικός, αλλά επιβάλλεται επί του όγκου, ανά λίτρο.

Έτσι, ένα λίτρο αμόλυβδης βενζίνης, βαρύνεται με ΕΦΚ 70 λεπτά του ευρώ. Όση και αν είναι η τιμή του Brent και του διυλιστηρίου, ο φόρος στην λιανική τιμή πώλησης της βενζίνης είναι στάνταρ, στα


70 λεπτά το λίτρο είτε πέφτει η τιμή διεθνώς είτε όχι,  ο ειδικός φόρος κατανάλωσης παραμένει σταθερός στα 70 λεπτά το λίτρο.

Η τελική τιμή λιανικής πώλησης προκύπτει

  • από την τιμή του διυλιστηρίου,
  • στην οποία προστίθενται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης  που είναι για τις βενζίνες  70 λεπτά για τα πετρέλαια 41 λεπτά  και  43 λεπτά για το υγραέριο κίνησης (Autogas)
  • κατόπιν, προστίθεται το κέρδος του πρατηρίου και επί του ποσού που θα προκύψει, επιβάλλεται ο ΦΠΑ 24%.

Η διατήρηση των τιμών σε επίπεδα που είναι από τα


υψηλότερα στην Ευρώπη συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με την υπερφορολόγηση των καυσίμων κίνησης στην Ελλάδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε σε άλλες εποχές, η τιμή προ φόρων της αμόλυβδης είναι ελαφρώς χαμηλότερη από τον μέσο όρο της Ευρώπης των 27 και της ευρωζώνης των 19, σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, ενώ η τιμή αντλίας (με τους φόρους) ανεβαίνει στις πρώτες θέσεις της κατάταξης.

Η αύξηση των διεθνών τιμών δικαιολογεί σε ένα βαθμό την άνοδο των τιμών στην αντλία -η τιμή του μπρεντ από τα 65 δολ. στις 20 Αυγούστου έχει ανεβεί στα 75 δολ. το βαρέλι. Όμως, φαίνεται ότι και οι παράγοντες της εγχώριας αγοράς έδειξαν κερδοσκοπικές διαθέσεις, αξιοποιώντας την εποχική αύξηση της ζήτησης για να τονώσουν την κερδοφορία τους.

Εξαπλώνεται  ραγδαία η νοθεία με χημικά από Βουλγαρία

Πάντως, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς καυσίμων, σοβαρότερο πρόβλημα και από τις υψηλές τιμές αυτή την περίοδο αποτελεί η ανεξέλεγκτη αύξηση της νοθείας της βενζίνης με χημικά που εισάγονται από τη Βουλγαρία για να δημιουργούν οι επιτήδειοι τη λεγόμενη «έξυπνη» φόρμουλα, δηλαδή ένα μείγμα καυσίμου χωρίς «θυσίες» στα οκτάνια, το οποίο ελάχιστους οδηγούς βάζει σε υποψίες για νοθεία, αφού δεν υπάρχει κάποια δυσμενής επίδραση στην απόδοση και τη λειτουργία του κινητήρα, με εξαίρεση τη μείωση των χιλιομέτρων που μπορεί να διανύσει το όχημα με κάθε γέμισμα.


Η «βενζίνη της μαφίας» αφήνει στους πρατηριούχους και τους εισαγωγείς των διαλυτών τόσο μεγάλα κέρδη, που είναι δύσκολο αντισταθούν στον πειρασμό πολλοί πρατηριούχοι. Είναι χαρακτηριστικό ότι το κέρδος από τη νοθεία υπολογίζεται σε 45 - 60 λεπτά το λίτρο, δηλαδή περίπου στο 1/3 της λιανικής τιμής! Αυτή η κατακόρυφη αύξηση του περιθωρίου κέρδους με την «έξυπνη» φόρμουλα, την ώρα μάλιστα που ο κίνδυνος εντοπισμού από τις αρχές είναι ελάχιστος, έχει οδηγήσει σε πρωτοφανή διάδοση αυτών των πρακτικών νόθευσης. «Αν εξαιρεθούν τα πρατήρια ιδιοκτησίας των εταιρειών εμπορίας, όλα τα υπόλοιπα πρατήρια είναι πελάτες ή υποψήφιοι πελάτες των κυκλωμάτων που εισάγουν χημικά από τη Βουλγαρία», αναφέρει καλά πληροφορημένη πηγή της αγοράς.

Η δράση των διακινητών των χημικών για νόθευση της βενζίνης παραμένει ανεπηρέαστη από τις αποσπασματικές «επιτυχίες» των διωκτικών αρχών, οι οποίες έχουν κατά καιρούς εντοπίσει βυτιοφόρα που διακινούσαν τα χημικά σε πρατήρια, αντί του νόμιμου προορισμού τους σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Οι επικεφαλής των κυκλωμάτων φροντίζουν να κρύβονται από εταιρείες - φαντάσματα και συνεχίζουν τη δράση τους, ενώ τα τεράστια κέρδη από αυτή την παράνομη δραστηριότητα υπερκαλύπτουν τα κόστη από τις απώλειες μερικών φορτίων και βυτιοφόρων.

Η αναζήτηση πληροφοριών εκ μέρους των αρχών για τη δράση των κυκλωμάτων είναι πρακτικά αδύνατη, αφού επικρατεί σκληρή «ομερτά». Μια λύση θα μπορούσε να δώσει, ενδεχομένως, η νομοθετική ρύθμιση που ψηφίσθηκε στα τέλη του περασμένου χρόνου για την προστασία και παροχή αμοιβής σε πληροφοριοδότες για την εξάρθρωση οργανώσεων λαθρεμπορίου. Όμως, περιέργως, η σχετική διάταξη δεν έχει ενεργοποιηθεί, καθώς εκκρεμεί επί μήνες η έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης, δημιουργώντας σοβαρές αμφιβολίες για την πρόθεση της κυβέρνησης να πλήξει το λαθρεμπόριο.

Με στοιχεία από το sofokleousin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου