Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020

Όλα ανοιχτά για το εργοστάσιο τομάτας Pummaro στη Γαστούνη και η μεταπώληση και το κλείσιμό του Σοβαρές αρνητικές οι επιπτώσεις για του τοματοπαραγωγούς και την καλλιέργεια της ντομάτας στην Ηλεία

Όλα ανοιχτά για το εργοστάσιο τομάτας Pummaro στη Γαστούνη και η μεταπώληση και το κλείσιμό του

Σοβαρές αρνητικές οι επιπτώσεις για του τοματοπαραγωγούς και την καλλιέργεια της ντομάτας στην Ηλεία


Σοβαρό χτύπημα στην τοματοκαλλιέργεια  στην Ηλεία αλλά και στο εισόδημα των τοματοπαραγωγών θα αποτελέσει  από την δεδομένη και αποφασισμένη απεμπλοκή της Unilever από την μεταποίηση της βιομηχανικής τομάτας  (μητρική εταιρεία του ομίλου της Unilever στην Ελλάδα  και που της ανήκει και το εργοστάσιο του Pummaro στη Γαστούνη) που εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο απεμπλοκής της από συγκεκριμένες δραστηριότητες τροφίμων


Η απεμπλοκή της Unilever και του εργοστασίου του Pummaro στη Γαστούνη συμπεριλαμβάνει

  •  και την πώληση του ( πράγμα που επιχειρήθηκε το 2019 και απέτυχε..),
  • αλλά και το κλείσιμο  του εργοστασίου.

Η ανακοίνωση του Ομίλου της της Unilever στην Ελλάδα(1/9/2020)  αναφέρονται μεταξύ άλλων:

  • «Όμιλος της Unilever στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της αξιολόγησης των στρατηγικών του επιλογών και με στόχο να συνεχίσει την ίδια επιτυχημένη παρουσία στην ελληνική αγορά, ανακοινώνει ότι θέτει σε επαναξιολόγηση τον κλάδο των τοματικών προϊόντων στην Ελλάδα.»
  • «Το σχέδιο αναθεώρησης θα εξετάσει όλες τις πιθανές εναλλακτικές.»


Σε ερώτηση που υπέβαλε το Capital.gr στην εταιρεία όπως και στην ερώτηση μας αν στις πιθανές εναλλακτικές περιλαμβάνει η πώληση του κλάδου, η διακοπή λειτουργίας του εργοστασίου στη Γαστούνη, η μείωση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων, η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων του συγκεκριμένου κλάδου ή η αλλαγή δικτύου και τρόπου διανομής, η απάντηση από την εταιρεία ήταν μια και ήταν η εξής:

«Η επαναξιολόγηση περιλαμβάνει όλες τις στρατηγικές επιλογές που θα ενδυναμώσουν τη μάρκα περαιτέρω, και επί του παρόντος δεν είμαστε σε θέση να αποκαλύψουμε τα εναλλακτικά σενάρια.»


Το εργοστάσιο της  Unilever/της επωνυμίας  Pummaro ( πρώην «Πελαργός»)  στην Γαστούνη  μεταποιεί περίπου  50.000 τόνους τομάτας με εκατοντάδες συμβεβλημένους τοματοπαραγωγούς  και με οικονομικό αποτέλεσμα για αυτούς άνω των 6.000.000 ευρώ…

Οι εναλλακτικές κινήσεις  ( μεταπώληση ή κλείσιμο)  θα είναι ισχυρό πλήγμα για την οικονομία της Ηλείας λόγω ( κυρίως..) των επιπτώσεων του στους τοματοπαργωγους αλλά και στους εργαζόμενους στο εργοστάσιο.

Αφενός  η ποιο ήπια εξέλιξη δηλαδή η μεταπώληση θα απαιτήσει μεταβατικό στάδιο ενός έως δύο χρόνων και άρα όχι καλλιέργεια τομάτας…


Αφετέρου το κλείσιμο του εργοστασίου θα είναι οικονομική καταστροφή για πολλούς  αγρότες (που θα διακόψουν την καλλιέργεια της βιομηχανικής τομάτας) και τους εργαζόμενους στο εργοστάσιο Unilever / Pummaro.

Η ανάγκη παρέμβασης  των συνδικαλιστικών και επαγγελματικών οργανώσεων  των αγροτών είναι απολύτως αναγκαία, όπως αναγκαία είναι και η παρέμβαση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ( Περιφέρεια και Δήμοι) αλλά των πολίτικών κομμάτων ( και όχι μόνο οι φωτογραφίες τους  στα εργοστάσια τομάτας..) για να αποτραπεί η επερχόμενη άσχημη εξέλιξη για τους αγρότες και την οικονομία του τόπου μας.



Το δημοσίευμα του Capital.gr

« «

Η χρησμοδότηση της Πυθίας και το ...Pummaro

της Αλεξάνδρας Γκίτση


Με μια ήξεις αφήξεις ανακοίνωση, η Unilever, έκανε γνωστό χθες 31 Αυγούστου, ότι επαναξιολογεί την κατηγορία των τοματικών προϊόντων στην Ελλάδα, δηλαδή το Pummaro. Η ανακοίνωση της Unilever, μοιάζει περισσότερο με χρησμοδότηση της Πυθίας, αφού γεννά περισσότερα ερωτήματα για τις προθέσεις του ομίλου σχετικά με την τύχη του συγκεκριμένου brand, το οποίο κατά το παρελθόν έχει προσπαθήσει, ανεπιτυχώς, να πουλήσει.

Τι ανακοίνωσε όμως χθες η εταιρεία, γιατί βρέθηκε στην ανάγκη να προβεί σε αυτή την ανακοίνωση και τι συμβαίνει στον κλάδο;


Η Unilever εξαγόρασε, το brand Pummaro από την Μέλισσα – Κίκιζας, το 1999. Κοντά μια δεκαετία μετά από εκείνη την εξαγορά, ο πολυεθνικός όμιλος επιχείρησε ανεπιτυχώς να πουλήσει τον κλάδο των τοματικών, μαζί με το ελαιόλαδο και τις μαργαρίνες.

Τον Σεπτέμβριο του 2017, ο πολυεθνικός όμιλος αποφασίζει να απεμπλακεί από δραστηριότητες που δεν εντάσσονταν στο core business του. Σε εκείνο το προς πώληση πακέτο συμπεριλήφθηκε και το ελαιόλαδο της Ελαΐς, ενώ έμεινε εκτός ο ελληνικός κλάδος των τοματικών προϊόντων.

Σήμερα, 21 χρόνια μετά την απόκτηση του Pummaro και μια τουλάχιστον άγονη


προσπάθεια πώλησης της συγκεκριμένης δραστηριότητας, έχουν φουντώσει εκ νέου οι φήμες που θέλουν τον πολυεθνικό όμιλο να αναζητά αγοραστή για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Φήμες τις οποίες δεν διαψεύδει η χθεσινή ανακοίνωση της Unilever, αντιθέτως προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη σύγχυση σχετικά με τις προθέσεις της για την τύχη του κλάδου των τοματικών στην Ελλάδα.

Στη χθεσινή ανακοίνωση της Unilever, η εταιρεία σημειώνει πως "η επαναξιολόγηση εμπίπτει στη γενικότερη επιχειρησιακή στρατηγική του Ομίλου, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση στην ανάπτυξη, με τρόπο ώστε οι  μάρκες να αυξάνουν την προστιθέμενη αξία τους και να ενισχύουν το εταιρικό χαρτοφυλάκιο”.


Ικανή και αναγκαία συνθήκη που φαίνεται ότι πληροί ο κλάδος των τοματικών, αφού στη δεύτερη παράγραφο της ίδιας ανακοίνωσης σημειώνετε: "το Pummaro κατέχει διαχρονικά ηγετική θέση στην ελληνική αγορά, ενώ το πρώτο και τόσο κρίσιμο εξάμηνο του 2020, κατέγραψε σημαντική ανάπτυξη". Οπότε ποιος ο λόγος της επαναξιολόγησης;

Σε αυτή την ερώτηση που υπέβαλε το Capital.gr στην εταιρεία όπως και στην ερώτηση μας αν στις πιθανές εναλλακτικές περιλαμβάνει η πώληση του κλάδου, η διακοπή λειτουργίας του εργοστασίου στη Γαστούνη, η μείωση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων, η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων του συγκεκριμένου κλάδου ή η αλλαγή δικτύου και τρόπου διανομής, η απάντηση από την εταιρεία ήταν μια και ήταν η εξής:


"Η επαναξιολόγηση περιλαμβάνει όλες τις στρατηγικές επιλογές που θα ενδυναμώσουν τη μάρκα περαιτέρω, και επί του παρόντος δεν είμαστε σε θέση να αποκαλύψουμε τα εναλλακτικά σενάρια.

Σε κάθε περίπτωση, βλέπουμε το εργοστάσιο ως αλληλένδετο στοιχείο της μάρκας και της ποιότητας των τοματικών προϊόντων που παράγονται σε τοπικό επίπεδο. Η στρατηγική επαναξιολόγηση βασίζεται στην αναζήτηση του πιο αποδοτικού μοντέλου για την περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα των τοματικών προϊόντων και τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για την Unilever”.


Σαφή απάντηση δεν λάβαμε ούτε και γιατί αναζητείται αποδοτικό μοντέλο για την περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα των τοματικών προϊόντων, από τη στιγμή που η εταιρεία στη χθεσινή της ανακοίνωσή δηλώνει πως ο συγκεκριμένος κλάδος παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Όπως σημειώνεται στη χθεσινή ανακοίνωση "το Pummaro κατέχει διαχρονικά ηγετική θέση στην ελληνική αγορά, ενώ το πρώτο και τόσο κρίσιμο εξάμηνο του 2020,  κατέγραψε σημαντική ανάπτυξη."

Της χθεσινής ανακοίνωσης της Unilever για τον κλάδο των τοματικών της προϊόντων, έχει προηγηθεί έντονη φημολογία περί πώλησης του Pummaro, επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Ηλείας στο εργοστάσιο στη Γαστούνη –ο ίδιος είχε επισκεφθεί και το εργοστάσιο της ΚΥΚΝΟΣ- και αποχώρηση κάποιων στελεχών της από την περασμένη Άνοιξη. Για το τελευταίο, η εταιρεία δήλωσε στο Capital.gr, πως "δεν υπήρξαν τέτοιες αποχωρήσεις από την εταιρεία μας".

Το ποια θα είναι η τύχη και η επόμενη ημέρα του Pummaro -η απόφαση της επαναξιολόγησης ελήφθη από την τοπική εταιρεία και καθοδηγείται από την ηγετική ομάδα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης- θα φανεί το αμέσως προσεχές διάστημα.

Όπως και γιατί η εταιρεία βρέθηκε στην ανάγκη να εκδώσει μια ανακοίνωση –κάποιοι λένε για να απαντήσει στις φήμες και να ηρεμήσει εργαζόμενους και συνεργαζόμενους παραγωγούς- που δημιουργεί μεγαλύτερη σύγχυση.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο κλάδος είναι commodity άρα δεν αφήνει πολλά στο ταμείο, με τα brands να δέχονται την πίεση από φθηνότερα προϊόντα, κυρίως εισαγόμενα από χώρες που έχουν μεγαλύτερη παραγωγή (βλπ. Ισπανία-Ιταλία).

» » »

Η ανακοίνωση του Όμιλου της Unilever στην Ελλάδα την 1/9/2020  :

«  «  «

Στρατηγική επαναξιολόγηση της κατηγορίας των τοματικών προϊόντων στην Ελλάδα

1/9/2020


Η επαναξιολόγηση εμπίπτει στη γενικότερη επιχειρησιακή στρατηγική του Ομίλου της Unilever, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση στην ανάπτυξη

Ο Όμιλος της Unilever στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της αξιολόγησης των στρατηγικών του επιλογών και με στόχο να συνεχίσει την ίδια επιτυχημένη παρουσία στην ελληνική αγορά, ανακοινώνει ότι θέτει σε επαναξιολόγηση τον κλάδο των τοματικών προϊόντων στην Ελλάδα. Η επαναξιολόγηση εμπίπτει στη γενικότερη επιχειρησιακή στρατηγική του Ομίλου, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση στην ανάπτυξη, με τρόπο ώστε οι μάρκες να αυξάνουν την προστιθέμενη αξία τους και να ενισχύουν το εταιρικό χαρτοφυλάκιο.

Η εταιρία καταγράφει μια μακρόχρονη και εδραιωμένη παρουσία στο συγκεκριμένο κλάδο με τα γνωστά σήματα Pummaro στην Ελλάδα και Πελαργός στην Κύπρο. Για μια δεκαετία στο εργοστάσιο του Pummaro στη Γαστούνη εφαρμόζεται ένα μοναδικό και καινοτόμο πρόγραμμα Αειφόρου και Συμβολαιακής Καλλιέργειας, το οποίο συνιστά βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τη μάρκα, χάρη στα πολλαπλά οφέλη του: από τη μια συμβάλλει στην αύξηση της παραγόμενης ποσότητας και ποιότητας της βιομηχανικής τομάτας, ενώ ταυτόχρονα στηρίζει σταθερά τους συνεργαζόμενους παραγωγούς, την τοπική κοινότητα και προστατεύει το περιβάλλον. Σημειώνεται ότι, το Pummaro κατέχει διαχρονικά ηγετική θέση στην ελληνική αγορά, ενώ το πρώτο και τόσο κρίσιμο εξάμηνο του 2020, κατέγραψε σημαντική ανάπτυξη.

Με δεδομένο ότι η ελληνική αγορά αποτελεί προτεραιότητα για την Unilever, η στρατηγική αναθεώρηση γίνεται με γνώμονα την αναζήτηση του πλέον αποδοτικού μοντέλου για την περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα των τοματικών προϊόντων. Το σχέδιο αναθεώρησης θα εξετάσει όλες τις πιθανές εναλλακτικές.

https://www.unilever.gr/news/press-releases/2020/strategic-re-evaluation-of-the-tomato-product-category-in-greece.html

 

» » »

 

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου